Pagina 2 van 3
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 14 nov 2017, 22:04
door Tombo
Ja, in principe heb je gelijk.
We hebben het verkeerd verwoord, met CDI ontsteking bedoelen we een normale ontsteking (dus met een normaal vliegwiel en 2 spoelen) maar dan zonder contactpunten (dus met pick-up en een CDI).
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 14 nov 2017, 22:35
door yamjan
Duidelijk!
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 14 nov 2017, 23:47
door fs-ael
Heb zelf een hpi binnenrotor, bevalt al jaren erg goed. Maar het geeft zeker een onrustige motor en onder de 10000 toeren heb je er niks aan.
Er rijden best wel wat fs1,s met de Hpi 2ten, Is deze wel wat meer geschikt voor straat gebruik? Ik heb hem nooit geprobeerd en ben er ook wel benieuwd naar.
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 15 nov 2017, 09:59
door marco
Ik dacht dat het vliegwieltje iets zwaarder was van de buitenrotor
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 15 nov 2017, 14:17
door carrejans
ginofs1 schreef:in dit geval heeft een HPI geen enkele zin, werkt zelf in tegendeel.
een CDI ontsteking is de beste oplossing, maar ook moeilijk te vinden.
HPI heeft toch volgende, waar je zelf curves kan uploaden:
http://www.hpi.be/item.php?item=210K076-1CP-" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft iemand al met dit gewerkt? Ik hoor graag voor-/nadelen?
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 15 nov 2017, 14:42
door Tombo
Voordelen:
-Je kan er vermogen mee winnen
Nadelen:
-Je moet wel weten wat je doet, want je kan de boel ook lekker snel slopen
Zoiets is mooi als je een testbank tot je beschikking hebt, dan kan je direct resultaat zien, en weet je ook wat je doet
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 15 nov 2017, 17:28
door ginofs1
ja dat klopt maar een HPI heeft een andere curve en is niet geschikt voor motoren die minder dan 12000 rpm draaien
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 16 nov 2017, 09:24
door carrejans
ginofs1 schreef:ja dat klopt maar een HPI heeft een andere curve en is niet geschikt voor motoren die minder dan 12000 rpm draaien
Nogmaals, deze curve kan je zelf programmeren.
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 16 nov 2017, 11:25
door marco
Denk dat niemand hier zn dure CDI gaat kopen die meer kost als de ontsteking.
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 16 nov 2017, 11:30
door carrejans
400 euro is niet erg goedkoop, nee. Maar als je onderdelen van moto's ziet, dan is dit nog ok...
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 16 nov 2017, 13:04
door Tombo
Maar zolang je niet in de SOBW o.i.d. mee rijdt, of een eigen testbank hebt, is zo'n investering een beetje overkill
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 16 nov 2017, 13:32
door spy675
Kijk..... weer wat wijzer geworden...dus een CDI-ontsteking gaat het worden...bedankt mede FS1 liefhebbers...
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 16 nov 2017, 15:17
door carrejans
Van welk merk?
Welke merken zijn er überhaupt mogelijk voor de fs1?
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 16 nov 2017, 15:31
door Tombo
Aangepaste Yamaha DTR ontsteking of een zelfbouw op basis van Honda MB/MT ontsteking
Re: Hpi-ontsteking
Geplaatst: 16 nov 2017, 15:41
door carrejans
Tombo schreef:Aangepaste Yamaha DTR ontsteking of een zelfbouw op basis van Honda MB/MT ontsteking