Cilinders en zuigers

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Aristonos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 sep 2007, 13:06

Cilinders en zuigers

Bericht door Aristonos »

Als je nu een cilinder koopt op internet is het dan altijd een snelle cilinder?En het is altijd imitatie want originele zie ik niet te koop,althans nieuwe.En als ik zo,n cilnder koop wat moet ik er dan als zuigerkit bij nemen? een originele zuiger kit of ook imitatie? Hoelang zal dat lekker lopen zonder problemen ?Waarom zijn er nog wel originele zuigers te koop en geen cilinders meer ?
edje

Re: Cilinders en zuigers

Bericht door edje »

Aristonos schreef:1. Als je nu een cilinder koopt op internet is het dan altijd een snelle cilinder?
2.En het is altijd imitatie want originele zie ik niet te koop,althans nieuwe.En als ik zo,n cilnder koop wat moet ik er dan als zuigerkit bij nemen? een originele zuiger kit of ook imitatie?
3. Hoelang zal dat lekker lopen zonder problemen ?
4.Waarom zijn er nog wel originele zuigers te koop en geen cilinders meer ?


1. over het algemeen zijn het redelijk snelle cilinders, als je tenminste niet een f5b immi ziet (die je niet vaak ziet in 50cc uitvoering ). 70 moet haalbaar zijn met een snelle pijp en 16mm carb. soms heb je geluk en lopen ze 80.
2. nieuwe ori cilinders zijn niet meer te verkrijgen. soms duikt er wel eens een op.
bij een nieuwe cilinder zit een immi zuiger, die word dus meegeleverd.
3. dat licht aan allerlei dingen, denk aan afstelling, warmrijden, onderhoud, rijstijl en wat voor olie
4. een zuiger slijt harder dan een cilinder. bovendien kun je een cilinder opboren naar een overmaat. dan zijn ze weer als nieuw.
Aristonos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 sep 2007, 13:06

Bericht door Aristonos »

Bedankt Edje,
Dus als ik ooit en andere cilinder neem dan is het beste een originele zuiger er bij te nemen.Ik heb nu een originele fs1 maar die is al een keer gehoond.kan nog wel een keer maar het houd ooit op en moet er een andere op.Is misschien over lange tijd maar ik was nieuwgierig.Vroeger kocht ik altijd imitatie vanwege het budget.Ik heb nu echt een mooi dingetje staan.Echt jammer dat er geen ori cilinders meer gemaakt worden.er schijnt toch vraag te zijn.En omdat er geen ori cilinders gemaakt worden maken anderen ze na.
Plaats reactie