FS1 2RT
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 20:17
- Locatie: Poperinge
oke, de kenmerken, de prijzen, de cilinderopvoering hebben jullie me nu al allemaal verteld, waar ik zeer dankbaar voor ben , kheb veel bijgeleerd, nu heb ik natuurlijk nog een vraag, ik heb een tweetakt reservoir en ook een tweede reservoir voor te mengen, hoe werkt dit precies, waar moet er dan olie in? moet ik als ik op tweetakt rij nog olie bij motor doen?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Nou, eerst ff op een rijtje:
-Je hebt motorolie, dit gooi je in je blok zelf, dit is rond de 600cc aan olie (=0,6 liter).
-Je hebt 2-takt olie. 2-takt olie heeft je brommer nodig om zijn krukaslagers en de cilinder/cilinderwand te smeren. Dit staat helemaal los van de motorolie in je motorblok.
De 2-takt olie kan je op een aantal manieren mengen/gebruiken:
-1: Brommermix (=2-takt olie + benzine kant en klaag gemengd) bij de benzinepomp tanken, dan hoef je verder niks te doen
-2: Benzine tanken, en los 2-takt olie in je oliereservoir doen (in je zijkapje), hiervoor heb je wel een aangesloten en werkend oliepompje voor nodig. Deze zit in het gedeelte waar je carburateur zit, onder je carburateur.
-3: Benzine tanken, en zelf de 2-takt olie in een bepaalde mengverhouding (rond de 1:35/1:40) in je tank gooien en mengen in de tank.
Ohjah, welke 2-takt olie je erin gooit maakt niet veel uit. Tenminste, niet bij de gemiddelde opgevoerde fs1. Het loopt er allemaal op, de 1 zal wat meer roken, of de uitlaatpoort sneller van dichtkoeken. Ikzelf rijd met de goedkoopste Halfords 2-takt olie, en dat gaat al lange tijd goed (lees: dik 7000 km op een goed opgevoerde FS1 ). De één zweert bij castrol TTS, en de ander gooit er gewoon de goedkope in (zoals ik)
Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je
-Je hebt motorolie, dit gooi je in je blok zelf, dit is rond de 600cc aan olie (=0,6 liter).
-Je hebt 2-takt olie. 2-takt olie heeft je brommer nodig om zijn krukaslagers en de cilinder/cilinderwand te smeren. Dit staat helemaal los van de motorolie in je motorblok.
De 2-takt olie kan je op een aantal manieren mengen/gebruiken:
-1: Brommermix (=2-takt olie + benzine kant en klaag gemengd) bij de benzinepomp tanken, dan hoef je verder niks te doen
-2: Benzine tanken, en los 2-takt olie in je oliereservoir doen (in je zijkapje), hiervoor heb je wel een aangesloten en werkend oliepompje voor nodig. Deze zit in het gedeelte waar je carburateur zit, onder je carburateur.
-3: Benzine tanken, en zelf de 2-takt olie in een bepaalde mengverhouding (rond de 1:35/1:40) in je tank gooien en mengen in de tank.
Ohjah, welke 2-takt olie je erin gooit maakt niet veel uit. Tenminste, niet bij de gemiddelde opgevoerde fs1. Het loopt er allemaal op, de 1 zal wat meer roken, of de uitlaatpoort sneller van dichtkoeken. Ikzelf rijd met de goedkoopste Halfords 2-takt olie, en dat gaat al lange tijd goed (lees: dik 7000 km op een goed opgevoerde FS1 ). De één zweert bij castrol TTS, en de ander gooit er gewoon de goedkope in (zoals ik)
Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 18:09
- Locatie: olsene
2ru en 2rt!!
yeet hier nog een belg!!
mijn 2ru gaat naar 60 op plat en mn 2rt doet op plat 75 ( bijde staan origineel!) moet alleen nog de 2rt opknappen(uiterlijk)
grtzs
mijn 2ru gaat naar 60 op plat en mn 2rt doet op plat 75 ( bijde staan origineel!) moet alleen nog de 2rt opknappen(uiterlijk)
grtzs
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
waar komen al die Belgen vandaar
het word hier een plaag
ach het maakt niet uit als het er te veel worden zetten we ze op de boot
het word hier een plaag
ach het maakt niet uit als het er te veel worden zetten we ze op de boot
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;