vraagje
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 500km gereden
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
bajaboy schreef:die aan de kant van de koppeling op de krukas gaat die in dat huisje(sorry weet niet hoe men dat noemt)
deze dus (dit is de oude)
Das echt een pokkeding. oude wil er niet uit nieuwe wil er niet in.
doet 'm goed schoonmaken als ik de oude keering eruit gepulkt heb, beetje olie op de nieuwe en met een passendse ring de nieuwe erin persen tussen de bankschroef en zorgen dat je nog een reserve hebt.
Keeringhuis heetstoken kan ook maar dan verbrand ik me vingers, heb ik al geprobeerd.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
heetstoken voor het plaatsen van keerringen is geen goed plan, een keerring moet je zo goed mogelijk houden gelijk hij is,
de zitting zéér propermaken in alle geval,
olie zou ik ook afraden, want dat doet de keerring zwellen, zodat ie er eigenlijk nog moeilijker ingaat.
wat je moet doen is die zitting echt maniacaal kuisen, en de keerring in de teflon steken, dat doet de oppervlakte glijden, maar de kern niet zwellen
neem een houten plankje langs weerskanten, en press de hamburger erin met de bankschroef
de japanners kennende, moet je gewoon zien dat de lijnen van de randen (de keerring en de houder) in één lijn liggen..
dan is het goed
de keerring iet of wat warmleggen na de teflon, voor montage help doordat ie iets gemoedelijker wordt door de warmte..
de zitting zéér propermaken in alle geval,
olie zou ik ook afraden, want dat doet de keerring zwellen, zodat ie er eigenlijk nog moeilijker ingaat.
wat je moet doen is die zitting echt maniacaal kuisen, en de keerring in de teflon steken, dat doet de oppervlakte glijden, maar de kern niet zwellen
neem een houten plankje langs weerskanten, en press de hamburger erin met de bankschroef
de japanners kennende, moet je gewoon zien dat de lijnen van de randen (de keerring en de houder) in één lijn liggen..
dan is het goed
de keerring iet of wat warmleggen na de teflon, voor montage help doordat ie iets gemoedelijker wordt door de warmte..
when men were men, and helmets were for divers
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Een beetje vaseline doet wonderen. Hij mag helemaal tot het einde maar is niet noodzakelijk. Als hij niet tot het einde zit kan er makkelijker olie bij de dichtlip en dat is beter voor de smering. Meestal is een kant een beetje aangeschuint en die kant is dan het beste om in te drukken.
Het is ook aan te raden om eerst de bus in de keerring te monteren en dan pas over de krukas te schuiven. Zo weet je zeker dat de dichtlippen aan beide zijden niet vernacheld zitten.
Het is ook aan te raden om eerst de bus in de keerring te monteren en dan pas over de krukas te schuiven. Zo weet je zeker dat de dichtlippen aan beide zijden niet vernacheld zitten.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Tombo schreef:Als je goed het koppelingsheveltje goed geklinkt hebt, valt het kogeltje er niet uit
ga ik helaas tegenspreken..
als je dat 'goed' klinkt, moet je de kern eerst verbreden in het gat, dat ie goed spant op de rechte kanten,
dat kan je enkel doe door in get gat een punt of een doorslag, of een dopje van 6 in te steken en erop te kloppen.
Daardoor verbreed je de doorgang van het kogeltje juist..
armpje zit muurvast dan,
ga je erop hameren, dan klop je de boel gewoon plat en klemt ie de kogel goed, maar de arm niet
when men were men, and helmets were for divers