Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers terug

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

mja ik maak ook maar geen haast meer de cabrio af te maken ik heb m al 10 jaar het is een 2.5 6 cilinder toen de sport automaat er nog onder zat
hoefde je ook niet gek te doen hoor om 1:6 te rijden.
ik heb m nu omgebouwd naar schakel maar wel met shortshift er zit nu het schakel mechaniek van een z3 m onder ik heb er nog niet mee gereden
maar de schakelgangen zijn nu wel lekker kort.
het zal nooit geen zuinigheids auto worden maar ik hoop toch met de hand geschakelde bak naar de 1:8 te gaan of zo.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

fs1man schreef:ik hoop toch met de hand geschakelde bak naar de 1:8 te gaan of zo


Daarvoor moest ik met mijn 4.0 V8 moeite doen, die zat meestal rond 1:9-1:10 :P
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Moderne 8 cilinders zijn zuiniger dan de oude 6 cilinders niels.
op het e30 forum zijn een paar jongens die hebben een Bmw v8 in gebouwd
die draaien ook zuiniger als ik met mijn 6 cilinder.
vergeet niet dat de basis voor de m20 bmw motor al begin jaren 70 is gelegd.
in de loop van de jaren is er natuurlijk wel door ontwikkeld maar een bmw loopt op
de snelweg wel behoorlijk zuinig bij constante snelheid in de gunstigste gevallen is
1:14 mogelijk maar dat haal je maar zelden.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/12/18 ... ste-kamer/
(Nou mitchel, had je toch die 500 euro vorig jaar moeten aanpakken :P)
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Dieven zijn het :twisted: !!

Twee JSF's minder á € 60.000.000 en deze maatregel had nergens voor nodig geweest. Want aan dat soort onzin worden dit geld weer uitgegeven...
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Een zwarte dag voor de oldtimer liefhebbers mijn cabrio zou in 2016 belastingvrij worden nu pas in 2031 , ik ben dan zelf 70 als ik dat al haal
hoe groot is de kans dat ik dan nog auto rij.
ook blijkt nu dat mijn cabrio niet in de regeling gaat vallen omdat hij op 01-01-2014 nog geen 25 jaar is dus voor vrijstelling komt hij echt pas in 2031
in aanmerking.
ik kan nu een paar dingen doen.
1. de auto op laten halen voor sloop.
2. de auto op marktplaats zetten en er veel te weinig voor beuren.
3. de auto gewoon af maken en er mee gaan rijden (moet ik wel even uit rekenen hoeveel ze meer kost dan mijn andere auto)
4. een fatsoenlijke stalling zoeken en elke maand een bedrag betalen en maar hopen dat er in de familie kinderen zijn die haar na 2031
als oldtimer willen rijden.
voor nu blijft ze gewoon nog even on aangeroerd staan en wacht de eerste gevolgen van deze misdaad af.
duidelijk is wel dat deze regering slechts 1 ding voor ogen heeft graaien en nog eens graaien.
Eigenlijk zou iedereen die een auto heeft van 25 jaar of ouder deze een jaar moeten schorsen dan komt er maar 24 euro per auto voor dat jaar binnen
kijken hoe die criminelen in den haag dan piepen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

fs1man schreef:Een zwarte dag voor de oldtimer liefhebbers mijn cabrio zou in 2016 belastingvrij worden nu pas in 2031 , ik ben dan zelf 70 als ik dat al haal
hoe groot is de kans dat ik dan nog auto rij.
ook blijkt nu dat mijn cabrio niet in de regeling gaat vallen omdat hij op 01-01-2014 nog geen 25 jaar is dus voor vrijstelling komt hij echt pas in 2031
in aanmerking.


Jos, je mist mijn antwoord van de Rijksoverheid een paar posts geleden.
Auto's (en andere voertuigen) van na '87 worden nooit meer belastingvrij, ook niet als ze 40+ zijn.
Dus jouw 1991 BMW wordt nooit oldtimer in de zin van de wegenbelasting.

Jeti schreef:En tot wanneer geldt het dan:

Rijksoverheid schreef:Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of de grens voor de oldtimerregeling op 1974 blijft staan of dat de vrijstelling elk jaar opschuift.

Voor oldtimers die op benzine rijden, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

x3.. :cry:

Afbeelding
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Gewoon weg schandalig Jetje! :(
Maar zie ze het hier ook nog doen.
Als ze maar meer geld binnenhalen en dan zogezegd niet moeten besparen omdat alles in evenwicht is :?
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:Auto's (en andere voertuigen) van na '87 worden nooit meer belastingvrij, ook niet als ze 40+ zijn.


Jeti schreef:En tot wanneer geldt het dan:

Rijksoverheid schreef:Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of de grens voor de oldtimerregeling op 1974 blijft staan of dat de vrijstelling elk jaar opschuift.

Voor oldtimers die op benzine rijden, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.


Hmmm, ik lees dit anders : de overgangsregeling eindigt in 2028... dus vanaf 2028 worden de eerste voertuigen die dan ouder worden dan 40 jaar weer belastingvrij. In het stukje hierboven hebben ze het namelijk slechts over de overgangsregeling.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

fs1willem schreef:
Jeti schreef:Auto's (en andere voertuigen) van na '87 worden nooit meer belastingvrij, ook niet als ze 40+ zijn.


