Yamaha 2RU start niet (meer)

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phil91
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 okt 2007, 20:56
Locatie: Maarn

Yamaha 2RU start niet (meer)

Bericht door phil91 »

Hoi,

Ik zal me even voorstellen aangezien ik nieuw hier ben: Ik ben Philip uit maarn net 16 en heb 3 weken geleden een prachtige Yamaha Fs-1 2RU uit 87 gekocht. Bij de verkoop startte hij prima en liep hij perfect, echter startte hij steeds slechter en starte hij na een dag of 6 helemaal niet meer.

De vorige eigenaar had gezegd dat ik de benzinekraan maar niet moest dicht doen omdat hij anders zou lekken, ik geloofde dit met mijn niet-wetende stomme kop en heb dus 6 dagen dat ding open laten staan, verzopen is dan eht antwoord wat iedereen geeft. Maar na 1000 x kicken zou dit toch wel goed zijn? het ruikt ook niet alsof hij ook maar iets verbrand.

Ik heb veel dingen gecheckt(heb zo'n fs1 sleutel boekje anders wist ik ook niet waarnaar ik moest kijken) , had nieuwe bouchie gekocht die vonkt, daarna karbarateur eruit gehaald vlotterbakje zat te vol met bezine, geleegd en weer in elkaar gezet en weer terug gedaan, starte nog steeds niet. cilinder uit elkaar gehaald, leek in orde te zijn heb alleen met me stomme kop die 2 ringetjes om de zuiger gemold, kan iemand me vertellen wat voor gevolgen dat heeft. Verder gekeken naar de contactpunten, die lijken ook goed te werken.

Vorige eigenaar zei dat ik mengbenzine (1:50) moest tanken, ben er achter gekomen dat hij de olieleiding heeft dichtgemaakt

Inmiddels is ook me accu op en is het peil te laag (weet niet hoe ik moet bijvullen). Kan iemand me helpen of weet iemand een expert in de buurt van Maarn (ligt 10 km naast Zeist en 10 km onder Amersfoort ).

Bij voorbaat dank,
Philip
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

die 2 ringetjes om je zuiger zijn je zuiger veren als die kapot zijn of er niet omzitten

is het ONMOGELIJK om er mee te rijden
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

... dus ook als ze niet goed afdichten.
Dat kan je zien aan grote brandplekken aan de zijkant en soms ook binnenkant van de zuiger :shock:
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Nieuwe zuigerveren is dus echt een must, als er verder zoals niels zegt geen vreemde plekken in/op de zuiger/cilinder zitten probeer hem dan eens aan te lopen (in z'n 2) Dat werkt bij mij altijd al beter dan kicken.
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

welkom
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

je benzinekraan kan je na het rijden gewoon uitzetten, doe ik in iedergeval altijd... (voor het de zekerheid tegen het lekken) s'ochtends als je weggaat niet vergeten open te zetten, anders kom je niet zo ver :lol:

je kan ook beter zelf mengen vind ik, want ik denk dat 1:50 te scraal is, ik meng zelf 1:30 ongeveer
1 liter olie op 30 liter benzine(hoop dat ik het zo goed zeg)

en euh... je vlotterbak hoort vol benzine te zitten, als die leeg is is je benzine op.
Laatst gewijzigd door jonnotje op 19 okt 2007, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd welkom. Als er zwarte vegen op je zuiger zitten is het opzich niet zo'n megaramp, ik denk dat de meeste fs1's wel van die vegen op de zuiger hebben zitten.
Maar je móet zuigerveren hebben om te kunnen rijden, of je moet onderhand met speling 0,000001 mm rijden om uberhaupt te kunnen starten (maar dan loopt 'ie ook meteen vast :P)
Plaats reactie