Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor athenayamaha » 30 jul 2017, 11:14

fs-ael schreef:je zal wel andere vulbussen moeten maken, ook aan de remplaat zijde waar normaal geen bus zit
De ogen waar de as doorheen gaat zijn breder dan bij het nieuwe type onderpoten?
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 543
Geregistreerd: 27 sep 2007, 22:02
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor Kees » 30 jul 2017, 12:02

Oude ogen zijn smaller:

Image


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groet uut Doezum,
Kees.
Avatar gebruiker
Kees
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 339
Geregistreerd: 22 feb 2015, 11:53
Woonplaats: Doezum

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor athenayamaha » 07 aug 2017, 10:15

Ik heb het zelf ook even bekeken allemaal, en er zullen wat busjes tussen moeten, en misschien kom ik ook wel met de nok voor de ankerplaat te zitten, omdat hij te kort is. We gaan het zien :)
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 543
Geregistreerd: 27 sep 2007, 22:02
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor joosie1234 » 13 aug 2017, 21:12

Haa beste mensen, Ik zit met een dilemma. Mijn blok is kapot (schakelas tandjes versleten, haarscheur in middencarter rondom olieplug :speachless: ) en de vraag is nu, reviseren of iets tweedehands op de kop tikken? Denk dat ik een heel eind kom, maar nummers kloppen toch al, dus is het wel de moeite/geld waard? gr.
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Avatar gebruiker
joosie1234
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 400
Geregistreerd: 07 nov 2011, 20:39
Woonplaats: delft

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor pee67 » 13 aug 2017, 21:24

joosie1234 schreef:Haa beste mensen, Ik zit met een dilemma. Mijn blok is kapot (schakelas tandjes versleten, haarscheur in middencarter rondom olieplug :speachless: ) en de vraag is nu, reviseren of iets tweedehands op de kop tikken? Denk dat ik een heel eind kom, maar nummers kloppen toch al, dus is het wel de moeite/geld waard? gr.


Schakelas is zo te vervangen.
Middencarter is wel jammer dat daar een haarscheur inzit. Je kunt het late uitfrezen en laten lassen ........
maar je kunt ook een ander middencarter of compleet blok op de kop tikken en dan je huidig blok reviseren
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5247
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor NIX » 14 aug 2017, 10:31

Dit barsten is een kwaal van het 2RU blokje. Laten lassen is te proberen, alleen de afdichting voor de bout moet wel netjes gelijk gefreesd worden. Hou hoe dan ook het linkercarter bij de brommer. Het rechtercarter van een oud FS1 blok is eigenlijk de beste oplossing, maar die liggen niet voor het oprapen en je betaalt ervoor. Ik rij zelf al jaren met een haarscheur in het middencarter van de beuner. Daar hangt na een snelle rit een druppel olie aan. So be it tot ik het ding een keer aanpak.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9963
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor Thom Wonink » 21 aug 2017, 18:28

Hallo heren, even een klein vraagje...

mijn fs1 rijd prima een mooie krappe 80 op de teller maar hij wil niet stationair lopen, wel op de choke maar niet zonder choke dan valt die gewoon uit. Met de stationair schroef heb ik ook vanalles geprobeert ook met de luchtschroef en de ontsteking maar het lukt niet.
Weten jullie iets waardoor het is op te lossen?

setup:
16mm carb.
sproeier 170
imi snelle uitlaat
AJH eurocilindro 60cc
orginele ontsteking

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Thom Wonink
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 15 jun 2016, 18:00
Woonplaats: Wapenveld

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor Dr. Bob » 21 aug 2017, 18:50

Stationair sproeier doorprikken, zit waarschijnlijk potdicht. Carburateur eraf, vlotterbak eronder uit. Sproeier zit in het huis, vrij diep in een kanaaltje.
Niet lullen maar poetsen!
Avatar gebruiker
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 540
Geregistreerd: 23 dec 2010, 20:26
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor carrejans » 29 aug 2017, 20:53

Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 643
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor pee67 » 30 aug 2017, 05:22

carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?


folders.php :wink:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5247
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor carrejans » 30 aug 2017, 10:06

pee67 schreef:
carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?


http://fs1forum.com/folders.php" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Ik heb al gewoon stuur gezien, alsook spijlstuur.
Heb ook een, volgens mij onversleutelde, gezien met stokstuur. Was dat toen een optie misschien?
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 643
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor HotWheels » 30 aug 2017, 18:25

carrejans schreef:
pee67 schreef:
carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?


http://fs1forum.com/folders.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Ik heb al gewoon stuur gezien, alsook spijlstuur.
Heb ook een, volgens mij onversleutelde, gezien met stokstuur. Was dat toen een optie misschien?


Volgens mijn herinnering en ervaringen is de 380 (model 74 en 75) met hoge 'franse' tank in Belgie standaard met het spijlstuur geleverd.
Het vrijwel identiek model in 5-bak uitvoering de FS50 (dezelfde tank) had standaard een halfhoog stuur (dit stuur had geen spijl).
Een stokstuur was dus voor beide modellen een optie.
Avatar gebruiker
HotWheels
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 789
Geregistreerd: 31 okt 2008, 19:31
Woonplaats: Lochristi (België)

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron