afvoeren voor de keuring

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

kennyfs1 schreef:er zit alles orgineel op behalve de cilinder is nieuw 50cc


Ga zo door, vriend.
Kijk eerst even in de FAQ.
kennyfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2013, 18:24
Locatie: bocholtz

Bericht door kennyfs1 »

de cilinder is inderdaad een imitatie 50 cc
de carburator is 16 mm
tandwielverhouding is standaard
de uitlaat is orgineel
en het kopje is ook nog orgineel

maar denk indd dat ik me zo,n 378 cilindertje er even kan op zette omdat die sloom lopen :?:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Doe nou eens niet zo vervelend en zeg wat voor cilinder en wat voor pijp. Het is IN GEEN GEVAL EEN ORIGINELE PIJP!!! Stnadaard tandwielverhouding is ook onzin. Ga tandjes tellen!
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

kennyfs1 schreef:de cilinder is inderdaad een imitatie 50 cc
de carburator is 16 mm
tandwielverhouding is standaard
de uitlaat is orgineel
en het kopje is ook nog orgineel

maar denk indd dat ik me zo,n 378 cilindertje er even kan op zette omdat die sloom lopen :?:


-je hebt een imitatie cilinder type fs1 of een imitatie cilinder f5b? ik veronderstel een fs1 (staat er dan op) beide cilinders zijn voor een fs1-bromfiets maar een heel verschillend karakter.
- zoals nix zegt kijk na hoeveel tanden de tandwielen hebben. staat er soms op, dus je moet niet altijd tellen ;)
- je uitlaat, is dus origineel met losse uitlaatbocht, 28mm? of is uitlaat uit één stuk. kijk voor de zekerheid hier eens: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... vergeleken en zeg welke je precies hebt.

Hoe dan ook, je zal je 16mm carb moeten vervangen voor een 10mm naar de keuring en best een slome cilinder zoals de 378. Als we nu je tandwielverhouding te weten komen en het type uitlaat dan zijn we bijna rond. Als je een schijfblokje hebt kan er trouwens ook nog een langzame of een snelle schijf in zitten... ;)
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Inmiddels is dezelfde vraag al verschillende keren gesteld zonder een duidelijk antwoord.
Ook dit gaat een topic worden met heel veel pagina's zonder antwoorden//oplossingen
omdat het ontbreekt aan duidelijkheid.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

10 mm carb en een doorlaat van 8 mm in de uitlaat was voor mij voldoende om de 69 er 5 bak niet harder te laten gaan dan 39 km/h
In de 5e versnelling viel hij zelfs dood :D
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

pee67 schreef:Inmiddels is dezelfde vraag al verschillende keren gesteld zonder een duidelijk antwoord.
Ook dit gaat een topic worden met heel veel pagina's zonder antwoorden//oplossingen
omdat het ontbreekt aan duidelijkheid.

Zo gaat het hier toch dikwijls aan toe :roll: :lol:
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Bericht door gklijnhout »

Laars schreef:10 mm carb en een doorlaat van 8 mm in de uitlaat was voor mij voldoende om de 69 er 5 bak niet harder te laten gaan dan 39 km/h
In de 5e versnelling viel hij zelfs dood :D


Heb het zelfde gedaan 10 mm carburateur en ring met 8 mm gat tussen de voorpijp.
Hierbij wilde de fs1 cilinder met dikke uitlaat niet voorruit en trok het zelfs niet op de rollertjes van de RDW hij haalde dan ook maar 40 km/h.


Gert
kennyfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2013, 18:24
Locatie: bocholtz

Bericht door kennyfs1 »

is al allemaal opgelost heb een groter tandwiel er opgezet rijd nu nog maar 45/50
maar bedankt voor de hulp allemaal en niet zo sagarijnig doen zeg! ik weet nog niet veel vn de yamaha fs1 is namelijk vroeger van me vader geweest die nu sins een jaar overleden is .
yamaha fs1 is andere koek dan aan een vespa ciao sleutelen :lol:
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

kennyfs1 schreef:is al allemaal opgelost heb een groter tandwiel er opgezet rijd nu nog maar 45/50
maar bedankt voor de hulp allemaal en niet zo sagarijnig doen zeg! ik weet nog niet veel vn de yamaha fs1 is namelijk vroeger van me vader geweest die nu sins een jaar overleden is .
yamaha fs1 is andere koek dan aan een vespa ciao sleutelen :lol:

Koester deze yamaha fs1 dan maar.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

kennyfs1 schreef:is al allemaal opgelost heb een groter tandwiel er opgezet rijd nu nog maar 45/50
maar bedankt voor de hulp allemaal en niet zo sagarijnig doen zeg! ik weet nog niet veel vn de yamaha fs1 is namelijk vroeger van me vader geweest die nu sins een jaar overleden is .
yamaha fs1 is andere koek dan aan een vespa ciao sleutelen :lol:


Als je dan al, zoals je aangeeft, niet zoveel van een FS1 afweet is dat een reden temeer om de gestelde vragen serieus te nemen
en te beantwoorden
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Kjeld
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:53

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door Kjeld »

Onlangs rdw keuring gehad. Fs1 2ru op de rollerbank reed 60. Werd dus afgekeurd. Op de weg kwam ik windmee niet verder dan 48 km (met gps). Setup was:
Cilinder 49cc (2ru)
Carb mik 10 mm, sproeier 78
Standaard kop
Standaard 1411 uitlaat (28 mm)
Tandwiel 13-41

Bij rdw moest ik naast of boven brommert staan en gas geven+schakelen.

Fs1 afgevoerd door ring met opening 6 mm achter de carb te plaatsen en 44 tand tandwiel te monteren. Bij herkeuring ging keurmeester zelf de rollerbank op en bleef tijdens de test gewoon zitten. In z'n 4 geen gang te houden, in z'n 3 Max 34 km/uur. Fs1 is nu door de keuring, dus dat is gelukt.

Heb nu een vraag bij rdw uit staan, want als ik de eerste keer ook met belasting de test had mogen uitvoeren was ik gelijk de eerste keer door de keuring gekomen. Weet hier iemand het antwoord? Wordt de rollerbanktest belast (met bestuurder zittend op de buddy) of onbelast uitgevoerd?

Origineel is de tandwielverhouding overigens 12-45. Mijn 2ru bleek daarnaast niet uit 1986, maar uit 1988 te komen (bloknr in de 9000 serie).
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door Jeti »

Kjeld schreef:Heb nu een vraag bij rdw uit staan, want als ik de eerste keer ook met belasting de test had mogen uitvoeren was ik gelijk de eerste keer door de keuring gekomen. Weet hier iemand het antwoord? Wordt de rollerbanktest belast (met bestuurder zittend op de buddy) of onbelast uitgevoerd?

Bij mij is hij altijd onbelast uitgevoerd. Denk dat ze je hebben gematst op de belaste manier.
Denk dat het ook met veiligheid van de keurmeester te maken heeft, dat hij er niet op mag zitten. (voor als hij op een of andere manier toch losschiet)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door NIX »

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een brommer op de rollen harder ging dan in werkelijkheid. Geen idee hoe zwaar je bent. Op de rollen maakt het denk ik weinig uit of er iemand op zit, al mijn brommers zijn onbelast getest.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door fs1willem »

NIX schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat een brommer op de rollen harder ging dan in werkelijkheid. Geen idee hoe zwaar je bent. Op de rollen maakt het denk ik weinig uit of er iemand op zit, al mijn brommers zijn onbelast getest.


Ik heb ook het idee dat het niet uitmaakt of er wel of niet iemand op zit tijdens de test op de rollenbank. Dat ie op de rollenbank harder zou rijden dan in werkelijkheid op de weg (?)... wellicht luchtwrijving... weet niet of een rollenbank daarop corrigeerd (?).
Plaats reactie