Inrijden (wind tegen/lage toeren)

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

manmanman het gaat hier over het eerste kwartier van een nieuwe motor he!

fuck it, doe dat al jaren en nog nooit last mee gehad

erna rijd ik gewoon 40 a 50, een 100 a 200km's

en dan geleidelijk in de volgende 500 tot kot-open


met mijn fs1 blok reed ik nu zeventig na een week en 500km's
voila, end of discussion
when men were men, and helmets were for divers
Jelle

Bericht door Jelle »

ik heb nooit gezegd dat hets lecht is he :D
nja ik rij wel gewoon in, dan heb ik het plezier van het rijdne erbij :D :wink:

dinsdag ga ik men cil laten boren

1ste overmaat of 60 is nog een vraagteken :(
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

YamaSam schreef:
mpro09 schreef: ... de eerste 2a3 weken niet harder dan 30kmh ...


:shock: :shock: ik zou gewoon zot worden van zoiets!


ja was ook redelijk eritant al er een vuilniswagen op je nummerplaat loopt te hijgen.
een keer remmen :arrow: ...
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Gisteren ben ik met de brommer naar mijn stage gereden. (10 km van huis) Ongeveer naar 6 km viel die ineens uit. Heb hem niet meer geprobeerd te starten (stond bij mensen voor die ik kon) Heb de brommer bij iemand neer gezet en een fiets geleend en naar stage gefiets. Daarna uit mijn stage weer naar de brommer toe en gestart. Startte goed en gewoon naar huis gereden. Thuis 's avonds even de cilinder kop er afgehaald of ik iets vreemds kon zien in de cilinder. (zuiger in laagste stand) Daar was niks mis mee, mooie gladde wand.

Vandaag weer met de brommer naar stage heen ging goed. Terug 150 meter voor mijn huis(als of die het rook :P ) stopt de er weer mee. kon het nu niet laten na 80 meter gelopen te hebben toch de brommer weer gestart en niks aan de hand. Nu de vraag kan dit een lichte warmloper zijn? Of eerder iets met de ontsteking.

Ik hoop dat jullie n.a.v mijn verhaal daar iets over kunnen zeggen. Zo niet dan haal ik even mijn cilinder van het blok af!

ps mijn contact slot is niet zo best. (heeft niet echt duidelijke standen)
Jelle

Bericht door Jelle »

dan zou het dus wel kunnen liggen aan je contactslot

ook moet je eens kijken of je carbu proper is of dat je naftfioltertje niet verstopt zit...


kan zijn dat hij met momenten geen naft krijgt..

probeer eventueel eens een grotere sproeier

bekijk voor de zekerheid ook je cilinder eens tegoei..
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik denk ook je contactslot.... :shock:
Martijn

Bericht door Martijn »

Start m is en ga dan aan je contactslot duwen en trekken (zachtjes ;)), of de kabels die eruit lopen !
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Voordat ik ben begonnen met inrijden heb ik de benzine tank schoon geschut en leeg laten lopen. Nu is het wel zo dat er wat oppervlakkige roest in de tank zit, ik dacht dat dat door gebruik van de brommer vanzelf wel weg gaat. Is dat zo?

Heb ook mijn benzine kraantje en carburateur schoon gemaakt. De bougie is netjes koffie bruin dus zou goed moeten zijn.
Zelf denk ik dat het ook het contact slot is. Haal denk in de vakantie mijn cilinder er even af.

ps. Heb nu 100 km ingereden
edje

Bericht door edje »

zie je ook veel vonken tussen je punten?? verwissel anders je onstekingsspoel eens met een andere, als je die hebt..........
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

:idea: Ik heb trouwens ooit hetzelfde gehad bij een Honda C50 en daar was het roest in de tank :shock:
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Zo vandaag de cilinder van het blok gehaald en gekeken. Het is duidelijk te zien dat de zuiger in de cilinder heeft geklemd. Je ziet van die sporen. Ook is de zuiger er zwart geworden. Er zitten geen krassen in de cilinder voelt netjes glad aan.
Hier foto's
Afbeelding


Heb de zuigerveren er afgehaald en de zuiger door de cilinder 'laten vallen' maar dat lukte niet ik moest hem helpen zou kunnen betekenen te grote maat zuiger. Vreemd wat het is een immitatie setje.(cil+zuiger)

Zelf denk ik dat het temaken heeft met de ontsteking die kreeg ik niet goed afgesteld. Heb het volgens de FAQ gedaan maar ik krijg het niet voor elkaar om en de voorontsteking goed en de contact puntjes vergenoeg te laten openen. Het is of het een of het ander.

Morgen ga ik naar een oldtimer shop ik heb het blok los gehaald van de brommer en die neem ik dan ook mee. Dan zullen we samen even kijken.

Hebben jullie tips?
Jelle

Bericht door Jelle »

lijkt toch sterk op een lichte warmloper..

als de ontsteking niet goed staat is het mogelijk dta het hierdoor komt...
welke spoeier heb je zitten?

laat zoiezo je ontsteking goed stellen en welke kleur heeft je bougie?
Martijn

Bericht door Martijn »

Start je blok niet zonder dat er enige vorm van weerstand op je voortandwiel zit !
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

inrijden; de grootste onzin ooit
al 2 cilinders laten honen en nieuwe zuiger erin gedaan, mischien 30 kilometer 'rustig' aan gereden.
na 2000km nog geen krasje!!
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Ja een lichte warmloper ben ik van overtuigt. Zal ik nog wat moeten doen aan de cilinder en zuiger. Bijvoorbeeld licht opschuren bij die plekken. Of gewoon weer zo monteren met nieuwe pakkingen.

sproeier maat is 190, de bougie was de juiste kleur, koffie bruin dus.
Plaats reactie