Afstellen Yamaha FS 1

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
cdraaisma
100km gereden
100km gereden
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 aug 2018, 09:31

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door cdraaisma »

Ik heb al een pracht van een sleutel gemaakt om het vliegwiel tegen te houden,en een vliegwiel trekker heb ik ook.De nieuwe punten zitten er al in Nu de carburateur,en de opening van de schijf controleren en dan maar hopen dat hij goed loopt.
Gr-Kees.
cdraaisma
100km gereden
100km gereden
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 aug 2018, 09:31

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door cdraaisma »

Goedemiddag.
Ik ben even met de Yamaha bezig geweest ,carburateur 16 mm zo te zien splinter nieuw sproeier 180 en de naald staat in de middelste groef zo te zien zitten er 5 groeven in.Maar nu de schijf dit heb even met klokje gemeten,hij gaat open ± 5,2 mm na bodem en sluit ± 1,7 mm na top.Wat zeggen de experts hier van,ik hoor het graag ??
Gr-Kees.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door marco »

Is een snelle schijf.
Yamaha Sheriff 1981
cdraaisma
100km gereden
100km gereden
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 aug 2018, 09:31

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door cdraaisma »

cdraaisma schreef:Goedemiddag.
Ik ben even met de Yamaha bezig geweest ,carburateur 16 mm zo te zien splinter nieuw sproeier 180 en de naald staat in de middelste groef zo te zien zitten er 5 groeven in.Maar nu de schijf dit heb even met klokje gemeten,hij gaat open ± 5,2 mm na bodem en sluit ± 1,7 mm na top.Wat zeggen de experts hier van,ik hoor het graag ??
Gr-Kees.
Goedenmiddag.
Ik heb de timing nu met een gradenschijf gemeten.Inlaat begint te openen 50 graden na bodem en begint te sluiten 20 graden na top.En 50 graden na top is hij dicht,klopt dit mijn gevoel zegt eerder open en eerder dicht ?Ik hoop dat iemand dit beantwoorden kan,dan heb een zorg minder.
Ik hoor het graag.
Gr-Kees.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door pee67 »

Beste Kees,

Lees onderstaande topic aub eens door, er worden wellicht een hele hoop duidelijk.

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?f=6&t=327" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
cdraaisma
100km gereden
100km gereden
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 aug 2018, 09:31

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door cdraaisma »

pee67 schreef:Beste Kees,

Lees onderstaande topic aub eens door, er worden wellicht een hele hoop duidelijk.

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?f=6&t=327" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Beste pee67.
Dit heb iki al gelezen,mijn vraag past deze schijf bij mijn FS1 cilinder 16 mm volgens mij immi carburateur??Er zat een 180 sproeier in,heb nu een 170 geprobeerd volgens mij loopt hij nog slechter hoog in toeren ga 190 proberen Als je bij een Kreidler een imme carburateur hebt,verwissel je de sproeier en sproeierhouder en naald voor bing spullen dan loopt hij goed.Moet misschien ook bij een mikuni ???
Ik hoor het graag.
Gr-Kees.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door pee67 »

Met een imitatie carburateur kan je afstellen tot je een ons weegt. Beter ga je opzoek naar een originele carburateur. Een Mikuni carburateur.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door fs-ael »

cdraaisma schreef:
cdraaisma schreef:Goedemiddag.
Ik ben even met de Yamaha bezig geweest ,carburateur 16 mm zo te zien splinter nieuw sproeier 180 en de naald staat in de middelste groef zo te zien zitten er 5 groeven in.Maar nu de schijf dit heb even met klokje gemeten,hij gaat open ± 5,2 mm na bodem en sluit ± 1,7 mm na top.Wat zeggen de experts hier van,ik hoor het graag ??
Gr-Kees.
Goedenmiddag.
Ik heb de timing nu met een gradenschijf gemeten.Inlaat begint te openen 50 graden na bodem en begint te sluiten 20 graden na top.En 50 graden na top is hij dicht,klopt dit mijn gevoel zegt eerder open en eerder dicht ?Ik hoop dat iemand dit beantwoorden kan,dan heb een zorg minder.
Ik hoor het graag.
Gr-Kees.
Dat eerder openen en eerder sluiten lijkt mij ook.
Die imi carburateur is gewoon geen fijn ding.

Heb je ook foto,s van je fs1 ?
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door fs-ael »

Hier een paar foto's van de fs1 van Kees.
Mooi ding hoor :D

Afbeelding

Afbeelding
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
cdraaisma
100km gereden
100km gereden
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 aug 2018, 09:31

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door cdraaisma »

fs-ael schreef:Hier een paar foto's van de fs1 van Kees.
Mooi ding hoor :D

Afbeelding

Afbeelding
Dank je wel voor de foto,s
Gr-Kees.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Afstellen Yamaha FS 1

Bericht door marco »

Zie ze alleen niet
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie