Hulp FS1 Sheriff gezocht

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Goedemiddag,

Krijg mijn FS1 Sheriff niet aan de praat. Ik heb al van alles geprobeerd zoals op het forum wordt aangeraden, onderdelen gecheckt, nieuwe contactpunten, alles lijkt nu goed en correct afgesteld, maar geen resultaat, starten doet ie nog steeds niet. Zou het liefst advies krijgen ter plekke, ik woon in Benschop. Is er iemand die me zou kunnen helpen?

Groet,
Rutger
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Ik woon niet in de buurt, ik heb wel een sheriff 50 cc. Vonkt de bougie wel? Even op de cilinder leggen en kicken. Dat is het begin.

Zo ja : carburateur helemaal schoon maken. Zitten 3 sproeiers in, hoofd, start en stationair. Alles schoon maken.
Stelschroef boven op helemaal indraaien, zodat deze niet mee doet. Starten op de start sproeier. Stelschroeven aan de zijkant ongeveer 1,5 halve slag uitdraaien.

En als het even kan je timing van je contactpunten goed zetten. Inprincipe is de techniek vrij simpel, en zou er echt iets moeten gebeuren, als hij vonkt en de contactpunten engzins op tijd staan.
NGK b6hs voor 50 cc, b7hs, b8hs voor boven de 50 cc, als jij 80 cc rijdt zou ik er een b8hs in doen. Ik hoop dat dit wat helpt.

Oja en wat ik ook doe, ik start met een kleine hoofdspoeier, 65 kort, en zet de naald in de carburateur helemaal naar beneden. En ga dan rijden, rijdt hij dan met choke uit beter grotere sproeier erin en daarna stel ik de lucht bij met het schroefje op de carburateur.
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Bedankt voor de tips!
Ik ga de carburateur zo nog even nalopen!
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

En Oja, als je membraam op je spruitstuk niet goed sluit of opengaat dan wil hij soms ook niet...
en er moet natuurlijk genoeg compressie zijn, dus je cilinder en zuigerveren moeten in orde zijn. En niet te veel valse lucht , zorgen dat de kop en cilinder goed vast zitten, en het membraam ook geen valse lucht zuigt. Zelf draai ik veel aan met de hand, vast is vast, dus niet als malle aandraaien, je kan de boel altijd kruislings nog wat aandraaien. Belangrijke onderdelen met een momentsleutel. Meestal loopt hij wel ook al is er wat valse lucht... hij loopt alleen niet goed..

Maar dan doet hij in ieder geval iets, dit is wat ik zo kan verzinnen.

Er zitten hier mensen die nog veel meer weten.. dus als ik wat gemist heb zullen ze het wel laten weten.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door marco »

Kan je wel helpen woon in noord Holland
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door marco »

@patrick een fs80 heeft geen membraan
Yamaha Sheriff 1981
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Heb vandaag de carburateur nagelopen en schoongemaakt, maar start nog steeds niet.
Lampje van het contact reageert overigens ook niet, als ik hem aanzet. Kan het daar ook iets mee te maken hebben?
@Marco Ik stuur je ff een pm!
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Accu kan leeg zijn, neutraal lampje gaat alleen aan als de motor in zn vrij staat. Of lampje of de schakelaar op blok kapot. Er valt genoeg te knutselen merk ik al wel ;)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door NIX »

Accu heeft niets met starten te maken. Ik zie geen antwoord of er een vonk is.
Kijk eerst even in de FAQ.
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

De bougie vonkt en ook tussen de contactpunten vonkt ie. Timing heb ik ook al een aantal keer gecheckt en opnieuw afgesteld, zonder resultaat, staat nu op 1,8mm voorontsteking afgesteld zoals in het forum omschreven.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

NIX schreef:Accu heeft niets met starten te maken. Ik zie geen antwoord of er een vonk is.
Klopt en klopt :lol: :twisted:

Benzine loopt door tot in carburateur?

Ik pak even service Manual erbij staat ook SE80 bij voor ontsteking op 1.8 met afwijking van 0.15 mm. Contactpunten opening op 0.3 - 0.4.
Disc o.d. 100x 4mm schijf inlaat. Ik zou even kijken of dit in ieder geval gelijk is :

hoofdsproeier 135
Airjet 0.5
Needle positie 3k2-2
Needle jet E-6 (139)
Cutaway 2.5
Pilot jet 15
Starter jet 30
Air screw 1 1/4
Carburetor VM16SC MIKUNI
5a700
80 cc (zit die cilinder er ook op ??)

Bougie nat? Na proberen ?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door pee67 »

FS80SE schreef:De bougie vonkt en ook tussen de contactpunten vonkt ie.
Liever niet teveel vonken tussen de contactpuntjes.
Wordt je bougie wel nat?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door NIX »

Dat dus.
Kijk eerst even in de FAQ.
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Bedankt voor de tips iedereen, brommer doet het helaas nog niet.
De bougie wordt wel zeker nat en er zijn ook niet teveel vonken.
@ P@trick: Benzine loopt inderdaad door tot in de carburateur en de bougie wordt dus ook nat. De onderdelen kan ik wel checken, alleen tot dusver heeft ie altijd prima gelopen, dus ik denk zelf niet dat daar de oorzaak kan liggen. Mijn forumnaam is FS80SE (had een filmpje van een zelfde type brommer gezien en daar stond FS80SE bij), maar ik weet eigenlijk niet of dat wel het model is van mijn brommer, hoe kan ik daar achter komen?
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Is het deze : https://images.app.goo.gl/aKou5WooVCmr2JZZA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Of deze : https://images.app.goo.gl/WggE5giJbNoWXDZV6" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Met name naar het blok kijken, als er een uitstekende ronding zit, is het waarschijnlijk een Duitse fs80se, dus motor.
Als het de onderste is, waarschijnlijk een Fs1 sheriff , 50 cc, tenzij er een andere snelle cilinder op zit. Of zelfs een gemixte, dus beide nummers nakijken.

En natuurlijk de nummmers op blok en frame :

http://fs1forum.com/nummerlijst.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Nederlandse 50 cc heeft in nummer 5a3, Duitse 80 cc 5a7, en dan heb je nog 5a1, Engels, 5a2, België, 5a3, Nederlands, 5a4, Zweden, 5a5 Noors, 5a6 Frans, .Etc...

Nummer staat leesbaar boven op je blok aan koppelingskant. En voorkant tank in frame.

Ik hoop dat dit helpt.
Plaats reactie