FS1 --> Aerox ...

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Martijn

FS1 --> Aerox ...

Bericht door Martijn »

Wees niet totaal pissig op me vanwege de titel van dit topic !
Maar toen ik dit las dacht ik het volgende:
De Aerox staat nu bekend als een van de duurdere scooters op het moment, de fs1 vroeger ook (naar ik heb horen zeggen). En ik weet niet of het vroeger ook zo was, maar bij de bijlmer heb ik het idee dat er altijd een bepaald soort Nederlanders woont (hetzelfde soort mensen dat nu Aerox rijdt, hier in hsum noemen we ze tjappies). Dus ik vandaar dat ik dacht dat de fs1 meer de tjappie brommer was onder de mensen ......

Enkel ter bevestiging dat het niet zo is vraag ik het de wat oudere mensen hier op t forum ... Ja of nee ?
Jelle

Bericht door Jelle »

"wat" is bijlmer?
Martijn

Bericht door Martijn »

Wijk in amsterdam vlakbij schiphol dacht ik. Bijlmer staat bekend om het feit dat er een vliegtuig in is gecrashed ... Allemaal flats naar de kl*t*

Ik had t mn pa zojuist nog gevraagd en die zei dat de "tjappies" vroeger op tomos en puch reden ...

een zooi tjappies op een rijtje:

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

omg :D lol :D

wat een homies :D
Martijn

Bericht door Martijn »

Ja, echt jammer, hoewel jullie nu wel een beetje een verkeerd beeld krijgen van die mensen aangezien ze allemaal roze zijn ...

Maar defenitie van een tjappie is:
*dragen altijd/vaak Nike Air Max jasjes
*hebben (nep) merkkleding petjes op hun hoofd
*hebben hun trainingsbroek in hun witte badstofsokken
*rijden op een gepimpte scooter en schuren dan met 1 voet scheefzittend over de grond
*dragen vaak nike total 90's schoenen
*hebben vaak een bepaalde manier van spreken (beetje wannabe turks/surinaams door elkaar)
*draaien enkel r&b en rap muziek


Niet dat er iets mis is als je je zo kleed maar als je je dan nog zo aggresief gedraagt dat als je 1 van hen 2 seconden te lang aankijkt ze je achtervolgen en in elkaar willen timmeren (en nee niet alleen :P)
Jelle

Bericht door Jelle »

Martijn schreef:Ja, echt jammer, hoewel jullie nu wel een beetje een verkeerd beeld krijgen van die mensen aangezien ze allemaal roze zijn ...

Maar defenitie van een tjappie is:
*dragen altijd/vaak Nike Air Max jasjes
*hebben (nep) merkkleding petjes op hun hoofd
*hebben hun trainingsbroek in hun witte badstofsokken
*rijden op een gepimpte scooter en schuren dan met 1 voet scheefzittend over de grond
*dragen vaak nike total 90's schoenen
*hebben vaak een bepaalde manier van spreken (beetje wannabe turks/surinaams door elkaar)
*draaien enkel r&b en rap muziek


Niet dat er iets mis is als je je zo kleed maar als je je dan nog zo aggresief gedraagt dat als je 1 van hen 2 seconden te lang aankijkt ze je achtervolgen en in elkaar willen timmeren (en nee niet alleen :P)


beetje mengeling van homies, pimps en gabbers ofzo :D
Martijn

Bericht door Martijn »

Jep en dat geeft ze een heel verkeerd beeld :P





Het feit wil ook dat ze bijna altijd mavo doen (nu niet zeggen dat alle mavo mensen tjappies zijn, er zitten ook echt heel aardige tussen)
RDFS1
500km gereden
500km gereden
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
Locatie: limboland

Re: FS1 --> Aerox ...

Bericht door RDFS1 »

Martijn schreef:Wees niet totaal pissig op me vanwege de titel van dit topic !
Maar toen ik dit las dacht ik het volgende:
De Aerox staat nu bekend als een van de duurdere scooters op het moment, de fs1 vroeger ook (naar ik heb horen zeggen). En ik weet niet of het vroeger ook zo was, maar bij de bijlmer heb ik het idee dat er altijd een bepaald soort Nederlanders woont (hetzelfde soort mensen dat nu Aerox rijdt, hier in hsum noemen we ze tjappies). Dus ik vandaar dat ik dacht dat de fs1 meer de tjappie brommer was onder de mensen ......

Enkel ter bevestiging dat het niet zo is vraag ik het de wat oudere mensen hier op t forum ... Ja of nee ?


Hier een wat oudere mens :lol:

Een fs1 was vroeger zeker niet een van de duurdere schakelbrommers,sterker nog een fs1 was betaalbaar zeker kijkend naar zundapp en kreidler.
Ik spreek over 1979 (de tijd dat ik 16 was)
Een fs1 koste toen ongeveer 1600 gulden ,een dapp ks50 al snel een 2500 gulden.
Wellicht ook een van de redenen dat yamaha het redde en zundapp en kreidler op hun kont ging :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat dacht ik ook, dat fs1 altijd de goedkopere brommer was. Die kreidlerlui zeggen nu nog wle eens "oeh heb je geen geld voor een kreidler", ze moesten eens weten hoeveel een ori yamaha kost...
En over dat yamaha het wel redde kwa brommermarkt :P volgens mij ligt dat er meer aan dat kreidler eind jaren 70 hopeloos ouderwets was kwa styling. De modellen uit die tijd zijn dezelfde als uit '73 ofzo, en van een fs1 zijn echt veel verschillende modellen gemaakt, en ze waren uiteraard mooier en beter en rijden lekkerder :lol:
Martijn

Bericht door Martijn »

Ok top ! het bevestigd mn gedachtes dus NIET ^^
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Martijn schreef:Ja, echt jammer, hoewel jullie nu wel een beetje een verkeerd beeld krijgen van die mensen aangezien ze allemaal roze zijn ...

Maar defenitie van een tjappie is:
*dragen altijd/vaak Nike Air Max jasjes
*hebben (nep) merkkleding petjes op hun hoofd
*hebben hun trainingsbroek in hun witte badstofsokken
*rijden op een gepimpte scooter en schuren dan met 1 voet scheefzittend over de grond
*dragen vaak nike total 90's schoenen
*hebben vaak een bepaalde manier van spreken (beetje wannabe turks/surinaams door elkaar)
*draaien enkel r&b en rap muziek


Niet dat er iets mis is als je je zo kleed maar als je je dan nog zo aggresief gedraagt dat als je 1 van hen 2 seconden te lang aankijkt ze je achtervolgen en in elkaar willen timmeren (en nee niet alleen :P)


even wat toevoegingen :P
pet onder de pothelm op aerox, beta ark of phantom
zitten helemaal voorop hun buddy alsof ze continue autowheelies hebben
ellebogen omhoog en knieen opzij

voorbeeld:
Afbeelding
Martijn

Bericht door Martijn »

Jep overduidelijk :P
Vrouwelijke versie is bekender meen ik :P

Breezerslet :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

mpro09 schreef:
Martijn schreef:Ja, echt jammer, hoewel jullie nu wel een beetje een verkeerd beeld krijgen van die mensen aangezien ze allemaal roze zijn ...

Maar defenitie van een tjappie is:
*dragen altijd/vaak Nike Air Max jasjes
*hebben (nep) merkkleding petjes op hun hoofd
*hebben hun trainingsbroek in hun witte badstofsokken
*rijden op een gepimpte scooter en schuren dan met 1 voet scheefzittend over de grond
*dragen vaak nike total 90's schoenen
*hebben vaak een bepaalde manier van spreken (beetje wannabe turks/surinaams door elkaar)
*draaien enkel r&b en rap muziek


Niet dat er iets mis is als je je zo kleed maar als je je dan nog zo aggresief gedraagt dat als je 1 van hen 2 seconden te lang aankijkt ze je achtervolgen en in elkaar willen timmeren (en nee niet alleen :P)


even wat toevoegingen :P
pet onder de pothelm op aerox, beta ark of phantom
zitten helemaal voorop hun buddy alsof ze continue autowheelies hebben
ellebogen omhoog en knieen opzij

voorbeeld:
Afbeelding

ZO lopen niels en ik er alle 2 ook bij, daar is toch niks mis mee :shock:
Martijn

Bericht door Martijn »

Ook met je kloten hangend op je tank :P ? terwijl met 1 voet over de grond sleurt :P ?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

[*dragen altijd/vaak Nike Air Max jasjes
*hebben (nep) merkkleding petjes op hun hoofd
*hebben hun trainingsbroek in hun witte badstofsokken
*rijden op een gepimpte scooter en schuren dan met 1 voet scheefzittend over de grond
*dragen vaak nike total 90's schoenen
*hebben vaak een bepaalde manier van spreken (beetje wannabe turks/surinaams door elkaar)
*draaien enkel r&b en rap muziek

Niet dat er iets mis is als je je zo kleed maar als je je dan nog zo aggresief gedraagt dat als je 1 van hen 2 seconden te lang aankijkt ze je achtervolgen en in elkaar willen timmeren (en nee niet alleen :P

pet onder de pothelm op aerox, beta ark of phantom
zitten helemaal voorop hun buddy alsof ze continue autowheelies hebben
ellebogen omhoog en knieen opzij

nee maar beschrijft dit jouw? :P
Plaats reactie