Slechte ontwikkelingen in de Yamaha wereld

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Jasperb

Slechte ontwikkelingen in de Yamaha wereld

Bericht door Jasperb »

Ik zoek wel eens op martplaats naar 'fs1'. Nou zat ik dat net ook te doen en zie ik tot mijn grote verbazing dat bijna alle advertenties van handelaren zijn. Opkoop team dit opknapteam dat. Uiteraard heb ik hier geen bezwaar tegen maar ik vind wel dat een 'normaal' iemand nauwelijks nog de kans heeft om een opknapbrommer te kopen.

Die mensen halen ze direct op omdat ze veelal heel de dag marktplaats en dergelijke websites afspeuren. Voor een 16-jarige jongen die graag een opknap fs1 wil hebben wordt het dan ook een lastige taak om nog voor een leuk prijsje een opknap fs1 te krijgen. En heb je er een gevonden, koop je hem 9 vd 10 keer van een handelaar voor een veels te hoog bedrag (300 euro of meer voor een afgeragde brommer)

Nou ik ben blij dat ik al een fs1 heb :P
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik vind het aanbod ook tegenvallen hoor...

Ik weet nog hoe het was toen ik net naar een FS1 ging zoeken :roll:
En met die 378 heb ik ook erg veel geluk gehad.

En door mensen die enorm hoge bedragen gaan vragen voor opgeknapte FS1's wordt de hobby inderdaad duurder.
Dit komt omdat anderen dan denken dat het dat bedrag waard is.

Maar het worden steeds meer klassieke brommers en daar zit gewoon een prijskaartje aan.
En wat dat betreft hebben wij nog geluk als je het vergelijke met de Duitse merken... :wink:
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Jongens, kom op zeg....

De éen verkoopt ze, de ander houdt ze.
Velen van jullie kennen Fizzy wel, die restaureert er éen per week en verkoopt 'm.
De ander houdt een brommer 30 jaar.

Ik kan me voorstellen als je met een vriendenclub aan meerdere projecten werkt dat je :

* meerdere bromfietsen nodig hebt ;
* ze weer doorverkoopt als 'ie af is, anders wordt het zo druk in je schu(u)r(en).

De meeste van ons werken aan 1 of enkele brommers, een ander pakt het wat groter aan.
Ik ken in Zwaag zo'n club die- puur uit hobby- samen FS-eentjes restaureren.

Leven en laten leven, hoor...
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Klopt!

Ieder stelt voor zich een doel in de hobby en als je anderen kwalijk gaat nemen dat ze meerdere brommers hebben om op te knappen, daar kan ik me misschien wel iets bij voorstellen, maar dan moet wel aantoonbaar zijn dat het wordt gedaan om de winst en dat is in dit geval (opkoop team) niet zo...

En denk dan eens aan de verzamelaars die van elk model FS1 een aantal hebben in nieuwstaat, bedenk wel dat die mensen járen bezig zijn (geweest) met die verzameling en er vaak niets van weg doen.
Vind ik ook heel begrijpelijk.
Het aanbod wordt er wel minder op en de prijzen automatisch hoger, maar dat kan je dan jezelf ook wel kwalijk nemen als je dat ene originele deel niet wegdoet...

Dus even de vooroordelen voor jezelf houden, want we krijgen alleen maar spanningen hier die we niet willen :wink:

En kijk eerst naar jezelf voordat je oordeelt.
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Yo, Niels !
master lemmy
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 jun 2006, 15:48
Locatie: enschede

Bericht door master lemmy »

toch is er volgens mij veel meer omloop in gebruikte fs1tjes als gerestoureerde.

iemand knapt zon ding perfect op en dan blijftie maar in de schuur staan stof vangen, no way dat hij ver kocht word! maar tevens no way dat hij ooit gebruikt wordt waar hij voor bedoeld is.

en de fs1tjes die nog in omloop zijn belanden of op de sloop of worden ook gepimpte stof vangers.

op marktplaats zie je de laatste tijd steeds meer erg dure erg goed opgeknapte fs1tjes, maar ik vraag me af of daar nou wel markt voor is, ik bedoel: ik ken niemand op dit forum die zon kant en klaar ding zooo duur heeft gekocht?

maargoed,
dat is bij alle brommers wel aan het gebeuren merk ik,

ik heb nu een tomos gekocht ( nja, voor 98% is de deal rond) en daar merk je ook dat de perfect gerestoureerde gewoon niet aan de man gebracht kunnen worden en daardoor onder zijltjes belanden in een schuurtje.

beetje jammer
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ben het wel met jasper eens.
Het mss bedoelen de opkoop teams het niet zoals wij 't zien, maar zo lijkt 't wel als je die advertentie's leest, zo van "zoveel mogelijk van alle fs1's en onderdelen in nederland in handen krijgen", zo vat ik 't op.
Plaats reactie