Mijn eerste fs1

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Glesse
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2019, 13:38

Mijn eerste fs1

Bericht door Glesse »

Beste leden,

Ik heb een tijdje geleden mijn eerste fs1 aangeschaft. Ik dacht dat het om een 2rt ging aangezien dit soort tank en zijkappen opzat. Nu aan De hand van mijn chasis nummer, die dezelfde is als op mijn papieren en motorblok. Heb ik mij laten vertellen dat het om een Kenny Roberts van 1976 zou gaan. Ik ben hier een complete leek in maar zou mijn fs1 terug zo origineel mogelijk willen krijgen. Maar wat is er nu zo anders aan de Kenny Roberts uitvoering dan een ander type fs1? Kan iemand mij hier wat slimmer in maken?

Met vriendelijke groet,

Glen
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Mijn eerste fs1

Bericht door Kees »

Ha Glen,

Mooi dat je een Fs1 hebt aangeschaft. Om het type te beoordelen zou het helpen dat je je framenummer kenbaar maakt en een foto.

Informatie over framenummers en jaar van productie vind je in de FAQ. Info over de verschillende types fs1 vind je in het portal.

Groet,
Kees.
Groet uut Doezum,
Kees.
Glesse
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2019, 13:38

Re: Mijn eerste fs1

Bericht door Glesse »

Hey Kees,

Bedankt voor je antwoord. Was al een tijdje opzoek maar eindelijk eentje gevonden :D
Het framenummer is 1J6-104166.
Hier ook een link met wat foto's hoe ik em aankocht. Door de tank dacht ik dat het om het model 2RT ging.

https://imgur.com/gallery/ckJPdJ1

Met vriendelijke groet,
Glen
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn eerste fs1

Bericht door NIX »

IS typisch voor de mafkezen die denken dat ze geld moeten verdienen aan FS1-tjes. Dan slachten ze een originele brommer omdat soms de losse delen meer opbrengen dan een complete brommer en vulen ze de kaalgeplukte brommer weer aan met delen die minder duur of gewild zijn. Zo te zien heb je een set RD wielen, een 2RU tank, een aftermarket sportbuddy, de zijkappen missen en ik zie een te groot voorspatboard, zal wel imi RD voor 18" wielen zijn. Maar dat blok e frame nog matchen is eigenlijk het belangrijkst, je kunt rijden, je basis klopt en je kunt op je gemak op zoek naar de juiste delen.
Kijk eerst even in de FAQ.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Mijn eerste fs1

Bericht door P@trick »

En dan alles los verkopen aan Denen en Zweden ;) zadeltje bam voor 450 euro zie je ze gaan op Marktplaats.Ik rij zelf imitatie , want ik vind dit geen prijzen voor een zadel.

Over 5 jaar is alles uitgemelkt, gaan ze andere brommers slopen en verkopen. Over 15 - 20 jaar kunnen wij onze NL brommers niet meer opbouwen en onderhouden ...

Maar ach als ze maar verdienen ;)
Glesse
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2019, 13:38

Re: Mijn eerste fs1

Bericht door Glesse »

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoord. De FS1 ligt momenteel helemaal uit elkaar. Het chassis ed. is net terug in het zwart gelakt. Ben gisteren ook bij iemand geweest die wat van de FS1tjes afkent en die zei ook iets van dat de Denen alles opkopen. Die man gaat me helpen om de originele stukken te vinden voor men FS1. Sommige stukken die erop zitten zijn nog wel juist; de uitlaat heeft de juiste nummer, de teller is juist, juist model van stuur en de remklauw is ook nog correct. Helaas zijn er ook stukken die helemaal niet juist zijn.. Achterlicht, spatbord, tank en zijkappen inderdaad, ook het ronde rempotje ontbreekt.. En die zijn moeilijk te vinden blijkbaar. Het word een hele zoektocht voor alle juiste onderdelen te vinden maar dat gaat het meer dan waard zijn :D
Plaats reactie