Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door athenayamaha »

fs-ael schreef:je zal wel andere vulbussen moeten maken, ook aan de remplaat zijde waar normaal geen bus zit
De ogen waar de as doorheen gaat zijn breder dan bij het nieuwe type onderpoten?
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door Kees »

Oude ogen zijn smaller:

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groet uut Doezum,
Kees.
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door athenayamaha »

Ik heb het zelf ook even bekeken allemaal, en er zullen wat busjes tussen moeten, en misschien kom ik ook wel met de nok voor de ankerplaat te zitten, omdat hij te kort is. We gaan het zien :)
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door joosie1234 »

Haa beste mensen, Ik zit met een dilemma. Mijn blok is kapot (schakelas tandjes versleten, haarscheur in middencarter rondom olieplug :speachless: ) en de vraag is nu, reviseren of iets tweedehands op de kop tikken? Denk dat ik een heel eind kom, maar nummers kloppen toch al, dus is het wel de moeite/geld waard? gr.
Alles wat ik wil is oud en ruig.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door pee67 »

joosie1234 schreef:Haa beste mensen, Ik zit met een dilemma. Mijn blok is kapot (schakelas tandjes versleten, haarscheur in middencarter rondom olieplug :speachless: ) en de vraag is nu, reviseren of iets tweedehands op de kop tikken? Denk dat ik een heel eind kom, maar nummers kloppen toch al, dus is het wel de moeite/geld waard? gr.


Schakelas is zo te vervangen.
Middencarter is wel jammer dat daar een haarscheur inzit. Je kunt het late uitfrezen en laten lassen ........
maar je kunt ook een ander middencarter of compleet blok op de kop tikken en dan je huidig blok reviseren
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10769
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door NIX »

Dit barsten is een kwaal van het 2RU blokje. Laten lassen is te proberen, alleen de afdichting voor de bout moet wel netjes gelijk gefreesd worden. Hou hoe dan ook het linkercarter bij de brommer. Het rechtercarter van een oud FS1 blok is eigenlijk de beste oplossing, maar die liggen niet voor het oprapen en je betaalt ervoor. Ik rij zelf al jaren met een haarscheur in het middencarter van de beuner. Daar hangt na een snelle rit een druppel olie aan. So be it tot ik het ding een keer aanpak.
Kijk eerst even in de FAQ.
Thom Wonink
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2016, 19:00
Locatie: Wapenveld

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door Thom Wonink »

Hallo heren, even een klein vraagje...

mijn fs1 rijd prima een mooie krappe 80 op de teller maar hij wil niet stationair lopen, wel op de choke maar niet zonder choke dan valt die gewoon uit. Met de stationair schroef heb ik ook vanalles geprobeert ook met de luchtschroef en de ontsteking maar het lukt niet.
Weten jullie iets waardoor het is op te lossen?

setup:
16mm carb.
sproeier 170
imi snelle uitlaat
AJH eurocilindro 60cc
orginele ontsteking

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 880
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door Dr. Bob »

Stationair sproeier doorprikken, zit waarschijnlijk potdicht. Carburateur eraf, vlotterbak eronder uit. Sproeier zit in het huis, vrij diep in een kanaaltje.
Niet lullen maar poetsen!
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door carrejans »

Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door pee67 »

carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?
folders.php" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door carrejans »

pee67 schreef:
carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?
folders.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Ik heb al gewoon stuur gezien, alsook spijlstuur.
Heb ook een, volgens mij onversleutelde, gezien met stokstuur. Was dat toen een optie misschien?
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door HotWheels »

carrejans schreef:
pee67 schreef:
carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?
folders.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Ik heb al gewoon stuur gezien, alsook spijlstuur.
Heb ook een, volgens mij onversleutelde, gezien met stokstuur. Was dat toen een optie misschien?
Volgens mijn herinnering en ervaringen is de 380 (model 74 en 75) met hoge 'franse' tank in Belgie standaard met het spijlstuur geleverd.
Het vrijwel identiek model in 5-bak uitvoering de FS50 (dezelfde tank) had standaard een halfhoog stuur (dit stuur had geen spijl).
Een stokstuur was dus voor beide modellen een optie.
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door carrejans »

Is de schakelas van een 5bak te vervangen door één van een 4bak, of zit er verschil op?

En zelfde vraag voor ontsteking+vliegwiel?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door marco »

De schakelas is dacht ik wel het zelfde een originele ontsteking voor een 5bak is wel anders (een breder vliegwiel)
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door HotWheels »

Een volledige ontsteking (grondplaat en vliegwiel) van een 2RT passen probleemloos en zonder modificatie op een 5 bak blok.
Andere 4 bak ontstekingen zullen wellicht dus ook wel lukken.

Wat de schakelwals betreft heb ik zo m'n twijfels. Je zal tenminste ook de schakelvorken moeten omwisselen dan, want die zijn ook verschillend.
Schakelpatroon en nulpunt (nokje bij een 5 bak) worden dan ook anders. Daar heb ik echter geen ervaring mee.
Plaats reactie