FS1 of beter niet?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

marco schreef:
the_destroyers schreef:
marco schreef:
drummer schreef:EDIT: Warmte is bij een fs1 inderdaad wel een probleem vanwege de kleine koelribben. Als hij op warme dagen veel moeite moet doen (bijv. in de bergen) kan dat een probleem zijn..


Mijn cilinder was met de Veluwerit 145 graden :lol:


Dat kan toch al tellen! Heb je er vlees op geroosterd achteraf? Met een lekker biertje!
Waar een fs1 al niet toe in staat is!

:lol:


Mijn cilinder is daar iedergeval niet beter op geworden :cry:


Neen? Hoe meetje dat trouwens? Gewoon tegen de koelribben? :?:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik heb een stage 6 temperatuurmeter en de sensor zit met een ring onder de bougie aangesloten.
Yamaha Sheriff 1981
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2110
Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
Locatie: St.Maarten
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

stage 6 :baas:
Swizzer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 514
Lid geworden op: 26 nov 2010, 16:00
Locatie: Veenendaal

Bericht door Swizzer »

Dus net is mogelijk om met een (apart) metertje je temperatuur in de gaten te houden?
Wat voor soort bougie zou voor zo'n bergrit geschikt zijn? Ik las pas van warme en koude bougies?
Is het ook verstandig om de ene olie hiervoor wel te gebruiken en een andere beter niet?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Bougie is afhankelijk van de setup (en een beetje het weer). Voor een opgevoerde FS1 zou ik voor B8 gaan. Voor een hele snelle (dus echt +85 km/h) en met heet weer zou ik voor een B9 gaan.
Kwa olie, iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Ik meng met de goedkoopste half-synthetische olie van de Velba/Brezan, 1:40, en ik heb nog nooit problemen gehad. Slechte olie bestaat tegenwoordig niet meer.
Swizzer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 514
Lid geworden op: 26 nov 2010, 16:00
Locatie: Veenendaal

Bericht door Swizzer »

Heb weer wat rond gelezen en ga binnenkort kijken bij een fs1.
Nu zit daar een (snelle) roterende schijf op.
Ik heb gezocht op het forum e.d, maar daar wordt voornamelijk gesproken over opvoeren e.d., maar wat is zo'n schijf eigenlijk? :oops:
Verhoogt dat mijn risico op pech op een langere reis?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Voor meer info over inlaatschijven kijk eens in dit topic: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5134&start=90
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De FS1 en 2RU hebben een schijfgestuurde inlaat. Alle andere types hebben een membraam inlaat. Met een originele langzame schijf komt een snelle cilinder of een grote carb niet echt tot hun recht. Het ligt er een beetje aan wat de rest van de setup van de brommer is. Bij een wat snellere brommer is de snelle schijf een prima keuze. In het artikel waar Marco naar verwijst is iemand zijn brommer aan het opbouwen en kan hij dus de perfecte samenstelling nog bepalen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

wel, mijn fs1 cilinder met 16mm carb met trage schijf loopt ook 70....?

EDIT: hij heeft wel niet zoveel kracht en er zit een groot gat tussen 3de en 4de, wss daardoor zeker?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Met een snelle schijf zal hij het een stuk beter doen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

ja dacht ik wel..
zal dat eens aanpassen als hij weer open gaat..
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Arnoute schreef:wel, mijn fs1 cilinder met 16mm carb met trage schijf loopt ook 70....?

EDIT: hij heeft wel niet zoveel kracht en er zit een groot gat tussen 3de en 4de, wss daardoor zeker?


mijne gaat ook 70 met fs1 cil 16 mm en wss trage schijf.

0-20 in 1
20-40 in 2
40-dikke 60 in 3
dikke 60-kleine 70 in 4

hoe kan ik zorgen dat hij in 4 meer doortrekt, ook met tegenwind enzo?

Wat is btw je twv Arnoute?
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

Camiel schreef:
Arnoute schreef:wel, mijn fs1 cilinder met 16mm carb met trage schijf loopt ook 70....?

EDIT: hij heeft wel niet zoveel kracht en er zit een groot gat tussen 3de en 4de, wss daardoor zeker?


mijne gaat ook 70 met fs1 cil 16 mm en wss trage schijf.

0-20 in 1
20-40 in 2
40-dikke 60 in 3
dikke 60-kleine 70 in 4

hoe kan ik zorgen dat hij in 4 meer doortrekt, ook met tegenwind enzo?

Wat is btw je twv Arnoute?

dat komt idd redelijk overeen met de mijne,
voor 12 achter 39
in de eerste en tweede versnelling zit ik wil te snel ten einde, bij mij zelf 0-15, maar als ik vergroot gaat men gat tussen 3 en 4 nog groter worden...
Swizzer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 514
Lid geworden op: 26 nov 2010, 16:00
Locatie: Veenendaal

Bericht door Swizzer »

Wat is een mooie setup om iets harder te gaan dan toegestaan maar vooral ook om een stevig koppel te hebben?
En, erg belangrijk, werkt dat ook nog in de bergen?
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

sjoerd setup:

F5B + 16 mm carb + snelle uitlaat = snel met veel koppel ondering (trekt als een beer)
Plaats reactie