Moeilijkheid van het Sleutelen

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OliBier
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007, 17:14
Locatie: Schoten

Moeilijkheid van het Sleutelen

Bericht door OliBier »

Hallo, ik ben OliBier en ik heb een vraagje.

Terwijl ik dit forum doorlees, hoor ik namelijk iedereen bezig over het sleutelen aan zijn Fs1.
Hoe moeilijk is dit nu juist?? Want Ik ben bang dat dit serieus kan tegenvallen.
Ik heb geen technische achtergrond (ik studeer Aso, dus..) dus heb ik ook geen idee wat te verwachten.
Ik ben geen echte handyman, maar ik heb nu ook niet bepaald twee linkerhanden. :wink:
Denken jullie dat dit te doen is, er zijn er enkele bij wie dit al goed is meegevallen, of zou ik toch eerder
met een andere brommersoort beginnen (camino ofzo :?).
Het is me wel al duidelijk dat er soms eens iets kapot kan gaan :D, daarom wil ik niet al men zuurverdiende centjes
steken in iets waar ik niet helemaal zeker van ben.

Als ik er een koop zal het er wel één zijn die in orde is, en het zal vooral voor de plezierritten zijn.
Het gaat me dus vooral om het dagelijks onderhoud. Ik kan hem natuurlijk altijd naar de garage
brengen, maar wat men zelf doet...

Ik wil gewoon even zeker weten of dit wel een verstandige keuze is.
Alvast bedankt,
OliBier
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Hallo OliBier (:P)

Of het een verstandige keuze is dat kan ik voor jou zo niet bepalen, maar ik denk wel dat je moet beseffen dat het geen nieuwe brommer is en dat je er dus bijna altijd wel aandacht aan moet besteden.
Maar daarentegen als je je brommer goed onderhoud en motorisch enkel originele onderdelen gebruikt dan zal er niet veel gebeuren.

Als er dan toch iets gebeurd en je weet je geen raad dan kunnen wij hier op het forum je altijd helpen! (daar is dit forum immers voor opgezet)

Wat misschien ook verstandig is is dat als je een brommer op het oog hebt dat je hem hier even post met een link zodat wij er allemaal even ons advies over kunnen geven, dan kan je daarna alsnog kijken wat je doet :)

Maar helemaal voor plezierritten gaat er weinig kapot aan een FS1 anders dan onderhoudskwesties, dus als je dat gewoon goed bijhoudt (oliepeil, smering, eventueel afstelling etc etc) en ook als het geen 120km/h hoeft dan denk ik dat een FS1 een beste keuze is (ook als ie dat wel hoeft, maar dan is het een ander verhaal en dan moet je zeker wel behoorlijk technisch zijn :mrgreen:)
Martijn

Bericht door Martijn »

En buiten het feit, dat als je eenmaal begonnen bent met dingen open maken en eraf halen. De onderdelen ook nog is eens vrij goedkoop zijn !

Ik scheet m eerst ook omdat ik dacht dat het me nooit meer zou lukken om m weer in elkaar te krijgen (t blok), maar als je eenmaal bezig bent, en je vertrouwd op de FAQ van t forum, dan lukt het je allemaal !

En anders plaats je een zooi foto's van iets wat niet lukt en dan geven wij een mooie uitleg specifiek voor jouw probleem ! (welk ringetje waar en meer van dat soort ongein)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

zo is dat,
ooit kon je niet anders dan er eerst een bende om zeep helpen tot je frank viel (klomp brak)
met het net kan je nu snel veel teweten komen, voor je vanalles gaat uitsteken..

als je een goeie in huishaalt, zal je ook moeten sleutelen..
het onderhoud valt reuze mee, en is een goede start denk,
het zware sleutelwerk komt pas op de proppen als je:

1. men wil BLAZEN
(en allerhande magische stukken monteren...)
2. men VERGEET DAGELIJKS ONDERHOUD
(dan rijd je zonder olie of iets, en moet je wel)
3. men GAAT ONBEZONNEN TEWERK
(vaak wordt er aan een goed gestemde brommer iets gewijzigd waardoor het hele akkoord om zeep draait,
en is dit de start van "overal een beetje aan werken", waarna doorgaans niks echt nog juiststaat,
de FS1 is een harp met veel snaren die allemaal eigenlijk goed horen te staan..

't is spannendere soep dan ne Camino in ieder geval

veel plezier dermee :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
OliBier
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007, 17:14
Locatie: Schoten

Bericht door OliBier »

Bedankt voor de informatie,

Nu ben ik bijna zeker dat ik er één koop. :lol:
Nu nog ééntje vinden hé!!!!

OliBier
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

aaah Schoten,
ik vermoedde al zowiet :wink:

be eulle in de buurt godde der zeker nog nen deftige vinne ze jom
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
OliBier
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007, 17:14
Locatie: Schoten

Bericht door OliBier »

T'is t'open é. :wink:
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

als ik er aan kan rommelen dan kan iedereen het gewoon een fs1 kopen :wink:
Plaats reactie