scheurtje in het zadel

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
boukekappers

scheurtje in het zadel

Bericht door boukekappers »

Op het zadel van mijn fs1(2RU) is een naadje opengesprongen. Zit nu een scheurtje van 4cm die precies over de naad loopt, en ik moet oppassen dat hij nu niet verder uitscheurd.

Ben ermee langs leermaker geweest maar die kon er niets mee,
omdat het geen stevig leer was maar (sky ofzo?) van dat nepleer.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan verhelpen?
Misschien van de onderkant lapje tegenaan lijmen? en wat voor een lijm dan? Iemand beter idee?

gr
bouke

heb toch even foto gemaakt voor de duidelijkheid:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7TUF4V8Q
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

IK had er bij mijn zadel gewoon duck tape overheen geplakt :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

:\ ik heb op mijn zadel ook zo'n soort van wit streepje op de naad zitten. Nog geen scheur, maar wel zo'n wit streepje...
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Probeer eens met een schoenmaker :idea:

Die kerels zijn gewend om leer te bewerken....tis te proberen :wink:
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

kijk eens op www.drvinyl.nl
eerst op nederland klikken en dan vestigingen

voor iemand in de buurt

dat zij echte kunstenaars gaten in autostoelen/dashboard je ziet er niks meer van
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
boukekappers

Bericht door boukekappers »

fs-ael schreef:kijk eens op www.drvinyl.nl
eerst op nederland klikken en dan vestigingen

voor iemand in de buurt

dat zij echte kunstenaars gaten in autostoelen/dashboard je ziet er niks meer van


ben ik langs geweest, reparatie vroegen ze 60euro!! voor en ze konden er geen garantie op geven:S.
Dus gaa niet lukken.


Denk nu dat ik het gewoon vaststik , en aan de onderkant er nog een lapje van zelfde stof tegenaanplak met speciale lijm. Dan moet het wel blijven zitten denk ik.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

60€is de normale prijs voor zoiets

dan zie je er ook echt niets meer van
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
boukekappers

Bericht door boukekappers »

maar geen garantie en nieuw zadeldek is 25euro in almere dus dat is dan betere optie.

gr bouke
Riemer

Bericht door Riemer »

opknoopteam, heb je hun voorbeeldzadels al eens gezien? helaas geen mooie overtrek.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

dan kan je idd beter 60 euro uitgeven, dan ziet 't er als origineel uit. Die zadeldekjes zien er verre van origineel uit
edje

Bericht door edje »

Strippen verwijderen, nagels in het kontje verwijderen en het dekje er zo netjes mogelijk af halen. Kijken of het schuim nog goed is. Mocht dat niet het geval zijn de "rotte" delen er ui snijden en er nieuw schuim in lijmen (let wel op dat je ongeveer dezelfde hardheid schuim er in plaatst. Dan ga je naar een meubelstoffeerder met je oud dekje en je vraagt hem je dekje na te maken in zwart leer. Dit is wel iets duurder dan het nu gebruikte skai maar vele malen duurzamer, het is makkelijker weer te spannen als je het aanbrengt op de buddy en het staat gewoon veel mooier.

Als je het dekje weer hebt plaats je het schuim op het (indien nodig) opnieuw verchroomde onderstel en je legt het nieuwe dekje er overheen. Je gaat het midden bepalen en verdeelt het dekje goed zodat de afstanden overal gelijk zijn. Vergeet niet de rubber stripjes die aan de onderkant van het onderstel weer te plaatsen voordat je gaat bekleden anders slijt het dekje daar eenvoudig weer door. Je haalt bizon tix bij de bouwmarkt en plakt het dekje aan de onderzijde weer op je onderstel. Plaats eventueel knijpers om het op z'n plek te houden.

Vervolgens plaats je nieuwe schroefjes in de sleuf van je alu strippen en monteert deze (na ze gepolijst te hebben) weer op de zijkant. Toen je de bizon tix ging halen bij de bouwmarkt het je natuurlijk ook 7 rvs m5 slotboutjes meegenomen. Deze kun je ook mooi polijsten voordat je ze aanbrengt. Prik de gaatjes in het kontje even door en plaats de slotbouten..

Zo heb je voor je het weet weer een nieuwe buddy. En geloof me als ik zeg dat het de extra euro's waard is om het dekje in leer te nemen. Met name het strak trekken gaat super, ik heb ondervonden dat het met skai echt lastiger is omdat er veel meer rek in zit.


van het kreidlerforum geplukt, mischien heb je er wat aan :wink:
Plaats reactie