Grote-kleine-vragen-topic #9
-
- 100km gereden
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 28 jul 2006, 20:12
- Locatie: Hilversum
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik ben een NOS plaatjestank tegen gekomen alleen is deze groen (USA) wat is de waarde van zoiets? Ook NOS beumer plaatjes hoeveel doen die? Heb namelijk geen referentiekader. En ik weet natuurlijk dat het is wat een gek ervoor geeft.
Gr
Gr
Yamaha FS1 3E9 (1981)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Het antwoord heb je al gegeven.
Het is waard wat het jou waard is....of de verkoper daarmee akkoord gaat is vers 2 natuurlijk.
Er zijn geen bedragen die als richtlijn dienen.
De prijs wordt bepaald door aanbod, vraag en vooral de inhoud van je portemonee.
Het is waard wat het jou waard is....of de verkoper daarmee akkoord gaat is vers 2 natuurlijk.
Er zijn geen bedragen die als richtlijn dienen.
De prijs wordt bepaald door aanbod, vraag en vooral de inhoud van je portemonee.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Klop er iets van de verhalen, dat een wet in de pen zit, om na 2018 geen 2 takt brommers meer op kenteken te mogen zetten?
Ook geen oldtimers dus. Ivm wazige milieu regels.
Ik weet niet of deze vraag al eens gesteld is. Ik zit niet heel vaak meer op het forum
Als dit gaat gebeuren hebben veel liefhebbers een probleem.
Er zijn nog genoeg restauraties lopend.
Ook geen oldtimers dus. Ivm wazige milieu regels.
Ik weet niet of deze vraag al eens gesteld is. Ik zit niet heel vaak meer op het forum
Als dit gaat gebeuren hebben veel liefhebbers een probleem.
Er zijn nog genoeg restauraties lopend.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Wat ik begrepen heb is dat de verkoop van 2 takters aan banden gelegd zal worden,
of dat invloed heeft op het op kenteken zetten van 2 takt oldtimers.....? Geen idee, goeie vraag Marc.
of dat invloed heeft op het op kenteken zetten van 2 takt oldtimers.....? Geen idee, goeie vraag Marc.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 jan 2017, 13:50
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Hey,
Ik heb een fs1 van 1987 en moet nu een
Nummerplaat erop hangen maar waar kan ik dit
Het beste doen? Gewoon vanachter op het spatbord
Vijzen of heeft er iemand daar oplossing voor gevonden?
Met vriendelijke groeten
Ik heb een fs1 van 1987 en moet nu een
Nummerplaat erop hangen maar waar kan ik dit
Het beste doen? Gewoon vanachter op het spatbord
Vijzen of heeft er iemand daar oplossing voor gevonden?
Met vriendelijke groeten
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23402
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 100km gereden
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 28 jul 2006, 20:12
- Locatie: Hilversum
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Zijn er verschillen in koplampen tussen oud en nieuw model qua ontwerp. Zo heeft de 3E9 en 2RU een andere parts code ten opzichte van bijvoorbeeld een 1j5 of 2f2. Is de pas vorm anders?
Yamaha FS1 3E9 (1981)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Er zijn wel wat verschillen, maar dat heeft niks met passen te maken dat zit er meer in dat je bij latere types geen doorvoer rubber hoeft te gebruiken.
Ik heb het nu over originele koplampen.
Tussen imi en origineel zit wel verschil dat uit zich vooral in het niet of slecht passen van de koplamp ring (glas)
Ik heb het nu over originele koplampen.
Tussen imi en origineel zit wel verschil dat uit zich vooral in het niet of slecht passen van de koplamp ring (glas)
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 jan 2017, 13:50
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
marco schreef:Een houdertje monteren
Dat snap ik heb ik ook gekocht maar ik heb nergens gaten of iets waar ik dat houdertje moet vastmaken.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Zijn er hier mensen die ervaring hebben het op motorkenteken zetten van een 2RU?
Volgens mij is dit sowieso al een vrij lastige klus, maar mijn 2RU is natuurlijk al helemaal een verhaal appart.
Het plan is om de fs1 weer terug op te bouwen met de originele 17'' wielen en vervolgens te voorzien van een motorkenteken.
Het is niet compleet onmogelijk om er ook weer een fs1 blokje onder te hangen maar dat zou wel weer een heleboel geslijp en gelas betekenen.
Volgens mij is dit sowieso al een vrij lastige klus, maar mijn 2RU is natuurlijk al helemaal een verhaal appart.
Het plan is om de fs1 weer terug op te bouwen met de originele 17'' wielen en vervolgens te voorzien van een motorkenteken.
Het is niet compleet onmogelijk om er ook weer een fs1 blokje onder te hangen maar dat zou wel weer een heleboel geslijp en gelas betekenen.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Gewoon zo'n bami YX blok eronder, gaat ook hard zat denk ik HJ en Gino hebben FS1's op motorplaat, volgens mij maakt het vrij weinig uit of het een 'oude' FS1 is of een 2RU
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Staat allemaal uitgebreid in de FAQ beschreven. Een 2RU is van vóór '98, dus kan probleemloos op kenteken. Ook met afwijkend blokje. Neem wel de specs mee, desnoods van een vergelijkbaar Hondablokje. Ik zou ook altijd zien dat FS1's er in 80 en 100cc uitvoeringen zijn, dan is daar geen twijfel over. Wat ik niet zou doen, is deze wielen eronder laten zitten op de keuring. Hoewel de wielbasis niet verandert, is de maatvoering zo enorm afwijkend dat ik niet zou riskeren dat daarop de brommer geen motorkenteken krijgt. Ik gok dat de keurmeester het teveel vindt afwijken van het oorspronkelijke ontwerp, de geometrie en belangrijkst: grondspeling.
viewtopic.php?f=6&t=7532&p=324487#p324487
viewtopic.php?f=6&t=7532&p=324487#p324487
Kijk eerst even in de FAQ.
- jimf98
- 500km gereden
- Berichten: 896
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:23
- Locatie: Amsterdam
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Even kijken of ik het snap. Geel spanningsregelaar naar wit gelijkrichter en wit kabelboom. Rood gelijkrichter naar Rood kabelboom?
- Nozem
- 100km gereden
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 03 feb 2016, 14:51
- Locatie: Joure
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Rood gelijkrichter gaat naar de kabelboom (en afgezekerd naar de accu indien aanwezig).
jimf98 schreef:Even kijken of ik het snap. Geel spanningsregelaar naar wit gelijkrichter en wit kabelboom. Rood gelijkrichter naar Rood kabelboom?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Nee. Als je een 4pin wil monteren, dan splits je je witte draad naar de gele en witte van de regelaar. Rood gaat naar de accu, je ori gelijkrichtertje gebruik je niet meer. Groen van de regelaar is massa.
Als je een 3pin gebruikt: splits wit naar de regelaar, de pin bij het pijltje moet naar de massa. De 2 andere zijn met elkaar verbonden, dus het maakt niet uit welke je pakt of dat je de witte draad onderbreekt en beide einden op de regelaar zet.
1-pin is hetzelde als de 3-pin. Het huis is massa, je witte splits je naar de draad van de regelaar.
Volgens mij heb ik dat ook allemaal in de FAQ staan.
Als je een 3pin gebruikt: splits wit naar de regelaar, de pin bij het pijltje moet naar de massa. De 2 andere zijn met elkaar verbonden, dus het maakt niet uit welke je pakt of dat je de witte draad onderbreekt en beide einden op de regelaar zet.
1-pin is hetzelde als de 3-pin. Het huis is massa, je witte splits je naar de draad van de regelaar.
Volgens mij heb ik dat ook allemaal in de FAQ staan.
Kijk eerst even in de FAQ.