intro van mijzelf en advies m.b.t. aankoop rijklare FS1

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
fantomas
500km gereden
500km gereden
Berichten: 518
Lid geworden op: 23 dec 2011, 13:41
Locatie: Geldrop

Bericht door fantomas »

Welkom op het forum
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

wouterhijink schreef:Marco,

Zijn de Noord-Hollanders al talrijk genoeg om een meeting te hebben ? (bij het cafe te spijkerboor of zo)

Mijn zoektocht tot nu toe gaf vooral filmjes en meetings in het zalige zuiden van het land.


Dat is een leuk cafeetje.

Ga ik zomers wel eens heen op de brommer.
Laatst gewijzigd door marco op 03 jan 2014, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Ook welkom hier.
Gewoon rustig rond kijken naar een geschikte fs1 laat je niet verleiden door de z.g. originele fs1 tjes die kunnen net zo goed kapot
en zijn vaak net zo bij elkaar geraapt als de naar eigen smaak gebouwde exemplaren.
maar goed in jouw geval gaat dat niet op je gaat voor een 2ru dan ben je snel klaar je hebt dan de keus een rooie of een blauwe beiden met trommelremmen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

wouterhijink schreef:Jeti,

Waar staat de tweede N in NHN trip voor ?


Noord-Holland is een mooi gebied om doorheen te touren zeker langs de ijsselmeer dijk. Ik heb dat allemaal al eens gedaan op de normale fiets.

Hey !

Is de fortenroute niet iets voor zo'n trip. Zaltbommel ligt een stuk dichter bij het zuidelijke deel van deze route dan Noord-Holland (Alkmaar etc) zelf.

Dit was vroeger een fietsroute van 180 km langs alle Hollandse waterlinie forten rond Amsterdam (genaamd "Vesting Amsterdam")

Kan je in een dag rondbrommen (de ligfietsers deden dat ook in een dag) en laat je wel langs alle achterwegetjes gaan met typisch noord-hollandse landschappen. (weg van de doorgaande route)

Ik heb al 2 Veluwe-ritten (Dieren, Apeldoorn, Oosterbeek, Arnhem e.o.) en 2 Rivieren-ritten (Zaltbommel, Gorinchem, Tiel, Hedel, Ammerzoden, Rossum, Den Bosch, Maaskantje e.o.) georganiseerd, dit jaar is het tijd voor een NHN-rit vanuit mijn kant.
NHN = Noord-Holland-Noord (ten noorden van Amsterdam).
Laatst gewijzigd door Jeti op 03 jan 2014, 17:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

fs1willem schreef:O shit... moet dus twee FS1's van kenteken gaan voorzien :wink: . Kan mijn vriendin ook meerijden 8) .

Ja hop!! *schop onder je kont* 8)
wouterhijink
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2013, 23:36

Bericht door wouterhijink »

NHN-trip, klinkt leuk !

Hoever is de planning hiervan al ? Data, route, "must-see" points. Medeblik heeft ook een mooie stoommuseumpje.


M.b.t. de aanshaf van een FS1-2RU (model 1986)

Ik heb een paar interessante aanbiedingen gevonden en ga binnenkort kijken. Ik weet dat het advies was om rustig aan te doen, maar binnenkort gaat mijn werk weer van start en ik heb nu nog even vrije tijd om het land af te rijden.

Ik heb me ingelezen, maar hebben jullie nog een paar laatste tips m.b.t. mogelijke probleempunten specifiek voor dit model. Bijvoorbeeld plaatsen waar makkelijk roest vormt maar slecht te zien is ? Speling ergens dat makkelijk over het hooft te zien is.

Wederom alvast bedankt !
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

wouterhijink schreef:NHN-trip, klinkt leuk !

Hoever is de planning hiervan al ? Data, route, "must-see" points. Medeblik heeft ook een mooie stoommuseumpje.



Routes moet je nooit publiceren... staan er straks weer juten langs de weg...
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Mijn routes heb ik altijd gepubliceerd, nooit problemen gehad.

Mijn ritjes (VR, RR) waren altijd 1e of 2e weekend van juli, dus hoop weer op zoiets uit te komen. Maar kan nog niets vastleggen.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

wouterhijink schreef:
Ik heb me ingelezen, maar hebben jullie nog een paar laatste tips m.b.t. mogelijke probleempunten specifiek voor dit model. Bijvoorbeeld plaatsen waar makkelijk roest vormt maar slecht te zien is ? Speling ergens dat makkelijk over het hooft te zien is.

