De TZR van Raul was gewoon snel.
Raul reed met zijn brommertje gewoon mee met een A1 clubje van Britte.
Britte haar MT was het snelste daarna de MT van een jongetje en daarna de WR-en.
Op de dijk van het Amsterdam -Rijnkanaal zie je Raul met zijn TZRretje gewoon de motoren voorbij rijden, en niet kruipen.
Raul was ook met de TZR mee geweest naar de tweetaktdag.
Qua acceleratie kon hij mijn DT400 absoluut niet bijbenen, Maar op de top ging mijn DT gruwelijk over zijn nek terwijl die mug nog achter me bleef zoemen.
De Trial van Britte is absoluut geen Trial meer met een topsnelheid van 50 km en 3 kruipversnellingen. Maar het is nog wel een koppelbeestje met (te) korte versnellingen.
De TZR is gemaakt voor hogere snelheden en is ook aanzienlijk stabieler dan de TY.
De TZR had ook een ander kuipje dan regulier, welke dat was moet je me niet vragen...
Maar Raul wist me wel te vertellen dat de TZR niet door de versnellingen heen kwam zonder de kuip. Hoeveel PK welke motor heeft, moet je me niet vragen.
De DT80mx blok onder de TY zal zo'n beetje 8 pk zijn vermoed ik, de TZR geen idee, de DT400 had er maar 27, maar een XT600 komt me niet voorbij bij de acceratie.
De aangepast uitlaten van de DT400 en de TY hebben wel een aanzienlijke positieve werking op de rijeigenschappen.
Vermogens boeien me niet zo, maar het is gewoon opvallend hoe verschillend je een tweetakt in eigenschappen kan maken.
PS: Zo'n 35 jaar geleden reed ik op een zondag ochtend met een RD50mx met een 79er YZ blokje van Huizen naar Dukenburg in 5 kwartier.
Maar de top van de RD was geen 130 kan ik je vertellen.
Ook toen al maakte ik enge situaties mee met groepjes wielrenners....