Pagina 167 van 189

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 30 jul 2017, 12:14
door athenayamaha
fs-ael schreef:je zal wel andere vulbussen moeten maken, ook aan de remplaat zijde waar normaal geen bus zit
De ogen waar de as doorheen gaat zijn breder dan bij het nieuwe type onderpoten?

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 30 jul 2017, 13:02
door Kees
Oude ogen zijn smaller:

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 07 aug 2017, 11:15
door athenayamaha
Ik heb het zelf ook even bekeken allemaal, en er zullen wat busjes tussen moeten, en misschien kom ik ook wel met de nok voor de ankerplaat te zitten, omdat hij te kort is. We gaan het zien :)

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 13 aug 2017, 22:12
door joosie1234
Haa beste mensen, Ik zit met een dilemma. Mijn blok is kapot (schakelas tandjes versleten, haarscheur in middencarter rondom olieplug :speachless: ) en de vraag is nu, reviseren of iets tweedehands op de kop tikken? Denk dat ik een heel eind kom, maar nummers kloppen toch al, dus is het wel de moeite/geld waard? gr.

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 13 aug 2017, 22:24
door pee67
joosie1234 schreef:Haa beste mensen, Ik zit met een dilemma. Mijn blok is kapot (schakelas tandjes versleten, haarscheur in middencarter rondom olieplug :speachless: ) en de vraag is nu, reviseren of iets tweedehands op de kop tikken? Denk dat ik een heel eind kom, maar nummers kloppen toch al, dus is het wel de moeite/geld waard? gr.


Schakelas is zo te vervangen.
Middencarter is wel jammer dat daar een haarscheur inzit. Je kunt het late uitfrezen en laten lassen ........
maar je kunt ook een ander middencarter of compleet blok op de kop tikken en dan je huidig blok reviseren

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 14 aug 2017, 11:31
door NIX
Dit barsten is een kwaal van het 2RU blokje. Laten lassen is te proberen, alleen de afdichting voor de bout moet wel netjes gelijk gefreesd worden. Hou hoe dan ook het linkercarter bij de brommer. Het rechtercarter van een oud FS1 blok is eigenlijk de beste oplossing, maar die liggen niet voor het oprapen en je betaalt ervoor. Ik rij zelf al jaren met een haarscheur in het middencarter van de beuner. Daar hangt na een snelle rit een druppel olie aan. So be it tot ik het ding een keer aanpak.

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 21 aug 2017, 19:28
door Thom Wonink
Hallo heren, even een klein vraagje...

mijn fs1 rijd prima een mooie krappe 80 op de teller maar hij wil niet stationair lopen, wel op de choke maar niet zonder choke dan valt die gewoon uit. Met de stationair schroef heb ik ook vanalles geprobeert ook met de luchtschroef en de ontsteking maar het lukt niet.
Weten jullie iets waardoor het is op te lossen?

setup:
16mm carb.
sproeier 170
imi snelle uitlaat
AJH eurocilindro 60cc
orginele ontsteking

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 21 aug 2017, 19:50
door Dr. Bob
Stationair sproeier doorprikken, zit waarschijnlijk potdicht. Carburateur eraf, vlotterbak eronder uit. Sproeier zit in het huis, vrij diep in een kanaaltje.

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 29 aug 2017, 21:53
door carrejans
Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 30 aug 2017, 06:22
door pee67
carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?
folders.php" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 30 aug 2017, 11:06
door carrejans
pee67 schreef:
carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?
folders.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Ik heb al gewoon stuur gezien, alsook spijlstuur.
Heb ook een, volgens mij onversleutelde, gezien met stokstuur. Was dat toen een optie misschien?

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 30 aug 2017, 19:25
door HotWheels
carrejans schreef:
pee67 schreef:
carrejans schreef:Welk stuur zat er eigenlijk origineel op een 378 met hoge franse tank?
folders.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Ik heb al gewoon stuur gezien, alsook spijlstuur.
Heb ook een, volgens mij onversleutelde, gezien met stokstuur. Was dat toen een optie misschien?
Volgens mijn herinnering en ervaringen is de 380 (model 74 en 75) met hoge 'franse' tank in Belgie standaard met het spijlstuur geleverd.
Het vrijwel identiek model in 5-bak uitvoering de FS50 (dezelfde tank) had standaard een halfhoog stuur (dit stuur had geen spijl).
Een stokstuur was dus voor beide modellen een optie.

Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 06 dec 2017, 16:03
door carrejans
Is de schakelas van een 5bak te vervangen door één van een 4bak, of zit er verschil op?

En zelfde vraag voor ontsteking+vliegwiel?

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 06 dec 2017, 19:22
door marco
De schakelas is dacht ik wel het zelfde een originele ontsteking voor een 5bak is wel anders (een breder vliegwiel)

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Geplaatst: 06 dec 2017, 20:27
door HotWheels
Een volledige ontsteking (grondplaat en vliegwiel) van een 2RT passen probleemloos en zonder modificatie op een 5 bak blok.
Andere 4 bak ontstekingen zullen wellicht dus ook wel lukken.

Wat de schakelwals betreft heb ik zo m'n twijfels. Je zal tenminste ook de schakelvorken moeten omwisselen dan, want die zijn ook verschillend.
Schakelpatroon en nulpunt (nokje bij een 5 bak) worden dan ook anders. Daar heb ik echter geen ervaring mee.