Wederom alvast bedankt !


Het 2RU model heeft maar 1 extra probleem dat de rest niet heeft. En dat is de olieaflaat onderaan het blok.
De bout die hierin gaat durft men al eens te hard aantrekken, en dan kan het carter daar barsten, met een olielek tot gevolg.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Jeti schreef:Mijn routes heb ik altijd gepubliceerd, nooit problemen gehad.

Mijn ritjes (VR, RR) waren altijd 1e of 2e weekend van juli, dus hoop weer op zoiets uit te komen. Maar kan nog niets vastleggen.


Een paar jaar geleden stonden ze doodleuk op de weg naar het RDW-testcircuit waar alle deelnemers van de Vet Cool Man-rit langs zouden komen. Dat is een rit speciaal voor kinderen met een chronische ziekte... kun je nagaan hoe diep die lui kunnen zakken :x .
En dat het in het verleden nog nimmer gebeurd is geeft geen garantie voor de toekomst... een vertrekpunt vermelden lijkt mij persoonlijk voldoende.
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

fs1willem schreef:
Jeti schreef:Mijn routes heb ik altijd gepubliceerd, nooit problemen gehad.

Mijn ritjes (VR, RR) waren altijd 1e of 2e weekend van juli, dus hoop weer op zoiets uit te komen. Maar kan nog niets vastleggen.


Een paar jaar geleden stonden ze doodleuk op de weg naar het RDW-testcircuit waar alle deelnemers van de Vet Cool Man-rit langs zouden komen. Dat is een rit speciaal voor kinderen met een chronische ziekte... kun je nagaan hoe diep die lui kunnen zakken :x .
En dat het in het verleden nog nimmer gebeurd is geeft geen garantie voor de toekomst... een vertrekpunt vermelden lijkt mij persoonlijk voldoende.


Ik vindt dit zo gek, heb het in nederland ook al eens meegemaakt dat mensen echt naar je roepen omdat je op een bromfiets rijdt..
Heeft dit een achterliggende reden?
Hier in België blijft het meestal bij weghalen van wegwijzers door geïrriteerde buurtbewoners :P
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

David schreef:
fs1willem schreef:
Jeti schreef:Mijn routes heb ik altijd gepubliceerd, nooit problemen gehad.

Mijn ritjes (VR, RR) waren altijd 1e of 2e weekend van juli, dus hoop weer op zoiets uit te komen. Maar kan nog niets vastleggen.


Een paar jaar geleden stonden ze doodleuk op de weg naar het RDW-testcircuit waar alle deelnemers van de Vet Cool Man-rit langs zouden komen. Dat is een rit speciaal voor kinderen met een chronische ziekte... kun je nagaan hoe diep die lui kunnen zakken :x .
En dat het in het verleden nog nimmer gebeurd is geeft geen garantie voor de toekomst... een vertrekpunt vermelden lijkt mij persoonlijk voldoende.


Ik vindt dit zo gek, heb het in nederland ook al eens meegemaakt dat mensen echt naar je roepen omdat je op een bromfiets rijdt..
Heeft dit een achterliggende reden?
Hier in België blijft het meestal bij weghalen van wegwijzers door geïrriteerde buurtbewoners :P


Wellicht even voor de duidelijkheid : juten zijn politie-agenten :wink: .
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

:oops: :oops: :oops: :lol:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Maar hier lopen ook zat politiek correcte treehuggers rond die hun neus dichtknijpen als je langsrijdt. Waarschijnlijk zijn we hier wat Calvinistischer van inslag en gunnen we een ander niets wat niet in ons eigen straatje past.
Kijk eerst even in de FAQ.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

mwah ik geef nix gedeeltelijk gelijk tijdens volgens mij de een na laatste echte fs1 meeting (Milsbeek)
stonk het echt wel en zag het ook behoorlijk blauw toen we weer vertrokken bij de cafetaria in beuningen :lol:
maar dat trekt ook wel weer weg persoonlijk heb ik nog nooit mee gemaakt dat mensen de neus dicht knepen
maar ik denk vooral als je met een grote groep voorbij komt dat je het ruikt, maar dat is ook maar eventjes.
de meeste mensen waarderen het wel als daar ineens een stuk of 50 brommertjes uit vervlogen tijden voor hun
neus staan.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie