Algemene vragen en antwoorden over de FS1
bajaboy
2500km gereden
Berichten: 4203 Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:
Bericht
door bajaboy » 07 mei 2012, 14:08
heb een fs1 uit 1977 met een gino cilinder top dus .
rijd te gek maar bij 9000 toeren moet ik helaas van het gas anders krijg je t gevoeld dat ie explodeerd van de herrie .
heeft 8,2 bar compressie ,zuiger raakt niet de kop maar maakt wel dat type geluid ,ik kan het niet zien waar het geluid weg komt .
alles nagezien kop cilinder ,alles vast gezet(dan wel nagelopen ) niets gevonden .
wie oh wie ??
NIX
10000km gereden
Berichten: 10775 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 07 mei 2012, 14:18
Zitten je blok en je achterbrug goed vast?
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 07 mei 2012, 14:35
of scheuren in de blokbeugels?
when men were men, and helmets were for divers
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 07 mei 2012, 17:45
Heeft de krukas geen speling?
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
Berichten: 4203 Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:
Bericht
door bajaboy » 07 mei 2012, 19:25
blok vast geen scheuren en of spelling.
en het vreemde is hij doet t pas vanaf 9000 toeren daarvoor rijd ie top
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 07 mei 2012, 20:59
Als je maar iets teveel speling hebt en je hoge toeren draait dan komt de zuiger net ff wat hoger als met lage toeren.
Dus daarom hoor je het pas boven de 900 toeren.
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
Berichten: 4203 Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:
Bericht
door bajaboy » 07 mei 2012, 21:02
lagers en keeringen zijn geheel nieuw en origineel en niet voelbaar spelling
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 07 mei 2012, 21:07
Heb je de cilinder wel op hoogte gesteld?
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
Berichten: 4203 Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:
Bericht
door bajaboy » 07 mei 2012, 21:41
marco schreef: Heb je de cilinder wel op hoogte gesteld?
???
bajaboy
2500km gereden
Berichten: 4203 Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:
Bericht
door bajaboy » 07 mei 2012, 21:49
moet zeggen bij de sluiting van de veer is het wel wat zwart maar dat is gewoon?
ken dit type veren niet.
the_destroyers
5000km gereden
Berichten: 6744 Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent
Bericht
door the_destroyers » 07 mei 2012, 21:52
Volgens mij is het wel beter voor de warmte afvoer, als je hier een zuiger in steekt met 2zuigerveren, zeker als je hem van Gino hebt!
henkie22222
500km gereden
Berichten: 899 Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen
Bericht
door henkie22222 » 07 mei 2012, 21:59
die veer zit helemaal vast
Die hoort iets groter te zijn dan je zuiger, zo sluit het de boel af.
Of dit moet zo horen bij een L-veer
the_destroyers
5000km gereden
Berichten: 6744 Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent
Bericht
door the_destroyers » 07 mei 2012, 22:05
Maar ik bedenk me net, dat jij ene AJH aluminium cilinder hebt zeker?
Dan kan deze veer wel, maar idd, zou precies wat meer speling kunnen hebben...
fizzie
500km gereden
Berichten: 819 Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Bericht
door fizzie » 07 mei 2012, 22:06
Het lijkt of je zuiger boven aan de rand al aardig aan het inbranden is. Is je squish wel goed?
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 07 mei 2012, 22:10
Het lijkt wel of de bovenkant van de zuiger de kop licht geraakt heeft.
Met op hoogte stellen bedoel ik dat als de zuiger in het odp staat gelijk is met de onderkant van de uitlaatpoort.
Bij AJH's is het bekend dat je meestal 2 of meer voetpakkingen moet gebruiken.
Yamaha Sheriff 1981