afvoeren voor de keuring

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
kennyfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2013, 18:24
Locatie: bocholtz

afvoeren voor de keuring

Bericht door kennyfs1 »

hallo fs1 fans ik heb een vraagje ik ben nu al 2 keer op de keuring geweest met mijn fs1 ss 50 telkens loopt ie te hard 66km per uur om precies te zijn nu had ik een ringetje voor tussen de cilinder en uitlaat ontvangen om hem af tevoeren maar de snelheid BLIJFT hetzelfde en ik wil hem natuurlijk heel graag door de keuring krijgen heeft iemand van jullie meschien een goed idee want begin een beetje wanhopig te worden MVG Kenny Langohr
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10774
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

10mm carb, 3 koppakkingen, onsteking op 0,5mm voor BDP, een begrensde uitlaat en een 378 cilinder erop zetten.

Het zou handig zijn als je gewoon even aangaf wat er nu op zit. We zijn hier wel slim maar niet telepathisch.
Kijk eerst even in de FAQ.
kennyfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2013, 18:24
Locatie: bocholtz

Bericht door kennyfs1 »

er zit alles orgineel op behalve de cilinder is nieuw 50cc
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

welk type cilinder?
hoeveel mm is je carburateur?
welke uitlaat zit eronder?
hoge druk kop?
etc etc etc
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Bericht door scirocco »

Voor de keuring even een carosorie ring tussen uitlaatbocht en cilinder
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

Afvoeren is makkelijker dan opvoeren.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

knip zelf een voetpakking en laat de topspoelers dicht :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kennyfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2013, 18:24
Locatie: bocholtz

Bericht door kennyfs1 »

een carosorie ring had ik dus geprobeerd maar dat helpte niet ik dacht zelf aan een groter tandwiel achter?
woers
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1025
Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
Locatie: Belgie Zaventem

Bericht door woers »

kennyfs1 schreef:een carosorie ring had ik dus geprobeerd maar dat helpte niet ik dacht zelf aan een groter tandwiel achter?


Of kleiner vooraan :wink:

Of allebei :lol:
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

Vlotter ondersteboven erin. Dan loopt ie echt beroerd, ik spreek uit ervaring!! :wink: :oops:
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

kennyfs1 schreef:een carosorie ring had ik dus geprobeerd maar dat helpte niet ik dacht zelf aan een groter tandwiel achter?


Als je een gedetailleerde beschrijving geeft van je huidige setup kunnen we je meer gericht helpen.
1) welke cilinder heb je (kan je hier zien: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5150)
2) hoe groot is je carburator? 10mm/16mm?
3) tandwielverhouding
4) type uitlaat, is het een originele of is het een imi?
5) origineel kopje of is het afgevlakt?

als je nieuwe cilinder zo'n imi fs1 cilinder is lijkt me het moeilijk om die traag te laten lopen. Best kan je dan een traag type cilinder van iemand lenen.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

kennyfs1 schreef:een carosorie ring had ik dus geprobeerd maar dat helpte niet ik dacht zelf aan een groter tandwiel achter?


Mij maakt het niet uit hoor, maar je gaat nu honderd dingen tegelijk doen
misschien een idee om antwoord te geven op gestelde vragen van forumleden....
wellicht hebben die een beetje kennis om jou te helpen :roll:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23399
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:10mm carb, 3 koppakkingen, onsteking op 0,5mm voor BDP, een begrensde uitlaat en een 378 cilinder erop zetten.

Het zou handig zijn als je gewoon even aangaf wat er nu op zit. We zijn hier wel slim maar niet telepathisch.


En een slecht geknipte voetpakking remt ook lekker af :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Ik denk dat hij alles tegelijk probeert . :shock: :speachless: :speachless:
Geeft geen reactie op vragen .
Is moe v.h. duwen.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Pa_Tombo schreef:Ik denk dat hij alles tegelijk probeert . :shock: :speachless: :speachless:
Geeft geen reactie op vragen .
Is moe v.h. duwen.


:lol:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Plaats reactie