Yamaha DT50 vragen

Algemene vragen en antwoorden over de FS1

Yamaha DT50 vragen

Berichtdoor Jurre Laenen » 06 okt 2019, 21:31

Hallo mensen

Ik heb begin deze week een yamaha dt50 gekregen. Nu ben ik al een beetje begonnen met sleutelen aan de motor want deze draait voor de moment nog niet. Toen ik de bougie heb vervangen begon de motor wel al een beetje te ploffen toen ik hem aanliep, maar veel meer komt er niet. Dus hebben jullie enkele tips waar ik zeker naar moet kijken en weten jullie toevallig van welk jaar deze zou kunnen zijn?

Ps: ik ben nog een complete nieuweling als het op brommers aankomt en kan dus alle tips gebruiken. Ook is de luchtfilter niet gemonteerd want deze is verduurd.

Mvg
Jurre laenen

Afbeeldingen:
https://imgur.com/HgbKdHd
https://imgur.com/ZBdk9Qb
Jurre Laenen
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Re: Yamaha DT50 vragen

Berichtdoor Marcel » 07 okt 2019, 07:52

Stel de ontsteking af en plaats een luchtfilter maar begin met het schoonmaken van de carburateur.
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
Marcel
100km gereden
100km gereden

Berichtdoor Jurre Laenen » 07 okt 2019, 16:07

Ik heb de carburateur reeds schoongemaakt(sproeiers en stelschroeven verwijdert en met carburateur cleaner en perslucht schoongemaakt), maar hoe kan ik de ontsteking juist afstellen?
Jurre Laenen
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Berichtdoor marco » 07 okt 2019, 17:50

Kijk eerst eens of de puntjes niet inslagen zijn en goed op elkaar aan sluiten.
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor NIX » 07 okt 2019, 22:24

Kijk eerst eens in de FAQ.
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Berichtdoor Jurre Laenen » 01 nov 2019, 21:33

Sorry voor het late antwoord maar ik had het een beetje druk.
Ik heb de (bijna) hele ontsteking vervangen maar nog niet afgesteld en ook een luchtfilter geplaatst. Bij een paar keer aanlopen begon de motor te lopen(heel slecht maar toch). Bij het aanlopen kon ik ook een paar gekke geluiden horen die leken op een slechte versnellingsbak. Nu heb ik de hele motor uit elkaar gehaald om te kijken wat er aan de hand was. Wat blijkt is dat de krukaslagers zo goed als opgevreten waren en dat er een krukaskeerring niet goed zat. Nu is het dus even wachten op nieuwe lagers en dichtingen.
Nu heb ik nog een andere vraag: hoe kan ik deze motorfiets inschrijven in België als ik geen papieren heb en het typeplaatje verdwenen is bij het herspuiten(door de vorige eigenaar). Ik heb alleen het chassisnummer en bouwjaar 1980(na aanvragen bij Yamaha)
Jurre Laenen
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Berichtdoor HotWheels » 03 nov 2019, 16:11

HotWheels
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor Jurre Laenen » 14 mei 2020, 13:37

Er zijn in de afgelopen maanden redelijk wat dingen gebeurd aan de brommer, namelijk de motor is gereviseerd met nieuwe lagers,keerringen en cilinder. Ook heb ik geprobeerd de ontsteking zo juist mogelijk te zetten(1.8 voorontsteking en ze gaan ongeveer 0.35mm open). Met de nieuwe cilinder(60?cc zeta) reed de brommer zeer goed, hij trok goed op en ging aardig vlot. Maar op de eerste dag dat ik er mee naar school reed werd ik al meteen op de rollen gezet en ging hij net niet te snel(ik hield wat gas in). Ik besloot dus om dan maar een 353 50cc cilinder te monteren. Dit heb ik gisteren gedaan en merkte al meteen dat deze niet vlot vertrok uit stilstand. Hij trekt het makkelijkst op met de schroef van het mengsel volledig ingedraaid. Ik heb de vertanding ook al veranderd naar 12/46 ipv 14/46 maar toch trekt hij niet goed op. Hebben jullie nog tips?

Cilinder: 353 50cc http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... enduro+cil" onclick="window.open(this.href);return false;
Carburateur: 16mm mikuni met sproeier 70 en stationairsproeier 20
Uitlaat: https://www.fs1shop.nl/ty50-uitlaat-sne ... -2936.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kop:http://www.leertouwer.com/default.asp?id=21&artnr=12200-END-SN&returnURL=id=59||page=1||usescope=0||ps=100||pg=||search_id=1||txtrows=250||search_word=yamaha+enduro+cil
Vertanding: 12/46

Alvast bedankt

Edit: bij een koude start met choke gaat deze naar minstens 6000 toeren(ik laat hem niet verder gaan omdat hij anders misschien de cilinder kapotdraait). Waaraan kan dit liggen?
Jurre Laenen
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Keer terug naar Algemeen