Pagina 3 van 5
Geplaatst: 03 jun 2007, 20:58
door Dorfie
Ik weet nog dat ik het vliegwiel vastnam en je daar veeeeeeel speling voelde van de krukas. Als je op de drijfstang voelde viel het nog mee heb'k gehoord. Zelf nooit kunnen testen. Maar het verbaasde mij en Damien dat hij nog reed
Geplaatst: 03 jun 2007, 21:22
door Jelle
wie is damien?
en 950 vink wel veel precies
Geplaatst: 03 jun 2007, 21:41
door punkemon
eerst stond hij voor 1400 te koop
Geplaatst: 03 jun 2007, 21:45
door Dorfie
witloof schreef:wie is damien?
en 950 vink wel veel precies
Damien is een vriend van mij. Maar hij maakte de brommer van Sebastiaan telkens die kapot was. Niels kent Damien en Punkemon kenne Damien ook.
Geplaatst: 03 jun 2007, 21:50
door Jelle
lol , iederee kent damien
ok, ik had die sebastiaan al eens gemaild:
"wat is er nu zo zeldzaam aan jou 2rt??)
antwoord:
"Ja ni echt zeldzaam, je ziet ze gewoon ni veel rijden"
haha
Geplaatst: 03 jun 2007, 23:06
door Dorfie
Mja, ge moet uw advertentie een beetje aanklede he. kheb die van mij ook zwaar bove de prijs verkocht en heb er niet echt spijt van.
Geplaatst: 04 jun 2007, 18:11
door jerrow
Tja
Geplaatst: 04 jun 2007, 19:05
door vanherck
oke, de kenmerken, de prijzen, de cilinderopvoering hebben jullie me nu al allemaal verteld, waar ik zeer dankbaar voor ben
, kheb veel bijgeleerd, nu heb ik natuurlijk nog een vraag, ik heb een tweetakt reservoir en ook een tweede reservoir voor te mengen, hoe werkt dit precies, waar moet er dan olie in? moet ik als ik op tweetakt rij nog olie bij motor doen?
Geplaatst: 04 jun 2007, 19:10
door Jelle
je moet op 2 plaatsen olie doen..
In de motorblok en in je rechterzijkapje
in je tank moet je geen olie meer bijdoen maar een klein scheutje kan geen kwaad...
in zijkapje moet je (liefst volsynthetisch) 2takt olie doen
Geplaatst: 04 jun 2007, 19:15
door vanherck
en waarvoor is die olie in zijbakje dan goed? voor te mengen met iets? heb ik dit nodig...
Geplaatst: 04 jun 2007, 19:23
door Tombo
Nou, eerst ff op een rijtje:
-Je hebt motorolie, dit gooi je in je blok zelf, dit is rond de 600cc aan olie (=0,6 liter).
-Je hebt 2-takt olie. 2-takt olie heeft je brommer nodig om zijn krukaslagers en de cilinder/cilinderwand te smeren. Dit staat helemaal los van de motorolie in je motorblok.
De 2-takt olie kan je op een aantal manieren mengen/gebruiken:
-1: Brommermix (=2-takt olie + benzine kant en klaag gemengd) bij de benzinepomp tanken, dan hoef je verder niks te doen
-2: Benzine tanken, en los 2-takt olie in je oliereservoir doen (in je zijkapje), hiervoor heb je wel een aangesloten en werkend oliepompje voor nodig. Deze zit in het gedeelte waar je carburateur zit, onder je carburateur.
-3: Benzine tanken, en zelf de 2-takt olie in een bepaalde mengverhouding (rond de 1:35/1:40) in je tank gooien en mengen in de tank.
Ohjah, welke 2-takt olie je erin gooit maakt niet veel uit. Tenminste, niet bij de gemiddelde opgevoerde fs1. Het loopt er allemaal op, de 1 zal wat meer roken, of de uitlaatpoort sneller van dichtkoeken. Ikzelf rijd met de goedkoopste Halfords 2-takt olie, en dat gaat al lange tijd goed (lees: dik 7000 km op een goed opgevoerde FS1
). De één zweert bij castrol TTS, en de ander gooit er gewoon de goedkope in (zoals ik)
Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je
Geplaatst: 04 jun 2007, 19:26
door vanherck
ah zo, bedankt, door jullie ben al veel wat slimmer
, ik laat dat mengreservoir erop staan, dan zijn die gaten van die kappen opgevuld
, tx voor de tips
Geplaatst: 25 nov 2007, 17:01
door YamaSam
véél lezen op de site zou ik zeggen, zodat je je brommer leert verstaan,
komt allemaal wel goed, vanaf het moment dat het écht jouw brommer is,
dan is ie zowieso onbetaalbaar..
veel suck6 en santé
2ru en 2rt!!
Geplaatst: 05 jan 2009, 19:34
door fs12ru
yeet hier nog een belg!!
mijn 2ru gaat naar
60 op plat en mn 2rt doet op plat
75 ( bijde staan origineel!) moet alleen nog de 2rt opknappen(uiterlijk)
grtzs
Geplaatst: 05 jan 2009, 19:40
door ginofs1
waar komen al die Belgen vandaar
het word hier een plaag
ach het maakt niet uit als het er te veel worden zetten we ze op de boot