Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26 jan 2007, 15:02
door fs-ael
jawel het zal niet veel zijn maar er zit al 45mm in de cilinder
die 0.25mm extra kan ook nog
zal binnekort wel ff foto posten
Geplaatst: 26 jan 2007, 15:45
door Tombo
doe maar es, ben benieuwd
ik wil dit jaar ook proberen of ik naar de rit in de moer kan
Geplaatst: 27 jan 2007, 14:19
door fs-ael
zou je moeten doen jah
hier ff foto van de cilinder hier zit al 45mm in
het cilinderhemd wati n het blok valt is 49mm - 45.25 en dan hou je
nog 1.875 mm over das genoeg
Geplaatst: 27 jan 2007, 14:41
door Tombo
wow.. ik heb een athena gehad met ook zo'n dunne zijwand... pistonclipje is toen los gekomen, resultaat: wand gescheurd bij de spoelpoort.. oppassen dat dat daar ook niet mee gebeurd
Geplaatst: 27 jan 2007, 14:52
door Niels
Dit is ook geen aluminium denk ik
Geplaatst: 27 jan 2007, 14:54
door Tombo
nee, maar in een alu cilinder zit wel een nicasil wand en dat is een stukje heel veel harder als gietijzer
Geplaatst: 27 jan 2007, 14:55
door Niels
En hoe dik is die wand dan?
Geplaatst: 27 jan 2007, 14:58
door Tombo
heel dun, maar waaorm denk je dat er tegenwoordig bijna alleen maar nicasil cilinders zijn? En waarom slijten nicasil cilinders minder hard? Juist, omdat de wand sterker is
Geplaatst: 27 jan 2007, 17:44
door edje
Tombo schreef:wow.. ik heb een athena gehad met ook zo'n dunne zijwand... pistonclipje is toen los gekomen, resultaat: wand gescheurd bij de spoelpoort.. oppassen dat dat daar ook niet mee gebeurd
zon dunne wand heeft toch niks te maken met het los schenten van zon clipje?
Geplaatst: 27 jan 2007, 18:19
door Tombo
als dat clipje tussen je zuiger en cilinder komt, met zo'n dunne wand, heb je kans dat je wand scheurt (Wat ik dus had bij m'n athena, die had ook zo'n dunne wand)
Geplaatst: 28 jan 2007, 14:23
door fs-ael
je cilinder is dan toch wel kapot
dit gaat wel goed denk ik (btw het is geen cilinder van 400€ )
Geplaatst: 29 jan 2007, 12:46
door Martijn
Ik ga denk ik een weekendje naar tessel en terug
en voor de rest leuk rond cruisen