Probleem: fs1 zakt af in zijn 4 als hij warm is
Geplaatst: 25 apr 2014, 19:36
Hallo ik heb een probleem waar ik niet uitkom.
Ik heb nu een fs1 opgebouwd met een 378 blok nieuwe lagers koppeling ed.
De setup is: 16mm carburateur , 60 cc alu cilinder en vertanding om te testen 11-43 (was 13-43) Nieuwe ontsteking.
In principe tiptop in orde dacht ik.
Nu even de uitleg wat er gebeurd, Als ik hem start als hij koud is en er dan een stukje mee rijd van ongeveer 4-5 km dan rijd hij echt super, door de tandwiel verhouding zit hij als een raket op de 65 km/h en je kan ook in zijn 4 40/45 rijden en gas geven dan pakt hij ook super op naar top snelheid, als hij dan warm is dan is het over en zakt hij gelijk af in zijn 4. terug schakelen naar 3 en vol gas tot 50 km/h en weer overschakelen heeft dan geen zin meer hij blijft beroerd lopen. Stationair en sproeier zijn prima afgesteld! loopt ook niet warm oid dus ook prima.
Heb al 3 fs1 50cc cilinders geprobeerd met zowel nieuwe als oude zuiger (om de speling uit te sluiten) om uit te sluiten of het daar niet aan lag. Dan een nieuwe ontsteking spoel en condensator gesoldeerd ,hielp ook niet, een andere bobine hielp ook niet. als laatste mijn membraan gewisseld deze bleek open te blijven staan en dus dacht ik het gevonden te hebben, dus niet zelfde probleem blijft
Vind het echt jammer want ik heb er schik van als ik begin te rijden als hij koud is en denk dan : wow! als hij zo blijft rijden maken
Ik snap er nu even helemaal niets meer van en misschien is het voor nu dan ook even lekker om mind leeg te maken en weer even van nul af aan te beginnen
Ik hoor het wel en bedankt alvast.
Ik heb nu een fs1 opgebouwd met een 378 blok nieuwe lagers koppeling ed.
De setup is: 16mm carburateur , 60 cc alu cilinder en vertanding om te testen 11-43 (was 13-43) Nieuwe ontsteking.
In principe tiptop in orde dacht ik.
Nu even de uitleg wat er gebeurd, Als ik hem start als hij koud is en er dan een stukje mee rijd van ongeveer 4-5 km dan rijd hij echt super, door de tandwiel verhouding zit hij als een raket op de 65 km/h en je kan ook in zijn 4 40/45 rijden en gas geven dan pakt hij ook super op naar top snelheid, als hij dan warm is dan is het over en zakt hij gelijk af in zijn 4. terug schakelen naar 3 en vol gas tot 50 km/h en weer overschakelen heeft dan geen zin meer hij blijft beroerd lopen. Stationair en sproeier zijn prima afgesteld! loopt ook niet warm oid dus ook prima.
Heb al 3 fs1 50cc cilinders geprobeerd met zowel nieuwe als oude zuiger (om de speling uit te sluiten) om uit te sluiten of het daar niet aan lag. Dan een nieuwe ontsteking spoel en condensator gesoldeerd ,hielp ook niet, een andere bobine hielp ook niet. als laatste mijn membraan gewisseld deze bleek open te blijven staan en dus dacht ik het gevonden te hebben, dus niet zelfde probleem blijft
Vind het echt jammer want ik heb er schik van als ik begin te rijden als hij koud is en denk dan : wow! als hij zo blijft rijden maken
Ik snap er nu even helemaal niets meer van en misschien is het voor nu dan ook even lekker om mind leeg te maken en weer even van nul af aan te beginnen
Ik hoor het wel en bedankt alvast.