Het zal nu wat minder populair worden, maar ik wil graag het antwoord van de RDW met jullie delen.
Het gaat hier om een FS1 met NL bromfietskenteken om te keuren naar een NL motorfiets kenteken.
De info over niet-oldtimers heb ik weggelaten.
En ze noemen me nog steeds meneer
Als u een bromfiets ombouwt naar een motorfiets, moet het voertuig na ombouw voldoen aan de definitie van een motorfiets. Dit wil onder andere zeggen dat de cilinderinhoud meer moet zijn dan 50 cc of dat de constructiesnelheid hoger moet zijn dan 45 km/uur.
Kosten De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
In gebruik genomen voor 1 januari 1998: Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet deze aan de permanente eisen voor een motorfiets voldoen. Dit zijn de eisen voor de verkeersveiligheid, aangevuld met onder andere eisen voor de geluidsproductie
Navraag doen bij fabrikant of gemachtigde vertegenwoordiger De RDW adviseert om eerst bij de fabrikant van de motorfiets of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of de motorfiets in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenkomst (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen. Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk op de motorfiets individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. De kosten voor een individuele beoordeling zijn echter aanzienlijk. -> dit is bij een FS1 makkelijk aan te tonen, aangezien er ook officiele FS1 motorfietsen zijn
Keuren In alle gevallen moet u de motorfiets laten keuren om hiervoor een kentekenbewijs te krijgen. Bij de keuring stelt de RDW in veel gevallen ook de werkelijke Datum Eerste Toelating (DET) vast. Bromfietsen die destijds via een schouwing een kentekenbewijs hebben gekregen, hebben als DET een de fictieve DET (31-08-2005) gekregen. De medewerker van het keuringsstation kan vragen om een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland, een rekening of een ander betrouwbaar document te overleggen waaruit de eerste in gebruikname blijkt.
gezien de aantallen was het al niet populair en toen ik een mail over mijn 2 fs1,tjes naar yamaha stuurden over het bouwjaar kreeg ik ook pas na 11 maanden antwoord
dus geduld moet je hebben lijkt mij.
maar goed een fs1 is toch meer een brommer dan een motor vind ik dan maar het is wel lachen dat er zo een ranke fs1 staat met een overmaat kentekenplaat.
Ik heb mijn 378 met NL typegoedkeur als bromfiets zonder enige mail opf documentatie van Yamaha probleemloos op motorkenteken gekregen, dus daar moet je niet te zwaar aan tillen.
70 kilo til je ongeveer
nee maar ik ga dat ook niet doen, het zal in de praktijk allemaal wel mee vallen en ik ken de meeste daar in arnhem wel, de meeste zijn ook steekproef controleur.
en dan kreeg je ze bij je in de garage met een apk.
Ze hebben weer iets nieuws bedacht bij de RDW voor 2wielers met EU papieren
Motorenvan 30+ jaar moeten een technische keuring, ookal hebben ze EU motor-papieren..
(was voorheen zonder keuring)
Voorwaarden aan uw voertuig De RDW kijkt bij een ingevoerd voertuig uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van het voertuig. Maar als het voertuig overduidelijk een gevaar vormt voor de verkeersveiligheid, kan de RDW besluiten om het af te geven kentekenbewijs onmiddellijk ongeldig te verklaren.
(...)
Voertuigen van 30 jaar en ouder Voertuigen van 30 jaar en ouder worden uitgebreid onderzocht bij gespecialiseerde RDW-keuringsstations. Hiervoor moet u altijd een online afspraak maken. U kiest dan voor 'Invoer vanuit EU/EVA land met een voertuig ouder dan 30 jaar'.
Bromfietsen van 30 jaar of ouder Bromfietsen van 30 jaar en ouder worden uitgebreid onderzocht bij een RDW-keuringsstations. Hiervoor moet u altijd een online afspraak maken.
Kosten Inschrijving voertuig € 55,00 Tenaamstellingsbewijs deel 1b € 9,70 Voertuigbewijs deel 1a € 39,00