Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers terug
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
mja ik maak ook maar geen haast meer de cabrio af te maken ik heb m al 10 jaar het is een 2.5 6 cilinder toen de sport automaat er nog onder zat
hoefde je ook niet gek te doen hoor om 1:6 te rijden.
ik heb m nu omgebouwd naar schakel maar wel met shortshift er zit nu het schakel mechaniek van een z3 m onder ik heb er nog niet mee gereden
maar de schakelgangen zijn nu wel lekker kort.
het zal nooit geen zuinigheids auto worden maar ik hoop toch met de hand geschakelde bak naar de 1:8 te gaan of zo.
hoefde je ook niet gek te doen hoor om 1:6 te rijden.
ik heb m nu omgebouwd naar schakel maar wel met shortshift er zit nu het schakel mechaniek van een z3 m onder ik heb er nog niet mee gereden
maar de schakelgangen zijn nu wel lekker kort.
het zal nooit geen zuinigheids auto worden maar ik hoop toch met de hand geschakelde bak naar de 1:8 te gaan of zo.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Moderne 8 cilinders zijn zuiniger dan de oude 6 cilinders niels.
op het e30 forum zijn een paar jongens die hebben een Bmw v8 in gebouwd
die draaien ook zuiniger als ik met mijn 6 cilinder.
vergeet niet dat de basis voor de m20 bmw motor al begin jaren 70 is gelegd.
in de loop van de jaren is er natuurlijk wel door ontwikkeld maar een bmw loopt op
de snelweg wel behoorlijk zuinig bij constante snelheid in de gunstigste gevallen is
1:14 mogelijk maar dat haal je maar zelden.
op het e30 forum zijn een paar jongens die hebben een Bmw v8 in gebouwd
die draaien ook zuiniger als ik met mijn 6 cilinder.
vergeet niet dat de basis voor de m20 bmw motor al begin jaren 70 is gelegd.
in de loop van de jaren is er natuurlijk wel door ontwikkeld maar een bmw loopt op
de snelweg wel behoorlijk zuinig bij constante snelheid in de gunstigste gevallen is
1:14 mogelijk maar dat haal je maar zelden.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/12/18 ... ste-kamer/
(Nou mitchel, had je toch die 500 euro vorig jaar moeten aanpakken )
(Nou mitchel, had je toch die 500 euro vorig jaar moeten aanpakken )
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Een zwarte dag voor de oldtimer liefhebbers mijn cabrio zou in 2016 belastingvrij worden nu pas in 2031 , ik ben dan zelf 70 als ik dat al haal
hoe groot is de kans dat ik dan nog auto rij.
ook blijkt nu dat mijn cabrio niet in de regeling gaat vallen omdat hij op 01-01-2014 nog geen 25 jaar is dus voor vrijstelling komt hij echt pas in 2031
in aanmerking.
ik kan nu een paar dingen doen.
1. de auto op laten halen voor sloop.
2. de auto op marktplaats zetten en er veel te weinig voor beuren.
3. de auto gewoon af maken en er mee gaan rijden (moet ik wel even uit rekenen hoeveel ze meer kost dan mijn andere auto)
4. een fatsoenlijke stalling zoeken en elke maand een bedrag betalen en maar hopen dat er in de familie kinderen zijn die haar na 2031
als oldtimer willen rijden.
voor nu blijft ze gewoon nog even on aangeroerd staan en wacht de eerste gevolgen van deze misdaad af.
duidelijk is wel dat deze regering slechts 1 ding voor ogen heeft graaien en nog eens graaien.
Eigenlijk zou iedereen die een auto heeft van 25 jaar of ouder deze een jaar moeten schorsen dan komt er maar 24 euro per auto voor dat jaar binnen
kijken hoe die criminelen in den haag dan piepen.
hoe groot is de kans dat ik dan nog auto rij.
ook blijkt nu dat mijn cabrio niet in de regeling gaat vallen omdat hij op 01-01-2014 nog geen 25 jaar is dus voor vrijstelling komt hij echt pas in 2031
in aanmerking.
ik kan nu een paar dingen doen.