Jeti schreef:En tot wanneer geldt het dan:

Rijksoverheid schreef:Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of de grens voor de oldtimerregeling op 1974 blijft staan of dat de vrijstelling elk jaar opschuift.

Voor oldtimers die op benzine rijden, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.


Hmmm, ik lees dit anders : de overgangsregeling eindigt in 2028... dus vanaf 2028 worden de eerste voertuigen die dan ouder worden dan 40 jaar weer belastingvrij. In het stukje hierboven hebben ze het namelijk slechts over de overgangsregeling.

Hmz, zo heb ik het nog niet bekeken.. Maar dus dan zou alleen de overgangsregeling stoppen.. :think:
Interessant.
Of ja, maakt voor mij eigenlijk nog niet echt uit voor mij persoonlijk. Maar vind het wel leuk hoe het anders geïnterpreteerd kan worden.

Maar dan geven ze niet echt antwoord op mijn vraag. Want ik vroeg juist of er daarna nog oldtimers bijkwamen.. Vandaar mijn interpretatie ;)
Ik vraag niet naar de overgangsregeling (wat ze wel uitleggen), maar wellicht hebben ze mijn vraag hetzelfde opgevat als jij hun antwoord ;)

:D

Hoe dan ook: ik ben er klaar mee en ga lekker schorsen.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:
fs1willem schreef:
Jeti schreef:Auto's (en andere voertuigen) van na '87 worden nooit meer belastingvrij, ook niet als ze 40+ zijn.


Jeti schreef:En tot wanneer geldt het dan:

Rijksoverheid schreef:Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of de grens voor de oldtimerregeling op 1974 blijft staan of dat de vrijstelling elk jaar opschuift.

Voor oldtimers die op benzine rijden, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.


Hmmm, ik lees dit anders : de overgangsregeling eindigt in 2028... dus vanaf 2028 worden de eerste voertuigen die dan ouder worden dan 40 jaar weer belastingvrij. In het stukje hierboven hebben ze het namelijk slechts over de overgangsregeling.

Hmz, zo heb ik het nog niet bekeken.. Maar dus dan zou alleen de overgangsregeling stoppen.. :think:
Interessant.
Of ja, maakt voor mij eigenlijk nog niet echt uit voor mij persoonlijk. Maar vind het wel leuk hoe het anders geïnterpreteerd kan worden.

Maar dan geven ze niet echt antwoord op mijn vraag. Want ik vroeg juist of er daarna nog oldtimers bijkwamen.. Vandaar mijn interpretatie ;)
Ik vraag niet naar de overgangsregeling (wat ze wel uitleggen), maar wellicht hebben ze mijn vraag hetzelfde opgevat als jij hun antwoord ;)

:D

Hoe dan ook: ik ben er klaar mee en ga lekker schorsen.


Ik heb ervaring met belastingambtenaren... je kunt ze beter telefonisch benaderen en dan net zolang door blijven vragen en zagen totdat je zeker weet dat zij snappen wat jij bedoelt en jij snapt wat zij bedoelen. Schriftelijk moet je je vragen echt héél secuur en to the point stellen, want anders krijg je halve info.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

fs1willem schreef:Ik heb ervaring met belastingambtenaren... je kunt ze beter telefonisch benaderen en dan net zolang door blijven vragen en zagen totdat je zeker weet dat zij snappen wat jij bedoelt en jij snapt wat zij bedoelen. Schriftelijk moet je je vragen echt héél secuur en to the point stellen, want anders krijg je halve info.

Ik doe helemaal niets meer per telefoon. Helaas hele slechte ervaringen mee. Heeft me een aantal rechtszaken en een hoop geld gekost.
Sindsdien alles per mail, dan heb ik bewijs van wat de ander roept en toezegt. Gelukkig een hoop ervaring met het schrijven van mails en brieven, voor mezelf en anderen. En als ze mijn vraag niet goed beantwoorden, blijf ik net zo lang mailen.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:
fs1willem schreef:Ik heb ervaring met belastingambtenaren... je kunt ze beter telefonisch benaderen en dan net zolang door blijven vragen en zagen totdat je zeker weet dat zij snappen wat jij bedoelt en jij snapt wat zij bedoelen. Schriftelijk moet je je vragen echt héél secuur en to the point stellen, want anders krijg je halve info.

Ik doe helemaal niets meer per telefoon. Helaas hele slechte ervaringen mee. Heeft me een aantal rechtszaken en een hoop geld gekost.
Sindsdien alles per mail, dan heb ik bewijs van wat de ander roept en toezegt. Gelukkig een hoop ervaring met het schrijven van mails en brieven, voor mezelf en anderen. En als ze mijn vraag niet goed beantwoorden, blijf ik net zo lang mailen.


Afspraken maak ik ook niet telefonisch... met niemand :wink: . Maar info is iets anders...
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik heb 7 dezelfde brieven en allen zonder een kenteken erin genoemd. Wat een prutsers.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie