FS1 2RT

Algemene vragen en antwoorden over de FS1

FS1 2RT

Berichtdoor vanherck » 02 jun 2007, 17:01

Ik heb vorige week een yamaha fs1 2RT van 86 gekocht, kan iemand me eens precies uitleggen wat het verschil is met de gewone 2RU, en als ik er in plaats van een 50cc cilinder, een 60cc opzet, wat moet ik dan nog allemaal aanpassen voor die 60cc?

vriendelijke groeten
vanherck
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 14 maart 2007, 20:17
Woonplaats: Poperinge

Berichtdoor Jelle » 02 jun 2007, 17:15

Hallo


2rt is niet verschillend van 2ru

2rt: Belgisch
2ru: Nederlands


Een nederlandse heeft eventueel een andere luchtfilter en is afgesteld ( uitlaat)


verder zal je niet veel verschillen merken..

als je een 60 cc eronder steekt, kan je best ook een 16mm carbu steken ( denk dat die er al wel onder zal steken)
een snelle uitlaat kan je ook proberen...


Welkom, nog een Belg erbij :D
Jelle
 

Berichtdoor EFESÉÉN » 02 jun 2007, 17:24

Snelle schijf? 8)
EFESÉÉN
 

Berichtdoor fs-ael » 02 jun 2007, 17:32

een 2ru schijf is orri niet zo langzaam als een schijf uit de jaren 70
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar gebruiker
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
 
Berichten: 2131
Geregistreerd: 17 jun 2006, 20:02
Woonplaats: Andel / Ael

Berichtdoor harmen251 » 02 jun 2007, 17:32

een 2rt is heel verschillend van een 2ru,
-zadel
-voorspatbord
-luchtfilter
-cilinder
-uitlaat
-reflectors
-tromper
-speigels zijn ook verschillend
-enzoverder

carburator weet ik niet of die verschilt

de originele setup van een 2rt is:
16mm carb
150 sproeier
uitlaat zonder ingelaste buis
trage schijf
tandwiel 13-44
cilinderkop met dikke koppakking, als je die vervangt door een gewone koppakking kan dat ook al wat schelen


qua prestaties rijdt een 2rt origineel ongeveer 60km/u

als je een 60cc steekt en je wil de maximale snelheid bereiken doe dan ook het volgende

-snelle uitlaat (vaste bocht 32mm)
-snelle schijf
-kop afvlakken op een glazenplaat en een dunne koppakking ertussen
-tandwiel 14/15-44 maar dat beslis je best later
-zomer bougie b9hs en winter b8hs best een ngk r bougie

ook moet je zeer goed opletten dat je uitlaat geen valse lucht trekt en regelmatig je sproeier checken

het belangerijkst is dat je alles zorgvuldig op elkaar inrijdt en ook alles zeer voorzichtig monteert


als je fs1 nu goed rijdt zou ik alles zo laten
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1094
Geregistreerd: 14 jun 2006, 21:58
Woonplaats: oostakker

Berichtdoor Jelle » 02 jun 2007, 18:20

harmen251 schreef:een 2rt is heel verschillend van een 2ru,
-zadel
-voorspatbord
-luchtfilter
-cilinder
-uitlaat
-reflectors
-tromper
-speigels zijn ook verschillend
-enzoverder




klopt niet helemaal hoor...

2ru en 2RT kun je nl. in net dezelfde uitgave tegenkomen...

wat is er volgens jou anders aan het zadel? :?


voorpspatje, niet echt evrschillend, op die 2 gaatjes voor gele plaatje na.

spiegels verschillend??

In Belgie zijn blijkbaar ook 2ru's uitgegeven met ronde luchtfilter...

Reflectors hadden ze ook niet altijd..

uitlaat is dezelfde, de NL heeft enkel een buisje in de uitlaat zodat hij trager gaat...
Jelle
 

Berichtdoor harmen251 » 02 jun 2007, 18:27

de spiegels van een 2ru zijn plastiek, 2rt chroom
reflectors hadden de 2rt altijd maar die werden er snel afgedaan

en als je het verschil niet weet tussen het zadel denk ik dat je niet eens weet hoe een 2rt er uit ziet
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1094
Geregistreerd: 14 jun 2006, 21:58
Woonplaats: oostakker

Berichtdoor Dorfie » 02 jun 2007, 19:51

Bedoel jij soms dat vliegdekschip?

