hoe zit het??

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
edje

hoe zit het??

Bericht door edje »

je kunt bij Yamaha nog allerlei nieuw spul bestellen. worden deze onderdelen nog gemaakt of hebben ze gewoon nog een vooraad? die dus zo langzamerhand wel eens zal leegraken :?

gr erwin
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

het is ook allemaal imi dat zal nog wel gemaakt worden

maar of het origineel nog gemaakt wordt :shock: dat weet ik niet (zal haast ook wel) :wink:
edje

Bericht door edje »

volgens mij kun je geen immi bestellen bij yamaha hoor :P
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

oh bij yamaha zelf :lol:
Jelle

Bericht door Jelle »

er ligt nog heel veel bij yamaha , omdat men verplicht is die onderdelen 30 jaar bij te houden

verder liggen er nog veel onderdelen ( of ze worden nog gemaakt) omdat ze op andere brommers ook zitten ( yb100 bijvoorbeeld)
ik heb net een bestelling gedaan met veel kleine dingetjes, en ik hoop dat ze alles hebben, klaat het morgen weten
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Bericht door carrejans »

witloof schreef:er ligt nog heel veel bij yamaha , omdat men verplicht is die onderdelen 30 jaar bij te houden

verder liggen er nog veel onderdelen ( of ze worden nog gemaakt) omdat ze op andere brommers ook zitten ( yb100 bijvoorbeeld)
ik heb net een bestelling gedaan met veel kleine dingetjes, en ik hoop dat ze alles hebben, klaat het morgen weten


Waar bestel je het dan? En valt de prijs mee? Goedkoper dan in de webshops?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Gewoon bij je lokale dealer.
En de prijs is uiteraard goedkoper als bij de webshops, anders maken zij er geen winst op :wink:
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Niels, ik hoor jou altijd over lokale dealers dien nog dingen "in stock" hebben.. Ik zie dat jij in ede woont. wat is dat in godsnaam voor walhalla?

ik woon hier naast schiphol en er is echt niks te vinden (op voorraad) voor zundapp, kreidler yamaha of elk merk ouder dan een scootaah..

Goede bromfiets zaken zijn hier eigelijk ook niet. 1 klantvriendelijke die het maakt maar niet altijd wil weten hoe en 1 onklantvriendelijke die het volgens het boekje doet (en vervolgens de prijs vraagt)

Ik kom in ede wonen.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Lokale dealers bestellen ook gewoon maar bij de importeur...

Dat is het hele dealer zijn :wink:
Ze hebben voor FS1 in 99% van de gevallen niks op voorraad.
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Ah, ik lees zoveel verhalen dat jij weer ergens orginele onderdelen/sleutels vind dus dacht even dat het daar zo makkelijk ging. Heb hier wel 1 yamaha dealer, helaas niet zo vriendelijk :P
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Jah, maar dat is voor 50% weten wat en waar je moet zoeken en voor de andere 50% geluk :lol:
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

mar dat hadk 4 jaar geleden al ontdekt...

het is op het moment zo dat spullen ouder dan 1975 niet meer te bestellen zijn.

nu scheelt het dat de Fs50 van 75 is en nog behoorlijk vol zit van onderdelen die oudere types ook hebben plus dat de ybtjes ook nog het 1 en ander bezitten wat gelijk is aan de fs1.

en met nummers en via een yamaha dealer kom je een heel end. en soms ook niet..omdat heel veel dingen al omgenummerd zijn.

kheb toen de tijd dingen uit japan laten komen en nog.

want dan is bijv niet in stock..op voorraad mar wel leverbaar...en dan komt t nog gewoon uit japanse voorraden.
kheb zelf nog wel is het idee gekregen dat de japanners de Grote Vraag naar spullen gehoord hebben en opnieuw produceren maar dat lijkt me niet want dan hadde we denk toch ook wel..tankplaatjes kunne bestellen.

maar met nummers kom je een eind...uit zoveel mogelijk verschillende partsboekjes van type's en met directe vragen

maar het is zo dat je niet op tanke of kappe ofzo hoeft te hopen want dat is wat betreft de oude types en 1j5 types gewoon niet meer. dat moet je elders in de wereld bij oude lokale yamaha dealers zoeken.
Plaats reactie