vraagje
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..
Kijk maar naar de uitgaande as. Die zit ook los en komt pas vast als het kettingwiel vastgezet wordt. Anders zou die door het seegerringetje bij de kickstarter vast gehouden worden. De primaire as zit vaster omdat daar schuine vertanding op zit (koppelingshuis). Dit geeft axiale krachten op de as en die worden op gevangen door het lager achter de koppeling.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
fizzie schreef:YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..
Kijk maar naar de uitgaande as. Die zit ook los en komt pas vast als het kettingwiel vastgezet wordt. Anders zou die door het seegerringetje bij de kickstarter vast gehouden worden. De primaire as zit vaster omdat daar schuine vertanding op zit (koppelingshuis). Dit geeft axiale krachten op de as en die worden op gevangen door het lager achter de koppeling.
Slimme mannen die Japanners!
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
the_destroyers schreef:fizzie schreef:YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..
Kijk maar naar de uitgaande as. Die zit ook los en komt pas vast als het kettingwiel vastgezet wordt. Anders zou die door het seegerringetje bij de kickstarter vast gehouden worden. De primaire as zit vaster omdat daar schuine vertanding op zit (koppelingshuis). Dit geeft axiale krachten op de as en die worden op gevangen door het lager achter de koppeling.
Slimme mannen die Japanners!
Slimmer dan de duitsers destijds. Vooral efficientie. Kijk maar hoelang BMW motoren achter de feiten aan hebben gehobbeld. Over Kreidl... en Zunda... maar te zwijgen. Ik kom het op mijn werk nog steeds tegen.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer: