Grote-kleine-vragen-topic #9
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10785
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Eerst de spie links erin terug, dan de krank een halve slag met de klok mee draaien. Als ie te draaien is. Zoniet, geen WD40, maar Imal.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Marcel
- 100km gereden
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
- Locatie: omgeving Rotterdam
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Van de tandwielkant de as er uit tikken met gebruik van wd40 en heelveel geduld.
Mocht je de as en crank enz weg doen ik zoek ze nog.
Mocht je de as en crank enz weg doen ik zoek ze nog.
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Bedankt voor de tips. Je mag de onderdelen komen oppikken Marcel. Ik doe er toch niets meer mee.
Maar eerst nog loskrijgen.
Maar eerst nog loskrijgen.
- Marcel
- 100km gereden
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
- Locatie: omgeving Rotterdam
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Dat is mooi, waar op te halen?
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Heb PB gestuurd.Marcel schreef:Dat is mooi, waar op te halen?
- Marcel
- 100km gereden
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
- Locatie: omgeving Rotterdam
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Omdat er geen antwoord komt er maar een gekocht bij FS1parts.Marcel schreef:Waar koop ik het beste een snelle immi uitlaat.
Er worden er veel aangeboden en dus weet ik niet wat goed en betrouwbaar is.
Het is een redelijk passende uitlaat maar ik heb hem wel op een bepaalde manier gemonteerd.
Eerst ingehangen op de twee bevestiging punten zonder moeren er op.
Hierna heb ik de uitlaat op de cilinder bevestigt met pakking natuurlijk maar niet vast gezet.
Vervolgens de moeren op de andere bevestigingen gedaan en deze een stuk aangedraaid maar niet vast.
Nu de moer op de cilinder weer vaster gezet maar niet met de sleutel helemaal vast.
Dan de moer op de hoofdas vast gezet en daar na die andere, nu de moer op de cilinder helemaal vast en de andere twee natrekken.
Zit perfect.
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Klopt, ze passen allemaal nét niet. Veel uitlaten gaan na verloop van tijd ook scheuren (tussen de plek waar de uitlaatbocht vast gelast is, en waar de ophangbeugel zit)
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Scheuren idd snel en zijn van heel dun metaal.
Ik vind die uitlaten met onderbroken lasnaad een stuk beter en hebben een mooier geluid.
Ik vind die uitlaten met onderbroken lasnaad een stuk beter en hebben een mooier geluid.
Yamaha Sheriff 1981
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ja, zo een heb ik ook. Volgens mij kan je die alleen nergens meer kopen. Die ik heb zat bij mijn FS1 toen ik ,'m kocht, inmiddels 15 jaar geleden dus. Die uitlaat is dus minstens zo oud :p
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Staat bij schaaf in de webshop maar dat zegt natuurlijk niks.
Yamaha Sheriff 1981
- Marcel
- 100km gereden
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
- Locatie: omgeving Rotterdam
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Komen jullie nu mee, dat helpt nu niet meer
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10785
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik koop er gewoon 1, (of in mijn geval krijg ik ze omdat ze niet passen), Ik zaag de bocht los, ongeveer in de wartel, niet helemaal recht en dan monteer ik de boel en las ik de bocht weer vast. Past dan perfect en alles zit spanningsvrij. Was ook met de eerste batch hoge pijpen nodig. Bij veel pijpen ook meteen de wartel vervangen voor 1 met goede draad. zo blijven zelfs de alu cilinders heel. Staat volgens mij ook in de FAQ.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Mijn RD 50 M project vordert goed kan iemand mij vertellen wat de tandwiel verhouding is van een rd 50 m met een 5 bak ? ik moet tandwielen hebben vanwege de sterwielen deze hebben een groot gat , de spaakwielen hebben een klein gat.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 500km gereden
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
- Locatie: Groesbeek, waar anders?
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Niet schrikken Jos: op dit type (2EO) is dat origineel 11/52. Ik heb er ook een. 52 zit er nog op, maar het voortandwiel is geloof ik 14 bij mij.fs1man schreef:Mijn RD 50 M project vordert goed kan iemand mij vertellen wat de tandwiel verhouding is van een rd 50 m met een 5 bak ? ik moet tandwielen hebben vanwege de sterwielen deze hebben een groot gat , de spaakwielen hebben een klein gat.
Het lijkt wel een blad van een flinke cirkelzaag.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Zelfs voor het heftige heuvellandschap van Groesbeek e.o. blijkt die vertanding te licht te zijn