Pagina 19 van 23

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 13 jun 2016, 22:30
door ginofs1
Dr. Bob schreef:Ontsteking te vroeg? Te kleine squish? Of te arm als oorzaak van detonatie?


squish geeft volgens mij andere problemen.
vaak is het een te hoge compressie

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 13 jun 2016, 22:35
door krabbie
Combinatie van beide, ontsteking staat inderdaad erg vroeg. De squash is ook maar 0.5 mm. Ik dacht detoneren wel te kunnen horen/voelen. Niet dus. Tijd voor een pingelsensor.

Schuld ligt ook deels bij de baan. Heuvel op is een zware langdurige belasting. Op een vlakke baan (Assen Hengelo) geen problemen, omdat je daar blijft accelereren en niet seconden lang op hetzelfde toerental blijft hangen.

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 13 jun 2016, 22:37
door krabbie
ps: Nieuw snelheidrecord: Heuvel af (ik schat 8%) 16.500 rpm en dan ga ik om erger te voorkomen maar rechtop zitten. Bijbehorende snelheid is dan ruim 150 km/u. Op een vlakke weg gaat hij niet harder dan 140 km/u.

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 15 jun 2016, 23:16
door fs-ael
Wat een snelheid :shock:
heel apart om een fs1 zo te horen janken :D

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 05 sep 2016, 12:37
door krabbie
Voor de liefhebbers, weer eentje, nu op Zandvoort afgelopen weekeind. Helaas trilt het beeld wel een beetje.

https://youtu.be/cCdWzSVFiF8

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 06 sep 2016, 23:38
door fs-ael
Mooie baan om op te rijden, grappig dat met een 50cc heel veel bochten volgas zijn :D .

Is dit het 6bak blokje al ?

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 07 sep 2016, 20:39
door marco
Klinkt lekker

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 07 sep 2016, 22:06
door krabbie
fs-ael schreef:Mooie baan om op te rijden, grappig dat met een 50cc heel veel bochten volgas zijn :D .

Is dit het 6bak blokje al ?


Bochten volgas? Alleen voor de laatste bocht (voor het rechte stuk) hoef je niet te remmen, omdat je dan nog aan het accelereren bent. Verder moet je volgens mij toch echt voor elke bocht afremmen.

Dit is nog steeds het blok met de originele 5 versnellingen. Na de start heb je alleen 3, 4 en 5 nodig. Terwijl de Van Veen Kreidlers alle 6 versnellingen gebruiken voor een rondje Zandvoort (hebben een extreem lange 1e versnelling).

Conclusie: Deze winter weer serieus verder werken aan de 6 bak. Probleem is niet zozeer de bak meer, maar de krukas, primaire overbrenging (rechte vertanding) en een geschikte 50cc cilinder zoeken welke er redelijkerwijs op past (Minarelli Hor ?)

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 07 sep 2016, 22:44
door carrejans
Altijd leuk om te zien Krabbie!

Ik vraag me af wat je eigenlijk allemaal moet vervangen na zo'n wedstrijd?

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 08 sep 2016, 18:05
door krabbie
carrejans schreef:Altijd leuk om te zien Krabbie!

Ik vraag me af wat je eigenlijk allemaal moet vervangen na zo'n wedstrijd?

Vuistregel is:
Zuigerveer na 5 uur
Zuiger + veer na 10 uur
Krukas revisie + krukaslagers vervangen na 20 uur.

Tot voor kort nooit wat stuk gehad, maar nu in korte tijd tot 2 keer toe een bigend lager stuk. Dus nu op zoek naar een ander merk/type krukas.

Heeft iemand nog een suggestie? Ik wil graag een (volle) krukas hebben met een normale 16mm bigend pen. Daarvoor zijn veel meer drijfstangen te koop. Ik had al eens gehoord dat een minarelli krukas met enkele aanpassingen in een FS1 past. De kruktap diameters zijn inderdaad gelijk (17 en 20mm), maar de diameter van de wangen is 2-3 mm kleiner.

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 20 sep 2016, 17:51
door krabbie
Dan nu de laatste voor dit jaar: Mettet. 6x 20 minuten rijden op 1 dag. Eerste sessie was het nat, daarna 5 x op een droge baan gereden. Dan ben je wel klaar. Ik heb nog steeds overal spierpijn :-)

ps. op 9:45 staat een valpartij van een FS1 (met Honda NSR blok). Gebeurde pas voor mij. Gelukkig was de rijder ok.

https://www.youtube.com/watch?v=8hcK8od6pBU

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 20 sep 2016, 19:45
door Andries
krabbie schreef:
carrejans schreef:Altijd leuk om te zien Krabbie!

Tot voor kort nooit wat stuk gehad, maar nu in korte tijd tot 2 keer toe een bigend lager stuk. Dus nu op zoek naar een ander merk/type krukas.

Heeft iemand nog een suggestie? Ik wil graag een (volle) krukas hebben met een normale 16mm bigend pen. Daarvoor zijn veel meer drijfstangen te koop. Ik had al eens gehoord dat een minarelli krukas met enkele aanpassingen in een FS1 past. De kruktap diameters zijn inderdaad gelijk (17 en 20mm), maar de diameter van de wangen is 2-3 mm kleiner.


ik heb bij martijn van emot een samarin drijfstang en een goed bigend lager in de originele krukas laten zetten

Afbeelding

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 20 sep 2016, 21:10
door Dr. Bob
Wat loopt dat ding toch lekker! Een genot om te horen en zien :lol:

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 21 sep 2016, 13:06
door NIX
Is die drijfstang ook langer? Dat ziet er goed uit.

Re: Het grote FS1-Racer topic!

Geplaatst: 22 sep 2016, 10:14
door Andries
nee even lang 85mm