Fut is er uit.

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Re: Fut is er uit.

Bericht door Pa_Tombo »

Morgen 60 :(
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Fut is er uit.

Bericht door Tombo »

carrejans schreef:Ik denk dat jullie enkele jaren geleden gewoon veel geluk hadden dat er heel veel nieuwe fs1 liefhebbers tegelijkertijd met die hobby begonnen zijn.
Als ik bijvoorbeeld naar een Flandria forum kijk, daar is helemaal geen activiteit. In België is dat toch een populair merk.

Waarom er geen jongeren bijkomen is toch logisch: kijk naar de prijzen. Een nieuwe brommer is niet duurder.
Als je het als dagelijkse rijder wilt, dan kies je toch voor nieuw dan.

Ikzelf ben 31 en werk nu toch al een tijdje. Ik heb 1 RD en 1 FS1 en zou er graag nog een brommer bijhebben om aan te sleutelen. Maar die prijzen van fs1's zijn voor mij persoonlijk te hoog, om er zo nog eentje aan te schaffen.
En dan hoor ik toch vaak dat er "verzamelaars" zijn die nog zo'n 10 nog op te maken brommers hebben liggen. Die krijgen dat nooit meer opgemaakt, maar verkopen toch niet. Maar toch bieden zij nog steeds mee op de zoekertjes. Spijtig...

Dat is denk ik ook zo. Ik heb mijn FS1 nu zo'n 12 jaar, toen ik 'm kocht begon het echt allemaal op te leven, de Duitse oldtimers waren toen al populair, FS1 zat toen in de lift. Inmiddels zijn de 16 jaren uit het FS1 tijdperk ook tegen de 50 aan, en inmiddels allemaal al wel weer voorzien van een of meerdere (opgeknapte) FS1('s).

Ik verwacht dat de FS1 wel weer populair wordt, over een jaar of 15, als de vergrijzing keihard toeslaat :wink: :lol: (dan koop ik alles lekker op :baas:)
peterrovers
50km gereden
50km gereden
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 nov 2011, 18:36

Re: Fut is er uit.

Bericht door peterrovers »

Ja oké maar dan is het gewoon oud ijzer prijs
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Fut is er uit.

Bericht door fs1man »

Pa_Tombo schreef:Morgen 60 :(

Gefeliciteerd nozem ook al zo een woord uit de 60,s en 70,s maak er een leuke dag van, ik hoop zelf in december 55 te worden, en zolang het gaat wil ik wel fs1 blijven rijden, het sleutelen word wel minder maar dat heeft meer met de kwaaltjes te maken dan met de leeftijd denk ik.
Ik denk dat over 15 jaar de jeugd het brommeren helemaal overslaat en met 16 auto mag rijden , we zullen zien.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Conrad_FS1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 aug 2015, 21:33

Re: Fut is er uit.

Bericht door Conrad_FS1 »

Ik ben dan nog ''maar'' 26, maar het forum is zeker een goede bron van info. Op veel al eerder gestelde vragen, is al eens een duidelijk antwoord gegeven dus die komen niet vaak opnieuw voorbij. Verder staan er wel heel wat dagboeken op de site, die leuk genoeg zijn om te volgen. Alleen zijn bepaalde dagboeken niet dik bezaaid met mooie foto's. Wat er gezegd klopt wel, weinig jeugd heeft volgens mij interesse in iets ''aparts'' en om daar zelf aan te sleutelen. Ze kopen liever (of krijgen die van papa en mama) een 4-takt retro Holleeder scooter en toeren daar wat op rond. Tenminste dat zie ik hier alom, maar buiten dat om.. > Het forum is dik in orde, hetzij wat aan de stille kant.. :lol:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Fut is er uit.

Bericht door Jeti »

Er is zichtbaar genoeg nieuwe aanwas van jeugd in FS1 land, maar die hebben Facebook ontdekt en komen of blijven niet op dit forum. Ze stellen daar hun vragen, krijgen antwoorden en posten daar hun foto's.

@Jos:
Poets ze op, of juist niet, en zet er lekker eentje in de woonkamer om van te genieten. En een goed rijdende in de schuur om mee te rijden. En de rest komt wel weer. Take it easy.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Re: Fut is er uit.

Bericht door bajaboy »

een forum staat of valt door de personen die er op zitten . dus als de fut er uit is doen we dat zelf .aanwas is er genoeg denk ik alleen zijn er zoveel forums en media mogelijkheden dat je bijna niet meer weet waar je wezen moet.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Fut is er uit.

Bericht door Jeti »

bajaboy schreef:een forum staat of valt door de personen die er op zitten . dus als de fut er uit is doen we dat zelf .aanwas is er genoeg denk ik alleen zijn er zoveel forums en media mogelijkheden dat je bijna niet meer weet waar je wezen moet.

Er is jaren terug al aangegeven waar dat aan ligt :
* Als iemand foto's van een project plaatst komt er niet of nauwelijks reactie, wat niet stimuleert om foto's en projecten te plaatsen.
* Nieuwe mensen hebben het gevoel als dom en achterlijk te worden bestempeld door de reacties op de vragen die ze stellen. Die blijven dus ook voortaan weg. En vaak terecht vind ik.

Mensen zijn genoeg bezig met sleutelen en rijden. Maar het wordt hier niet gepost.
Zelfs het maken en posten van een foto voor de kalender is teveel moeite.

Dit gaat nu al jaren zo, en het wordt steeds nòg rustiger. Hoeveel topics en discussies hier al over geweest zijn, er is nog niets veranderd. Geldt ook voor de meeting opkomst. En ja, dat doen de leden met z'n allen.
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Re: Fut is er uit.

Bericht door RLD »

Goed opgemerkt allemaal Jet, vanaf hier ook een aantal ideeën en ervaringen proberen uit te wisselen, zeker handige adressen zoals replica remslangen, verchromers en spuiters probeer ik altijd wel te delen, vaak zonder respons. En er wordt af en toe wel erg bot gereageerd op sommige vragen/ opmerkingen, niet iedereen verstaat de kunst van wat zijn gedachten zijn ook mild/ goed over te brengen, denk dat daar iets meer over na gedacht zou moeten worden. En wrijving hou je af en toe altijd wel denk ik maar je moet er ook overheen kunnen stappen en weer lekker verder.

Ondanks dit en bij gebrek aan een rijdende bromfiets blijf ik nog steeds af en toe kijken op dit leuke/ leerzame forum, ik ben van de tijd dat de DT50m voor het eerst uit kwam dus dit blijft je altijd bij, ik had de TY50 in het rood/wit willen hebben maar die waren net op toen ik 16 werd, toen werd het de DT-m dus.

Dat NIX een bouwpakket heeft gekocht van dit type ga ik dus extra volgen.

Momenteel drukker met een andere classic maar zeker zo leuk. Ik blijf het wel volgen! met groet, René
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Fut is er uit.

Bericht door NIX »

Wat voor classic?
Kijk eerst even in de FAQ.
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Re: Fut is er uit.

Bericht door RLD »

Deze keer geen XT500, Suzuki T/GT 2of3pitter maar een MX-5 MK1, ik liep tegen een onverprutst Nederlands exemplaar aan met weinig kmtrs, de meeste zijn toendertijd (89-92)ingevoerd omdat de importeur niet aan de vraag kon voldoen, alleen de dorpels moesten vervangen worden en heel wat puntjes op de i, na anderhalf jaar is het een plaatje van een auto geworden Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Fut is er uit.

Bericht door Jeti »

Oe gaaf ding!
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Fut is er uit.

Bericht door NIX »

Leuke dingen, worden volgens mij steeds populairder.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie