Inrijden (wind tegen/lage toeren)

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Inrijden (wind tegen/lage toeren)

Bericht door The Hunter »

Ik moet me nog steeds een keer voorstellen maar dat komt wel een keer :) . Op dit moment ben ik mijn fs1 aan het inrijden. Er zit een nieuwe Immi FS1 cilinder onder. Nu gaat het goed heb er 50 km zonder problemen opzitten. Maar ik zit met het volgende:
Als ik met wind mee rij is er niks aan de hand 40 km/u in de 4de versnelling. Maar rijd ik tegen de wind in(niet te voorkomen anders kom ik nooit thuis :P ) dan zakt de brommer in de 4de versnelling terug naar 35 al smorend. Als ik dan terug schakel naar de 3 en hem weer naar de 40 trek om daarna weer op te schakelen naar zijn 4. Dan zakt die weer terug en begint het weer van voor af aan.
De brommer zakt terug in toeren dat lijkt mij niet de bedoeling met inrijden.

Wat is de ideale versnelling en snelheid tijdens inrijden?
edje

Bericht door edje »

wat jij merkt is waar een fs1cilinder bekent om staat, hij is aardig hoogtoerig en daarom lastig in te rijden. hij heeft pas bij veel toeren wat koppel, dat toerental berijk jij niet bij 40 km per uur in zijn 4. wat is je tandwiel verhouding en de rest van je setup?
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

geeft niks laat em maar werken dat is beter dan constant 40 rijden
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Oke het geeft dus niks als ik hem met wind tegen even in de 3de versnelling naar de 45 trek. Het klopt wat je zegt over dat hoogtoerig. Toen ik bijna thuis was trok ik even wat harder op en stond versteld van de power(vergeleken mijn vorige voertuig(sc@@ter)).

Dit is de rest van mijn setup

Fs1 cilinder
16 mm carburateur/spruitstuk
sproeier 190 (Vrij groot vindt ik zelf. (als ik sommige hoor met maat 100) maar een kleiner sproeier geeft een witte aanslag op de bougie, duss te klein)
tandwiel verhouding 44-12
edje

Bericht door edje »

er zijn een stuk af wat maatvoeringen op de markt qua sproeiers, dus naar getallen moet je niet altijd kijken. mischien kun je na een poos inrijden een sproeirtje kleiner gaan.....
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Voor het inrijden staat in het boekje het volgende:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Dat geldt voor een FS1 die 45 km/u max loopt.
En dan nog een rare manier van inrijden.
30 km/u in z'n eerste versnelling ?
Dan kom je ook niet ver...... :roll:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zowiezo is dat inrijden uit dat boekje achterhaald, toen waren er nog niet zulke goede olieën en benzine, toen moest je ook 1:25 smeren.
BTW, je sproeier kan goed zijn hoor, ik rijd met 120, maar dat is een andere maatgeving sproeier. Verder is je tandwielverhouding voor een fs1 cilinder wel ligt (12/44), maar met inrijden is dat wel een goeie verhouding. Ik denk dat je straks zeker naar 13/44 kan gaan
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Die eerste versnelling is als "grapje" bedoeld :P Zo zijn al die illustraties in dat boekje :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

gevaarlijke grapjes wel!

met segmentvijlen voor het monteren is deze hele zaak toch veel minder riskant,
ik heb nu net iets van een 500kms gereden met mn immi FS1,
en ik ga echt wel voluit nu..

wel om de 100km ontkoold en naukeurig bekeken..
en van 4% tts vertrokken ook
when men were men, and helmets were for divers
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Wat vijl je dan aan de "segmenten"? :shock:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

de 'koppen'

een nieuw segment steek ik bovenaan in de cylinder, zonder piston

met een voelermaat zorg ik dan dat de resterende opening om en bij de 0.35mm is
de buitenhoek (waar het segment stopt, en de kant van de cylinderwand)
daar vijl ik een klein hoekje aan (afronden eigenlijk)
when men were men, and helmets were for divers
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

met de vijl of schuurpapier?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

ik heb nog nooit iemand zien vijlen met een schuurpapiertje :shock:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

vijltje! en goe scherp, want 't is weg voor je het weet
segmenten zijn immers bikkelhard..
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie