Stanley achterlichten

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Afbeelding

Afbeelding

Dat van dat gootje begrijp ik nog steeds niet. Op de bovenste foto zit hij duidelijk fout en kan niet hoger omdat hij dan tegen het draadgootje van het spatbord zit. Maar op de onderste foto zit hij recht en raakt het draadgootje in het geheel niet en heeft dus helemaal geen gootje nodig. Je ziet ook duidelijk dat de steun anders is. Ik heb het idee dat de bovenste gewoon de verkeerde is... in ieder geval niet bedoelt voor een FS1-spatbord. De pasvorm wordt feitelijk bepaalt door de schuinte van het bevestigingsoppervlak van de steun ten opzichte van het achterlicht zelf.

Misschien eens handig om een keer een aantal van die Stanley-achterlichten in een FAQ-onderwerp naast elkaar te leggen ?
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

ik denk niet dat je een faq moet maken voor die Stanley achterlichten a ze horen niet op een Nederlandse fs1 en b zijn er volgens mij maar 2 beugels de goeie en de verkeerde
makkelijk toch.
dat faq gedeelte zit al behoorlijk vol vandaar.
heb je de verkeerde dan ff heet stoken en buigen of zeg ik nu iets onmogelijks ?
dat komt omdat ik ken die lichten niet echt en heb er niks mee heb ik vind ze spuug lelijk maar dat is zoals met alles een kwestie van smaak en of dat een goede smaak is voor mij wel
voor andere weer niet natuurlijk.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Indeherberg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 sep 2006, 18:43

Taillight stanley

Bericht door Indeherberg »

fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

fs1man schreef:ik denk niet dat je een faq moet maken voor die Stanley achterlichten a ze horen niet op een Nederlandse fs1 en b zijn er volgens mij maar 2 beugels de goeie en de verkeerde
makkelijk toch.
dat faq gedeelte zit al behoorlijk vol vandaar.
heb je de verkeerde dan ff heet stoken en buigen of zeg ik nu iets onmogelijks ?
dat komt omdat ik ken die lichten niet echt en heb er niks mee heb ik vind ze spuug lelijk maar dat is zoals met alles een kwestie van smaak en of dat een goede smaak is voor mij wel
voor andere weer niet natuurlijk.


Ze zaten inderdaad niet op de Nederlandse FS1-bromfietsen, maar wel op de Nederlandse FS1-motorfietsen. Hetzelfde geldt voor de hoge uitlaat, die heeft ook nimmer standaard op een Nederladse FS1-bromfiets gemonteerd gezeten.

Ik kan me ook vaak enigszins ergeren aan mensen die zogenaamd een FS-1 restaureren... daar veel geld aan uitgeven... en er vervolgens de verkeerde achterlichten en uitlaten op monteren.

Buigen zal niet gaan vanwege de U-vorm van de beugel. Het achterlicht vind ik vanaf de zijkant gezien nog wel iets hebben, maar van achter gezien stelt het natuurlijk weinig voor en zeker al niet in combi met een motorplaat :

Afbeelding

Ik kan me die verwarring overigens wel voorstellen. Ook hier in de modelhistorie worden foto's geplaatst van verkeerde types. Ergens geloof ik namelijk niet dat een FS1-motorfiets hetzelfde keurnummer had als een FS1-bromfiets :roll: .
Laatst gewijzigd door fs1willem op 12 dec 2013, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

fs1willem schreef:Ook hier in de modelhistorie worden foto's geplaatst van verkeerde types. Ergens geloof ik namelijk niet dat een FS1-motorfiets hetzelfde keurnummer had als een FS1-bromfiets


Het actualiseren van het forum wordt op het moment gedaan, ik nodig je graag uit je bijdrage te leveren. :wink:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

zijn er ooit origineel 5bakken in nederland geleverd?

