Geen vonk

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
gerarddj
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Enschede

Geen vonk

Bericht door gerarddj »

Hallo,

Ik heb een tijd terug gereden op mijn fs1 2ru en na 500 meter stopte hij ermee en had ik totaal geen vonk meer.
Ik heb inmiddels bobine, bougie en dop, condensator en een andere ontsteking gebruikt.
De ontsteking komt uit een rd50 mx en is praktisch hetzelfde en werk in de mx gewoon, de rest heb ik nieuw aangeschaft.

Wat kan het probleem zijn, heb wel een keer een vastloper gehad maar heb de cilinder vervangen.
Ik reed op dat moment met een fs1 cilinder en hij trok goed, (tot die 500 meter) hij had nog nooit zo goed gelopen.
Meestal was de configuratie niet goed, dus ik experimenteer met uitlaat en alle andere dingen.
Ik ben al een tijd aan het sleutelen, maar nog geen vonk.

Momenteel heb ik een f5b cilinder met fs1 uitlaat en standaard carburateur 14/45 verhouding .

Weet iemand raad.

Gerard de Jong
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Heb je de bobine wel goed aangsloten ,is de draad niet los
bougi dop goed aandraaien
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

contactslot rot?
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik heb er ook heeeeel veel gezeik mee gehad!

Bobine beide moertjes vast ? Geen kabelbreuk ? Spoelen nog tof ? Alles wat er mis kan zijn na lopen !
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Je houd dus je bougie op je cilinderkop, kickstart en zie zo of er een vonk is en er is er geen.

- Je ontstekingsdeksel eens opendoen en kijken of er idd geen draadje loszit aan je ontstekingsspoel. Goed aangesloten bedrading van je ontstekingspoel - condensator - contactpunt - bobine - bougiedop en bougie.
Eigelijk als dit in orde is moet je gewoon vonken krijgen.

Volg dit van af je ontstekingsspoel tot aan je bougie en je zult zien dat je het gaat vinden.

Contactslot is ook mogelijk natuurljk. Zoek en gij zult vinden.

Heb die problemen ook gehad en is gelukkig toch in orde gekomen.
edje

Bericht door edje »

trek de stekkers in je koplamp eens los, als hij dan wel vonkt zit het in het contactslot :wink:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ook ff je spoelen en bobine meten met een multimeter... in de faq staat welke waarde ze moeten hebbe.
Plaats reactie