1. de auto op laten halen voor sloop.
2. de auto op marktplaats zetten en er veel te weinig voor beuren.
3. de auto gewoon af maken en er mee gaan rijden (moet ik wel even uit rekenen hoeveel ze meer kost dan mijn andere auto)
4. een fatsoenlijke stalling zoeken en elke maand een bedrag betalen en maar hopen dat er in de familie kinderen zijn die haar na 2031
als oldtimer willen rijden.
voor nu blijft ze gewoon nog even on aangeroerd staan en wacht de eerste gevolgen van deze misdaad af.
duidelijk is wel dat deze regering slechts 1 ding voor ogen heeft graaien en nog eens graaien.
Eigenlijk zou iedereen die een auto heeft van 25 jaar of ouder deze een jaar moeten schorsen dan komt er maar 24 euro per auto voor dat jaar binnen
kijken hoe die criminelen in den haag dan piepen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
fs1man schreef:Een zwarte dag voor de oldtimer liefhebbers mijn cabrio zou in 2016 belastingvrij worden nu pas in 2031 , ik ben dan zelf 70 als ik dat al haal
hoe groot is de kans dat ik dan nog auto rij.
ook blijkt nu dat mijn cabrio niet in de regeling gaat vallen omdat hij op 01-01-2014 nog geen 25 jaar is dus voor vrijstelling komt hij echt pas in 2031
in aanmerking.
Jos, je mist mijn antwoord van de Rijksoverheid een paar posts geleden.
Auto's (en andere voertuigen) van na '87 worden nooit meer belastingvrij, ook niet als ze 40+ zijn.
Dus jouw 1991 BMW wordt nooit oldtimer in de zin van de wegenbelasting.
Jeti schreef:En tot wanneer geldt het dan:Rijksoverheid schreef:Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of de grens voor de oldtimerregeling op 1974 blijft staan of dat de vrijstelling elk jaar opschuift.
Voor oldtimers die op benzine rijden, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Jeti schreef:Auto's (en andere voertuigen) van na '87 worden nooit meer belastingvrij, ook niet als ze 40+ zijn.
Jeti schreef:En tot wanneer geldt het dan:Rijksoverheid schreef:Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of de grens voor de oldtimerregeling op 1974 blijft staan of dat de vrijstelling elk jaar opschuift.
Voor oldtimers die op benzine rijden, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
Hmmm, ik lees dit anders : de overgangsregeling eindigt in 2028... dus vanaf 2028 worden de eerste voertuigen die dan ouder worden dan 40 jaar weer belastingvrij. In het stukje hierboven hebben ze het namelijk slechts over de overgangsregeling.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
fs1willem schreef:Jeti schreef:Auto's (en andere voertuigen) van na '87 worden nooit meer belastingvrij, ook niet als ze 40+ zijn.Jeti schreef:En tot wanneer geldt het dan:Rijksoverheid schreef:Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of de grens voor de oldtimerregeling op 1974 blijft staan of dat de vrijstelling elk jaar opschuift.
Voor oldtimers die op benzine rijden, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
Hmmm, ik lees dit anders : de overgangsregeling eindigt in 2028... dus vanaf 2028 worden de eerste voertuigen die dan ouder worden dan 40 jaar weer belastingvrij. In het stukje hierboven hebben ze het namelijk slechts over de overgangsregeling.
Hmz, zo heb ik het nog niet bekeken.. Maar dus dan zou alleen de overgangsregeling stoppen..
Interessant.
Of ja, maakt voor mij eigenlijk nog niet echt uit voor mij persoonlijk. Maar vind het wel leuk hoe het anders geïnterpreteerd kan worden.
