Combinatie van beide, ontsteking staat inderdaad erg vroeg. De squash is ook maar 0.5 mm. Ik dacht detoneren wel te kunnen horen/voelen. Niet dus. Tijd voor een pingelsensor.
Schuld ligt ook deels bij de baan. Heuvel op is een zware langdurige belasting. Op een vlakke baan (Assen Hengelo) geen problemen, omdat je daar blijft accelereren en niet seconden lang op hetzelfde toerental blijft hangen.
ps: Nieuw snelheidrecord: Heuvel af (ik schat 8%) 16.500 rpm en dan ga ik om erger te voorkomen maar rechtop zitten. Bijbehorende snelheid is dan ruim 150 km/u. Op een vlakke weg gaat hij niet harder dan 140 km/u.
fs-ael schreef:Mooie baan om op te rijden, grappig dat met een 50cc heel veel bochten volgas zijn .
Is dit het 6bak blokje al ?
Bochten volgas? Alleen voor de laatste bocht (voor het rechte stuk) hoef je niet te remmen, omdat je dan nog aan het accelereren bent. Verder moet je volgens mij toch echt voor elke bocht afremmen.
Dit is nog steeds het blok met de originele 5 versnellingen. Na de start heb je alleen 3, 4 en 5 nodig. Terwijl de Van Veen Kreidlers alle 6 versnellingen gebruiken voor een rondje Zandvoort (hebben een extreem lange 1e versnelling).
Conclusie: Deze winter weer serieus verder werken aan de 6 bak. Probleem is niet zozeer de bak meer, maar de krukas, primaire overbrenging (rechte vertanding) en een geschikte 50cc cilinder zoeken welke er redelijkerwijs op past (Minarelli Hor ?)
Ik vraag me af wat je eigenlijk allemaal moet vervangen na zo'n wedstrijd?
Vuistregel is: Zuigerveer na 5 uur Zuiger + veer na 10 uur Krukas revisie + krukaslagers vervangen na 20 uur.
Tot voor kort nooit wat stuk gehad, maar nu in korte tijd tot 2 keer toe een bigend lager stuk. Dus nu op zoek naar een ander merk/type krukas.
Heeft iemand nog een suggestie? Ik wil graag een (volle) krukas hebben met een normale 16mm bigend pen. Daarvoor zijn veel meer drijfstangen te koop. Ik had al eens gehoord dat een minarelli krukas met enkele aanpassingen in een FS1 past. De kruktap diameters zijn inderdaad gelijk (17 en 20mm), maar de diameter van de wangen is 2-3 mm kleiner.
Dan nu de laatste voor dit jaar: Mettet. 6x 20 minuten rijden op 1 dag. Eerste sessie was het nat, daarna 5 x op een droge baan gereden. Dan ben je wel klaar. Ik heb nog steeds overal spierpijn
ps. op 9:45 staat een valpartij van een FS1 (met Honda NSR blok). Gebeurde pas voor mij. Gelukkig was de rijder ok.
Tot voor kort nooit wat stuk gehad, maar nu in korte tijd tot 2 keer toe een bigend lager stuk. Dus nu op zoek naar een ander merk/type krukas.
Heeft iemand nog een suggestie? Ik wil graag een (volle) krukas hebben met een normale 16mm bigend pen. Daarvoor zijn veel meer drijfstangen te koop. Ik had al eens gehoord dat een minarelli krukas met enkele aanpassingen in een FS1 past. De kruktap diameters zijn inderdaad gelijk (17 en 20mm), maar de diameter van de wangen is 2-3 mm kleiner.
ik heb bij martijn van emot een samarin drijfstang en een goed bigend lager in de originele krukas laten zetten