Kreidler van Veen Killer

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

master lemmy schreef:je VIND kreidlers sneller? :lol:

maargoed, qua auto markt beunen ze het ook goed bij, de toyota avensis is betiteld tot beste auto van het jaar...

en qua motor markt doen ze ook zeker niet onder, in de top 3 beste motoren ooit ( van discovery ) stonden 2 jappen, beide honda 8)

maargoed is gewoon net wat jij belangrijk vind wat uit eindelijk iets tot een beter vervoers middel vindt.

persoonlijk houd ik van sleutel avontuur, onbetrouwbaarheid, en brakke wegliggingdie ware stuurmans kunst vereist


daarom ga ik tomos 4l rijden :wink:

dan moet je iets italiaans kopen :lol:
kwa auto's ben ik ook helemaal pro-japan, precies wat niels zegt, beste techniek enzo, en net zo comfortabel. Je moet ook geen toyota corolla vergelijken met een mercedes E klasse ofzo. Je betaald er ook voor. Maar vergelijk een Mercedes maar eens met een Lexus, nou dan kies ik toch mooi voor de lexus. Of de japanse sportauto's, motoren met een inhoud van ~3 liter en vermogens waar de amerikaanse musclecars alleen maar van kunnen dromen :lol: (en met zo';n japanse sportauto kan je wél de bocht om :P)
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Eigenlijk zou je onze Rolls Royce en Maybach's moeten vergelijken met Lexus. Lexus is het stokpaardje opgebied van luxe in Azië. Maar dan nog, een Lexus of een Mercedes? Mercedes, heb je de nieuwe E-klasse al gezien, of beter, de S-klasse? Geloof mij als ik zeg dat mercedes die jappe overtrefd.

Ik zeg het je Tom, de Aziaten proberen al jaren onze markt te veroveren. Met hun spotgoedkope auto's, vb die Kia's daar. Maar het slaagt niet aan. Voor een europeaan is een auto heel belangrijk en dat hebben die jappen al snel door. Ze gaan de moet niet opgeven maar er zullen toch eerst een paar serieuze europese merken fait moeten gaan vooralleer de aziaten de automarkt kunnen overnemen.

Je hoord mij niet zeggen dat Lexus geen fantastisch goed merk is en geen ongelofelijk wagens produceerd maar hij is niet Europees. Hoewel je hem eigenlijk zo wel mag beschrijven. En de prijzen tegenwoordig ook :wink:
Lexus mag je eigenlijk niet nemen als vb want dit merk heeft veel te veel Europese allures.

En dat van die Italiaanse wagens... klopt niet helemaal. We zullen maar ineens overgaan naar Alfa Romeo, want ik denk dat je dit merk bedoelt. Ferrari lijkt me wel heeeel onwaarschijnlijk. Nu goed, je verhaal zou kloppen, 25 jaar geleden. Sinds eind jaren 80 is Alfa Romeo overgeschakeld op voorwiel aandrijving 'brakke wegliggingdie ware stuurmans kunst vereist' Dit klopt dan ook al niet meer. De Italiaanse auto markt is fors achteruit gegaan. Ze kwamen van de mooiste en sportiefste sportbolides tot de nu betrouwbare gezinswagen. 'onbetrouwbaarheid' Valt ook al weg.
Ik heb overlaatst een artikel gelezen. Het is nu wel zo goed als bekend dat Alfa Romeo terug aan zijn opmars is begonnen. Kijk maar naar de Alfa Romeo Brera. Totaal anders concept dan we gewoon zijn van Alfa de afgelopen 10 jaar. Ze maakten van een sportwagen een ultieme sportwagen. Das echt Alfa oldskool!!!

En al die andere simpelere Italiaanse gaan zo snel kapot omdat ze gemaakt zijn uit minderwaardige producten. Kijk het is heel simpel, de Italiaanse automarkt is al een hele tijd fait aan het gaan. Ze probere er nu terug uit te geraken. Maar geloof mij, over 10 jaar staat Alfa Romeo terug heel hoog aangeschreven :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Kijk alle bovag/anwb/adac lijsten enzo maar eens na op betrouwbare auto's, er staat echt geeen italiaan bovenaan
Martijn

Bericht door Martijn »

Hoe zit dat met NL auto's is dat te doen ? (spijker, donkervoort)
master lemmy
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 jun 2006, 15:48
Locatie: enschede

Bericht door master lemmy »

de donkervoort is gewoon bebaseerd op ford blokken, dus dat telt al niet, en spijker schijnt als echte sportwagen her en der te falen, maar door zijn sjieke uiterlijk boeit dat niet

aldus de heiligekoe
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Tombo schreef:Kijk alle bovag/anwb/adac lijsten enzo maar eens na op betrouwbare auto's, er staat echt geeen italiaan bovenaan


Is mss zo maar dat is omdat hun markt op een laag pitje draait. En dus moete ze goedkopere materialen gebruiken.