En die reflectoren moesten wel, was of is verplicht in België.

En wat was er verschillend aan de cilinder? Spoelpoort meer of minder fzo? :P
Dorfie
 

Berichtdoor vanherck » 02 jun 2007, 22:41

mannen, ik weet ondertussen al meer dan ik wou weten over mijn 2rt :), alhoewel de info nogal verschilt nuja. nog vraag over die cilinder, als ik 60 cc erop steek moet ik dan ook 60cc cilinderkop? je zeker, ik wil gwn niets verkeerd doen.
De brommer is begrensd op 45, eneig idee waar die begrenzeer zit? is er ook niet iets van kleur anders, ik he ng gehoord dat er ergens een teken van yamaha in ander kleurn zou zijn. De uilaat is ook gecustomised voor 2RT
vanherck
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 14 maart 2007, 20:17
Woonplaats: Poperinge

Berichtdoor Waslijn » 02 jun 2007, 22:52

Voor de zekerheid kan je wel een 60cc kop erop zetten maar met een 50cc kop heb je meer compressie, maar wel kan je zuiger dan tegen je kop aanlopen.. En hoezo zit er een begrenzer in? :?
Waslijn
 

Berichtdoor Jelle » 02 jun 2007, 23:20

zadel van 2rt anders??

Vliegdekschip is toch voor 3e9 ( of 3e8)??

Zadel van 2rt is toch egwoon wat ik thuis heb liggen?
Jelle
 

Berichtdoor Dorfie » 02 jun 2007, 23:47

Ja dacht ik ook Witloof.

En een begrenzing op een FS1 willek wel is zien :D

Waarschijnlijk is hij volledig ori en rijdt hij daarom 45.
Dorfie
 

Berichtdoor harmen251 » 03 jun 2007, 00:41

dit is een volledig originele 2rt, reflectors zijn er wel afgehaald maar zitten er van de fabriek op, de 2rt heeft er ook speciale schaaltjes voor.
deze is net zoals de 2ru geleverd in blauw en rood en ook gebouwd in frankrijk in de mbk fabriek

Image
Laatst bijgewerkt door harmen251 op 03 jun 2007, 00:56, in totaal 2 keer bewerkt.
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1094
Geregistreerd: 14 jun 2006, 21:58
Woonplaats: oostakker

Berichtdoor harmen251 » 03 jun 2007, 00:45

vanherck schreef:mannen, ik weet ondertussen al meer dan ik wou weten over mijn 2rt :), alhoewel de info nogal verschilt nuja. nog vraag over die cilinder, als ik 60 cc erop steek moet ik dan ook 60cc cilinderkop? je zeker, ik wil gwn niets verkeerd doen.
De brommer is begrensd op 45, eneig idee waar die begrenzeer zit? is er ook niet iets van kleur anders, ik he ng gehoord dat er ergens een teken van yamaha in ander kleurn zou zijn. De uilaat is ook gecustomised voor 2RT


het is best dat je eens je setup post

hoeveel mm is je carb, welke cilinder zit er nu op, wat zijn de nummers van je uitlaat

wat bedoel je overigens met het teken in andere kleuren en de gecustomisede uitlaat?

ik heb op beide fs1's een 60cc cilinder met 50cc kop, werkt perfect.

post ook eens een foto van je fs1.
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1094
Geregistreerd: 14 jun 2006, 21:58
Woonplaats: oostakker

Berichtdoor vanherck » 03 jun 2007, 10:42

welja, jullie zeggen dat een 2rt standaard 60 loopt, wel bij mijn 2rt is er enkel ander zadel op en ander stuur, hoe komt het dan dat ie 45 loopt, is ie toch ergens begrensd of? eeuhm maar ik denk dat dit enkel een roddel is dat ergens een letter van yamaha in ander kleur zou zijn maar ik zie dit nergens! versnellingsbak is gebroken en hij is nu binnen bij garage, dus ik zal dan eens de setup doorzenden. wel de uitlaat is anders dan 2ru, dus zonder die buis vanbinnen.

hoe zet ik hier foto'ds in:s?
vanherck
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 14 maart 2007, 20:17
Woonplaats: Poperinge

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron