Toerenbereik standaart RD cilinder
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53
Toerenbereik standaart RD cilinder
Heren (en mogelijke dames natuurlijk),
Ik vind dat mijn yamaha rd erg weinig toeren maakt voor een 2takt machine.
Gemiddeld moet ik overschakelen als hij tussen de 5500 en de 6000 toeren draait.
Het is mij tot nu toe 2 keer gelukt hem naar de 7000 toeren te krijgen (volgens mij in z'n 3 maar weet ik niet zeker )
Dit is natuurlijk niet veel en volgens mij moet een yamaha toch wel instaat zijn de 10000 toeren aan te tikken?!?
De cilinder die ik er nu op heb is een (naar mijn weten) orginele 49.9 cc Nederlandse cilinder.
Is hier nog meer uit te halen met bv een 18mm carbje of raden jullie mij aan de duitse cilinder die ik heb er op te zetten?
de topsnelheid is op het moment 60 maar met een klein windje tegen al 50/55.
Thomas
Ik vind dat mijn yamaha rd erg weinig toeren maakt voor een 2takt machine.
Gemiddeld moet ik overschakelen als hij tussen de 5500 en de 6000 toeren draait.
Het is mij tot nu toe 2 keer gelukt hem naar de 7000 toeren te krijgen (volgens mij in z'n 3 maar weet ik niet zeker )
Dit is natuurlijk niet veel en volgens mij moet een yamaha toch wel instaat zijn de 10000 toeren aan te tikken?!?
De cilinder die ik er nu op heb is een (naar mijn weten) orginele 49.9 cc Nederlandse cilinder.
Is hier nog meer uit te halen met bv een 18mm carbje of raden jullie mij aan de duitse cilinder die ik heb er op te zetten?
de topsnelheid is op het moment 60 maar met een klein windje tegen al 50/55.
Thomas
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Dat je zo weinig toeren maakt ligt puur aan je cilinder je hebt (naar alle waarschijnlijkheid) nog de langzame originele Hollandse cilinder erop liggen. Dit houdt in dat er een langzame poorttiming in zit (kleine uitlaatpoort en dito spoelpoorten), en dus erg weinig toeren draait.
Voordeel: lange levensduur, weinig benzine verbruik
Nadeel: niet snel
Als ik jou was, zou ik de duitse cilinder erop leggen, ik neem aan dat dit er eentje is van een kleinkraftrad, zo'n snelle duitse bromfiets (85 km/h, net zoals de Kreidler RS laat maar zeggen)
Voordeel: lange levensduur, weinig benzine verbruik
Nadeel: niet snel
Als ik jou was, zou ik de duitse cilinder erop leggen, ik neem aan dat dit er eentje is van een kleinkraftrad, zo'n snelle duitse bromfiets (85 km/h, net zoals de Kreidler RS laat maar zeggen)
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53
Blij te horen dat het gewoon een super trage cilinder is.. Heb ook wel trage cilindertjes gezien op zundapp en dergelijke alleen die maakte toch nog meer toeren
Hoe kan ik de duitse herkennen? waarschijnlijk meer spoelpoorten van binnen? of ook een opschrift?
Sneller is natuurlijk altijd beter alleen heb geen zin om met 85 door de wijk te gaan met de sterke arm zo actief
Hoe kan ik de duitse herkennen? waarschijnlijk meer spoelpoorten van binnen? of ook een opschrift?
Sneller is natuurlijk altijd beter alleen heb geen zin om met 85 door de wijk te gaan met de sterke arm zo actief
Moet je kijken naar de poorten, volgens mij als die groter zijn is hij sneller, zo niet dan is hij langzamer Hoe snel kan je eigenlijk niet zeggen. Aangezien dat aan de rest van je setup ligt. En die kan echt heel veel verschillen van een FS1. Bij een fs1 kan ik nog wel een schatting maken. Maar ook niet echt goed, zit dan een marge van 10 km bij
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
- Locatie: playa del carmen
rd cilinder
een duitse cilinder is niet dierect een snelle heb ik ook niet gezegt het nummer wat er op staat is het model nummer
2l7 weet ik niet waar die wegkomt 2l4 weet ik dat die van duitse rd komen heb er drie gesloopt zaten alle drie 2l4 op en zinds ik een nieuwe parts list heb weet ik ook dat de 2l4 ook op een nl brommer zitten en is weer echt yamaha terwijl alles van nl rd 2l6 is
2l7 weet ik niet waar die wegkomt 2l4 weet ik dat die van duitse rd komen heb er drie gesloopt zaten alle drie 2l4 op en zinds ik een nieuwe parts list heb weet ik ook dat de 2l4 ook op een nl brommer zitten en is weer echt yamaha terwijl alles van nl rd 2l6 is