En geloof mij als ik zeg dat de Italiaanse wagens het beter doen dan vroeger. Vroeger vlogen de stukken er letterlijk af bij het rijden. Het waren stuk voor stuk ouwe roestbakken met een prachtig design en heeeel veel power. vb? De Alfa Romeo Junior GT 2000cc. Een bom van een wagen maar roesten als zot! Mijn reed in die tijd tegen de 190 - 200 over de snelweg toen zijn chappement er onderuit vloog... Niet door de snelheid maar gewoon omdat hij was doorgeroest!
Ze zijn er echt al op vooruit gegaan...

Als je dezer dagen nog eens wil sleutelen dan koop je een oldtimer. Die nieuwe wagens zijn allemaal elektronisch.


En Donkervoort... mooie wagens, kwaliteit en handgemaakt... Ze kosten alleen stukken van mensen en zijn niet echt praktisch. Maarja, die moeten er ook zijn hé :wink:
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

International Engine of the Year Awards 2006 Winners
Best Engine: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
Best Fuel Economy: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)
Best Performance Engine: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA (Insight)
1-litre to 1.4-litre: Fiat-GM 1.3-litre Diesel
1.4-litre to 1.8-litre: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)
1.8-litre to 2-litre: Volkswagen 2-litre FSI Turbo (Golf GTi, Audi A3, A4)
2-litre to 2.5-litre: Honda 2.2-litre Diesel (Accord, CR-V, FR-V)
2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin-Turbo Diesel (535d)
3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)
Above 4-litre: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
International Engine of the Year 2006: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
:wink:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Aaaaah, BMW is de winnaar, khad niet anders verwacht :D

Bij elke twee-, drie-, vier-, of +vierkamp wint de BMW op motorisch vlak. Daar heb ik ook een verklaring voor maar kweet niet of jullie er nog in geïntresseerd zijn want dit is een brommerforum en geen auto forum :D
Moest iemand het toch willen horen :arrow: wij draaien.

En dat die hybride wint op economisch vlak neem ik ook aan... Dat ding verbruikt echt bijna niets!!! Het rijd meer op elentrique dan op naft of diesel.

Haha, bij de nieuwe Mercedes en de nieuwe BMW's hebben ze een nieuwe methode om elektriciteit te genereren. Via de schijfremmen :D Is ook beter voor de prestaties, minder weerstand voor het vliegwiel.
Wie wil dit eens bij FS1 toepassen? :D
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

ach ja dorfie we zijn nu toch bezig kom maar op met die verklaring
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Owkee...

Wij zijn de laatste jaren blijkbaar tot besef gekomen dat aardolie wel eens op zou kunne geraken. De autobouwers weten dat ook. Dus in plaats van veel geld in nieuwe technologiën om benzinemotoren en dieselmotoren te maken steken de fabrikanten nu heel veel geld in het ontwerpen van een motor die niet op een fosiele brandstof rijdt. Nuja, bijna alle fabrikanten. BMW is ervan overtuigd dat ze vroeg of laat iets zullen vinden waardoor ze door enkele kleine aanpassingen de bestaande bezine motoren op waterstof kunne laten rijden. Bijgevolg is dat ze nog steed pakken geld pompen in die benzinemotoren en daardoor blijft die technologie state of the art en zo vooruit strevend met de daarbij horende presaties.
Ok, er gaat ook geld naar die nieuwe technologieën om een je auto niet op een fossiele brandstof te laten rijden maar BMW, een van de enigste, blijft volhouden dat benzinemotoren de toekomst is! Ze komen voordurend op de proppen met nieuwe benzinemotoren die zeer inoverend zijn. Bijvoorbeeld injectie die nu centrale in de cilinderkop zit en niet zijdelings. en hoe deze injectie weer zuiniger werkt.

Andere merken zijn nu vooral werken nu vooral aan de hybride motoren. Ik moet met spijt in het hart zeggen dat dat waarschijnlijk wel de toekomst zal worden.
Niets zo mooi als het geluid van een mooi benzine die via grote weber carbu's de benzine naar binnen slurpt. Maarja, das dan weer mijn mening :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het geluid van een V8 of meer, daar wordt ik graag door wakker gemaakt 8) :P
Martijn

Bericht door Martijn »

kan je hetzelfde geluid wel uit een waterstof auto krijgen ?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Zeg dat wel... jammy!!

Hebben jullie die reportage van autowereldtv toevallig gezien over de M6?
Schitterend reportage. Kris Wouters bestuurd de wagen en geeft uitleg en de ccameraman zit naast hem in de passagierszetel en filmt... Nu goed, Kris geeft uitleg en zegt dan: 'En nu teste we de M uit.' :arrow: heeel troebel beeld gevolgd door gelach van Kris die zegt: 'Hahahahaa, de cameraman kon niet volgen..' :lol:

Ik ging totaal strijk toen ik die reportage zag :D hahahaa
Plaats reactie