Maar dan geven ze niet echt antwoord op mijn vraag. Want ik vroeg juist of er daarna nog oldtimers bijkwamen.. Vandaar mijn interpretatie
Ik vraag niet naar de overgangsregeling (wat ze wel uitleggen), maar wellicht hebben ze mijn vraag hetzelfde opgevat als jij hun antwoord
Hoe dan ook: ik ben er klaar mee en ga lekker schorsen.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Jeti schreef:fs1willem schreef:Jeti schreef:Auto's (en andere voertuigen) van na '87 worden nooit meer belastingvrij, ook niet als ze 40+ zijn.Jeti schreef:En tot wanneer geldt het dan:Rijksoverheid schreef:Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of de grens voor de oldtimerregeling op 1974 blijft staan of dat de vrijstelling elk jaar opschuift.
Voor oldtimers die op benzine rijden, geldt vanaf 1 januari 2014 een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
Hmmm, ik lees dit anders : de overgangsregeling eindigt in 2028... dus vanaf 2028 worden de eerste voertuigen die dan ouder worden dan 40 jaar weer belastingvrij. In het stukje hierboven hebben ze het namelijk slechts over de overgangsregeling.
Hmz, zo heb ik het nog niet bekeken.. Maar dus dan zou alleen de overgangsregeling stoppen..
Interessant.
Of ja, maakt voor mij eigenlijk nog niet echt uit voor mij persoonlijk. Maar vind het wel leuk hoe het anders geïnterpreteerd kan worden.
Maar dan geven ze niet echt antwoord op mijn vraag. Want ik vroeg juist of er daarna nog oldtimers bijkwamen.. Vandaar mijn interpretatie
Ik vraag niet naar de overgangsregeling (wat ze wel uitleggen), maar wellicht hebben ze mijn vraag hetzelfde opgevat als jij hun antwoord
Hoe dan ook: ik ben er klaar mee en ga lekker schorsen.
Ik heb ervaring met belastingambtenaren... je kunt ze beter telefonisch benaderen en dan net zolang door blijven vragen en zagen totdat je zeker weet dat zij snappen wat jij bedoelt en jij snapt wat zij bedoelen. Schriftelijk moet je je vragen echt héél secuur en to the point stellen, want anders krijg je halve info.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
fs1willem schreef:Ik heb ervaring met belastingambtenaren... je kunt ze beter telefonisch benaderen en dan net zolang door blijven vragen en zagen totdat je zeker weet dat zij snappen wat jij bedoelt en jij snapt wat zij bedoelen. Schriftelijk moet je je vragen echt héél secuur en to the point stellen, want anders krijg je halve info.
Ik doe helemaal niets meer per telefoon. Helaas hele slechte ervaringen mee. Heeft me een aantal rechtszaken en een hoop geld gekost.
Sindsdien alles per mail, dan heb ik bewijs van wat de ander roept en toezegt. Gelukkig een hoop ervaring met het schrijven van mails en brieven, voor mezelf en anderen. En als ze mijn vraag niet goed beantwoorden, blijf ik net zo lang mailen.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Jeti schreef:fs1willem schreef:Ik heb ervaring met belastingambtenaren... je kunt ze beter telefonisch benaderen en dan net zolang door blijven vragen en zagen totdat je zeker weet dat zij snappen wat jij bedoelt en jij snapt wat zij bedoelen. Schriftelijk moet je je vragen echt héél secuur en to the point stellen, want anders krijg je halve info.
Ik doe helemaal niets meer per telefoon. Helaas hele slechte ervaringen mee. Heeft me een aantal rechtszaken en een hoop geld gekost.
Sindsdien alles per mail, dan heb ik bewijs van wat de ander roept en toezegt. Gelukkig een hoop ervaring met het schrijven van mails en brieven, voor mezelf en anderen. En als ze mijn vraag niet goed beantwoorden, blijf ik net zo lang mailen.
Afspraken maak ik ook niet telefonisch... met niemand . Maar info is iets anders...