Cupracer

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Geart
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007, 18:07
Locatie: gelderland

Cupracer

Bericht door Geart »

Zijn er ooit cupracers gemaakt vfan een fs1 zo ja heeft er iemand miss een foto vanm zodat ik een beetje inspiratie kan op doen voor mijn eigen fs1tjes
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee, helaas geen echte cupracers :( er zijn wel een aantal mensen die met zo'n idee rondlopen. Zelf zou ik ook graag zoiets willen bouwen. Op het kreidlerforum zijn ze actief met kreidlercupracers en demo-races, in de toekomst wordt het waarschijnlijk mogelijk om met je eigen fs1 cupracer ook aan zo'n demonstratie mee te kunnen doen 8)
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

ik ken hier wel een jongen in de stad die heeft van 2 fs1`s een soort van cup racer gemaakt

race zitje
5bak
20mm
50cc getuned
binnenroten

ziet er wel gaaf uit :D
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

De yamaha FB50 is de 50cc fabrieksracer van Yamaha:

Afbeelding

http://www.classic-motorrad.de/ferry_br ... aha-50.htm

Geen FS1, maar wel heel mooi! 8)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

dat is geen cupracer sjaak :P een cupracer heeft min of meer als uitgangspunt, een brommer die aangepast is voor de wegracerij, maar dan in zo'n vorm dat hij nog best herkenbaar is als het type brommer wat het was (bv een fs1, of een kreidlah).
Dit is bv een kreidler cupracer

Afbeelding
zoals je ziet, niet extreem veel anders als een standaard kreidler, dat is juist het vette eraan, het is niet duur en het gaat hard 8)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als het iets mag kosten, wordt het waarschijnlijk een VanVeen .. :lol:
when men were men, and helmets were for divers
punkemon

Bericht door punkemon »

ik denk in de vorige editie van bromfiets stond een artikel over een paar mensen die zon paar kreidlers hebben,een eige clubje
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

YamaSam schreef:als het iets mag kosten, wordt het waarschijnlijk een VanVeen .. :lol:


of een zundapp van waal :lol:
Gebruikersavatar
Davey
Site Admin
Site Admin
Berichten: 468
Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Davey »

punkemon schreef:ik denk in de vorige editie van bromfiets stond een artikel over een paar mensen die zon paar kreidlers hebben,een eige clubje


Daarin stond ook dat als er liefhebbers voor zijn ze dit ook konden op zetten voor FS1's of andere brommerts.
Dave Does IT - Weduwe IT
edje

Bericht door edje »

Waar moet een cupracer aan voldoen

Er zijn nogal wat vragen over waarop gelet moet worden bij het opbouwen van een Kreidler cupracer, hierbij een overzicht;





Definitie van een cupracer:

De basis is een kreidler van 1968 tot 1971 kleur rood(uitzondering zijn de gt en eitank modellen)

De kreidler wordt gestript van uitstekende delen.(spiegels, koplamp,achterlicht etc)

Motor wordt voorzien van een “rennsatz” kit.(snelle cilinder, valstroom carburateur en speciale uitlaat)


Technische details:

Frame kreidler 1968 t/m 1971

Voorvork/achterbrug 1968 t/m 1971

Voorspatbord vrij, achter spatbord ingekort.

Wielen 17/18/19 inch staal of aluminium velg.

Remnaven voor 150/160mm.

Tank buffel chroom of gelakt in kleur.

Buddy, origineel of type sport. (Stijl 1968)

Stuur, stokstuur of sportstuur

Hendelset origineel of sport.

Motorkappen in kleur geplaatst of geen motorkappen.

Onderbouw of opbouw.


Technische details motor:

Motor: direct of indirect geschakelde, smalle steek, zuigergestuurd.

Cilinder: 50cc smalle steek, rijwind of geforceerde koeling.

Carburateur: valstroom 18 t/m 25mm(bing dell orto)

Ontsteking: vrij

Uitlaat: origineel/expansie met demper!


Veiligheid en milieu eisen:

Voorzien van goedwerkende voor en achter rem.

Moeren van steekassen, carterstop voorzien van borging.

Milieu matje onder motorblok.

Uitlaat voorzien van geluidsdemper.


gaat dan wel over kreidler maar toch.....
Han

Bericht door Han »

Lol hoe kom je aan die foto van die man op die cup racer?
dat is jan middelveen. die heeft een hele hoop cup racers :P
jammer dat het een echte kreidler man is :twisted:
Plaats reactie