afvoeren voor de keuring

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door fs1man »

Als het goed is simuleren die rollen al een belasting maar ik weet daar te weinig van om daar echt een zinnig antwoord op te geven.
Ik ben met de TZR wel al een paar keer op de rollen geweest maar dan bij een politie controle dat was ook onbelast.
nix is denk ik bijna de helft in gewicht van mij maar een ritje op mijn fs1 leerden ons dat het maar 2 km op topsnelheid scheelden.
met een fs1 cilinder en 16 mm en dikke uitlaat naar de rdw is 9 van de 10 keer afkeur, ringen in uitlaten heb ik alleen ervaring mee met de tzr
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door fs1willem »

fs1man schreef:Als het goed is simuleren die rollen al een belasting maar ik weet daar te weinig van om daar echt een zinnig antwoord op te geven.


Wordt dus gewoon eens proberen. Jij komt ze toch weleens tegen... vraag dan eens of je dat mag uitproberen :wink: .
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door ginofs1 »

ja het maakt wel uit.
als je er op zit dan druk je de band in over de roller en dat geeft weerstand.
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door gklijnhout »

De rollenbank geeft zelf een weerstand op de rol mijn fs1 kon het bij de keuring niet eens trekken en sloeg in de 4e versnelling 4x achter elkaar af.

Fs1 cilinder met 16mm carburateur wel met een ring 10 mm doorlaat tussen de uitlaat en gaskabel zo los gezet dat deze bij volgas max 8 mm de gasschuif opentrok.

Meting heb ik zelf zowel onbelast als belast door er op te gaan zitten gedaan en maakte geen verschil.

Gert.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door ginofs1 »

tja de meningen zijn dus allemaal verschillend.
eens kijken of ik dit weekeinde met de jongens een filmpje kan maken op de rollenbank :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door Tombo »

Ja leuk, dan pakken we mijn grote suzuki ;)
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door fs1willem »

ginofs1 schreef:tja de meningen zijn dus allemaal verschillend.
eens kijken of ik dit weekeinde met de jongens een filmpje kan maken op de rollenbank :wink:


Héél mooi Gino, dan hoef ik het politiekorps niet te belasten :roll: !
Kjeld
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:53

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door Kjeld »

Ik ben benieuwd.

Als je er op gaat zitten dan levert dat als het goed is veel meer wrijving op (ben overignes 1,89 en 100 kilotjes). Had mijn band overigens ook al een stuk laten leeglopen.

Van RDW kreeg ik volgende reactie terug:

De rollenbanken bij de RDW zijn voorzien van een rekenprogramma welke de rolweerstand en de gemiddelde luchtweerstand berekend. In veel gevallen komt daardoor de meting op de rollenbak zwaarder uit dan een meting op de weg.

Is dus geen antwoord op mijn vraag, want de rolweerstand neemt (afhankelijk van gewicht berijder) enorm toe. Weet nu dus nog niet hoe het zit en heb de vraag nogmaals gesteld bij RDW.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door Jeti »

Gewicht van de bestuurder (en evt passagier) is niet van belang. De max snelheid op je papieren is een max CONSTRUCTIEsnelheid.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door fs1willem »

Zou een dergelijke "constructie" de snelheid nog enigszins verlagen ?
De boutjes zitten alleen aan het einde van de demper, omdat de demper anders niet meer door de schotjes gaat :

Afbeelding
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door NIX »

Zal niet enorm veel schelen bij een langzame brommer. Het hindert de uitstroom iets.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door mpro09 »

maakt geen flaus aus, zo iets dergelijks heb ik vroeger ook geprobeerd
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door fs1willem »

NIX schreef:Zal niet enorm veel schelen bij een langzame brommer. Het hindert de uitstroom iets.


Alle beetjes helpen...
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door NIX »

Beter een ring in de uitlaatpoort en een buisje boven de carb. Een snelle brommer komt niet eens meer in z'n powerband en zal de rollen in de 4 niet eens meer trekken.

Ik heb een 10mm en een begrensde pijp liggen voor de keuring, gaat altijd perfect. Heb een 378, maar nog nooit hoeven gebruiken.
Kjeld
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:53

Re: afvoeren voor de keuring

Bericht door Kjeld »

Carb los, plaatje er achter met een opening van 6 of 8 mm en carb er weer opschuiven. Tip stond hier op het forum en werkte perfect.
Plaats reactie