Misschien trouwens een goed idee om dit uit het topic te halen, aangezien het engelstalig en een te koop gevraagd topic is
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Yamaha rd50m schreef:zijn er ooit origineel 5bakken in nederland geleverd?


Ja alleen als motorfiets.
Yamaha Sheriff 1981
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Zo, heb dit maar even opgesplitst. :wink:
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

Yamaha rd50m schreef:zijn er ooit origineel 5bakken in nederland geleverd?

Misschien trouwens een goed idee om dit uit het topic te halen, aangezien het engelstalig en een te koop gevraagd topic is


Ja die zijn wel geleverd de FS50 5 bakken bij mijn weten en die hadden niet deze achterlichten !

Er zwerft er ergens 1 rond die denkt dat hij 1 van de 20 heeft met een oostenrijkse street .... :D
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Er reed er vroeger een in Hoorn rond. Die man had altijd een klein hondje op zijn tank zitten. Was een FS1-5-bak... oranje-wit of rood-wit.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Niels schreef:
fs1willem schreef:Ook hier in de modelhistorie worden foto's geplaatst van verkeerde types. Ergens geloof ik namelijk niet dat een FS1-motorfiets hetzelfde keurnummer had als een FS1-bromfiets


Het actualiseren van het forum wordt op het moment gedaan, ik nodig je graag uit je bijdrage te leveren. :wink:


Ik ga komende tijd wel even struinen op internet.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

fs1willem schreef:Er reed er vroeger een in Hoorn rond. Die man had altijd een klein hondje op zijn tank zitten. Was een FS1-5-bak... oranje-wit of rood-wit.


Import Willem er zijn er 20 geleverd FS50 5 bakken en via een omweg kreeg je alles voor elkaar vroeger ....

Ze zijn toen besteld om de levering van ,,snelle,, spullen mogelijk te maken
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

eriks schreef:
fs1willem schreef:Er reed er vroeger een in Hoorn rond. Die man had altijd een klein hondje op zijn tank zitten. Was een FS1-5-bak... oranje-wit of rood-wit.


Import Willem er zijn er 20 geleverd FS50 5 bakken en via een omweg kreeg je alles voor elkaar vroeger ....

Ze zijn toen besteld om de levering van ,,snelle,, spullen mogelijk te maken


Deze FS1 was gewoon gekocht bij de dealer in Hoorn :roll: .

(overigens dezelfde dealer waar mijn eigen FS1-P nieuw is afgeleverd)
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

fs1willem schreef:
eriks schreef:
fs1willem schreef:Er reed er vroeger een in Hoorn rond. Die man had altijd een klein hondje op zijn tank zitten. Was een FS1-5-bak... oranje-wit of rood-wit.


Import Willem er zijn er 20 geleverd FS50 5 bakken en via een omweg kreeg je alles voor elkaar vroeger ....

Ze zijn toen besteld om de levering van ,,snelle,, spullen mogelijk te maken


Deze FS1 was gewoon gekocht bij de dealer in Hoorn :roll: .

(overigens dezelfde dealer waar mijn eigen FS1-P nieuw is afgeleverd)


Dat is knap Willem of reed hij zonder kenteken ? Typegoedkeuring was toen alleen afgegeven voor een bromfiets en niet voor een motorfiets .... of hem om laten keuren ?
andriesbles
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jun 2010, 09:57
Locatie: langweer

street motorfiets

Bericht door andriesbles »

Ik heb zelf in 1973 een street motorfiets gekocht bij Wynia in Joure met een nederlands motorkenteken , deze zijn dus wel in Nederland geleverd.
Het framenummer was wel anders, daar kwam ik achter toen hij in beslag werd genomen met een brommerplaatje.
Kreeg hem 6 weken later wel terug toen ik een oefenvergunning kreeg om te rijden in de directe omgeving weer 6 week later heb ik mijn motor rijbewijs er mee gehaald.
Was een supersnel fijn mottortje!
Plaats reactie