Lakken

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:Yamasam komt met zwaar geschut 8) :P

een groot pistool spuit doorgaans ook gewoon beter..
als je tien maal over en weer moet om een kapje gedekt te krijgen, staat dat 10 tegen 1 vol strepen,
en spuit je in de vernis een mooie appelsien (sinaasappel)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

tzal voor de zomer zijn he, want moe eerst nog wa geld kunnen binnesprokkelen :)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Even om het topic van Jerrow schoon te maken het gedeelte over het lakken afgesplitst :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

lakker! :)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Niels schreef:Even om het topic van Jerrow schoon te maken het gedeelte over het lakken afgesplitst :wink:


Thanks Niels! :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

gisteren nog een mooie bevestiging van mijn diepe afkeer van poederlakken tegengekomen..
een (vrij dure) windmolen om batterijbanken mee op te laden.. hét dure gepoedercoate model btw..
na 6 a 7 jaar in weer en wind:
Afbeelding
minstens 4h krabben om het er weer af te krijgen...
(let op de picobello lak! en de rotte ondergrond)
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

dat komt door de elektrolyse werking.
bij de schroef en staartstuk van mijn boot heb ik dat ook.
hier is niets tegen bestand.
poeder coting is een zeer sterke laag.
onze zwemtrap geeft al jaren geen krimp ook niet op de water lijn.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ginofs1 schreef: ..onze zwemtrap geeft al jaren geen krimp ook niet op de water lijn.
gr gino


hey Gino,
klopt idd! maar die trap zal natuurlijk ook weer minder puntinslagen krijgen he?..
de ideale manier om die (nog goede) verf eraf te krijgen, is bv me de scherpe zijkant van een beitellemmet,
op de lak te slaan, dan springt er een mooie schel af.. wanneer dat gebeurd op bv een buitentrap van een vrachtwagen, dan roest de trap onder de lak door..
ik heb ook de indruk, dat trillende platen die gepoederlakt zijn, scheurtjes krijgen aan de puntjes van de plaat..
daar gebeurd dan ook hetzelfde uiteindelijk..

kan maar zeggen wat ik meen te zien hé :wink:
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

dat is waar je moet er niet te hard op slaan, dan vliegen de brokken er af.
bij mijn dnepr k750 gebeurde dat ook met het strak aandraaien van moeren.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie