vraagje

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Welke keerring bedoel je?
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

die aan de kant van de koppeling op de krukas gaat die in dat huisje(sorry weet niet hoe men dat noemt)

deze dus (dit is de oude)Afbeelding
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Dat weet ik niet want ik heb roterend.
Maar denk dat hij gewoon zo veel mogelijk in het midden van het huisje moet zitten. Dan weet je zeker dat het nergens gaat aanlopen ;)
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

bajaboy schreef:die aan de kant van de koppeling op de krukas gaat die in dat huisje(sorry weet niet hoe men dat noemt)

deze dus (dit is de oude)Afbeelding


Das echt een pokkeding. oude wil er niet uit nieuwe wil er niet in.
doet 'm goed schoonmaken als ik de oude keering eruit gepulkt heb, beetje olie op de nieuwe en met een passendse ring de nieuwe erin persen tussen de bankschroef en zorgen dat je nog een reserve hebt.

Keeringhuis heetstoken kan ook maar dan verbrand ik me vingers, heb ik al geprobeerd.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

heetstoken voor het plaatsen van keerringen is geen goed plan, een keerring moet je zo goed mogelijk houden gelijk hij is,
de zitting zéér propermaken in alle geval,
olie zou ik ook afraden, want dat doet de keerring zwellen, zodat ie er eigenlijk nog moeilijker ingaat.

wat je moet doen is die zitting echt maniacaal kuisen, en de keerring in de teflon steken, dat doet de oppervlakte glijden, maar de kern niet zwellen

neem een houten plankje langs weerskanten, en press de hamburger erin met de bankschroef

de japanners kennende, moet je gewoon zien dat de lijnen van de randen (de keerring en de houder) in één lijn liggen..

dan is het goed ;)

de keerring iet of wat warmleggen na de teflon, voor montage help doordat ie iets gemoedelijker wordt door de warmte..
when men were men, and helmets were for divers
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

maar moet je hem nu helemaal door duwen tot het eind?
Gebruikersavatar
fizzie
500km gereden
500km gereden
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37

Bericht door fizzie »

Een beetje vaseline doet wonderen. Hij mag helemaal tot het einde maar is niet noodzakelijk. Als hij niet tot het einde zit kan er makkelijker olie bij de dichtlip en dat is beter voor de smering. Meestal is een kant een beetje aangeschuint en die kant is dan het beste om in te drukken. :wink:
Het is ook aan te raden om eerst de bus in de keerring te monteren en dan pas over de krukas te schuiven. Zo weet je zeker dat de dichtlippen aan beide zijden niet vernacheld zitten.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je hebt zowat 2mm marge waar je hem steekt,
gewoon vettigmaken en in pleuren,

en dan vooral, RIJDEN!! :lol:
when men were men, and helmets were for divers
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

wat gebeurt er als je plaatjes er rechts geheel af liggen en een of anders gek knijpt je koppeling in grrrrr?
hij staat weer in elkaar maar voelt zo leeg (ja er zit geen olie in ) plaatjes zie je wel bewegen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

worm draait, stift, kogeltje en paddestoelstift schuiven wat op, that's it
when men were men, and helmets were for divers
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

dankje sam .
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

wel goed kijken dat aan de linkerkant de kogel niet uit de worm gevallen is

(wil er wel es uitvallen als er geen tegendruk is)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als je goed het koppelingsheveltje goed geklinkt hebt, valt het kogeltje er niet uit
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

geklinkt??
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:Als je goed het koppelingsheveltje goed geklinkt hebt, valt het kogeltje er niet uit


ga ik helaas tegenspreken.. :shift:

als je dat 'goed' klinkt, moet je de kern eerst verbreden in het gat, dat ie goed spant op de rechte kanten,
dat kan je enkel doe door in get gat een punt of een doorslag, of een dopje van 6 in te steken en erop te kloppen.
Daardoor verbreed je de doorgang van het kogeltje juist..
armpje zit muurvast dan,

ga je erop hameren, dan klop je de boel gewoon plat en klemt ie de kogel goed, maar de arm niet ;)
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie