welk bagagerekje?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
maartuh
100km gereden
100km gereden
Berichten: 157
Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05

welk bagagerekje?

Bericht door maartuh »

Ik ben aan het kijken voor een bagagerekje en nu ben ik benieuwd welke nu wel en niet goed zijn.
zag originele staan voor 100 euro maar ook imitatie her en der.
passen die imitatie een beetje en zien die er in de praktijk goed uit? Verschillen ze per leverancier?

ik vind 100 euro nogal wat namelijk, maar koop liever in een keer goed als die imitaties chinese troep is die niet stevig is en scheef/krom is
maartuh
100km gereden
100km gereden
Berichten: 157
Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05

Re: welk bagagerekje?

Bericht door maartuh »

Gebruikersavatar
Rikkert
100km gereden
100km gereden
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:57
Locatie: Nijverdal

Re: welk bagagerekje?

Bericht door Rikkert »

maartuh schreef:http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-onderdelen-fs1-rd-dt/framedelen-yamaha/diverse-framedelen-yamaha-fs1-dt-rd-ty-enduro/achterdrager-yamaha-fs1.html

Dit is imitatie neem ik dan aan

Die is inderdaad imi, een originele heeft langwerpige beugels met een hoek van 90 graden, zoals op onderstaande foto.

Afbeelding
ori bagagerekje

Kwaliteit van imi rekjes durf ik niks over te zeggen, soms komen er ook mooie ori rekjes op marktplaats voorbij die je met brillo nog heel mooi kunt krijgen (volgens mij).
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: welk bagagerekje?

Bericht door Mihramoon »

maartuh schreef:http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-onderdelen-fs1-rd-dt/framedelen-yamaha/diverse-framedelen-yamaha-fs1-dt-rd-ty-enduro/achterdrager-yamaha-fs1.html

Dit is imitatie neem ik dan aan


Die past enkel met 2 hamers, 2 mannen, 3 flesjs bier, en 1 vrouw.
En als je het erop hangt passen de pinkers niet meer.
Verder blijft het wel hangen. :D
maartuh
100km gereden
100km gereden
Berichten: 157
Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05

Re: welk bagagerekje?

Bericht door maartuh »

Hmm beter origineel dus... ik zal marktplaats eens in de gaten houden...
ik snap btw nietu waarom die imitatiemakers niet gewoon ff simel naar een origineel kijken en dan pas na maken in plaats van gewoon maar iets wat er niet eens op lijkt te maken
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: welk bagagerekje?

Bericht door Jeti »

maartuh schreef:ik snap btw nietu waarom die imitatiemakers niet gewoon ff simel naar een origineel kijken en dan pas na maken in plaats van gewoon maar iets wat er niet eens op lijkt te maken

Welkom in de FS1-imi-wereld ;-)
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: welk bagagerekje?

Bericht door fs1man »

ik heb wel originele maar dat is een redelijk zeldzame die is van een gs 1972/73 dus duur voor fs1 begrippen :mrgreen:
Echter deze is niet in aaa staat en bovendien aangepast om op elke fs1 te passen , de oudere types zijn wat forser en hebben een u profiel dat nodig was om de oude type bolknippers er op te kunnen zetten.
ik heb een dergelijk rek eenmaal voorbij zien komen op mp die was dan wel in aaa conditie maar daar vroegen ze 125 euro voor.
die van mij is dus als gezegd aangepast en heeft bovendien een schaafplek zie foto.
Afbeelding
op de tweede foto zie je de aanpassing.
Afbeelding
dit rek past op elke fs1 en alle knippers kunnen er op oud en nieuw type.
dit rek mag weg voor 75 euro excl. eventueel verzenden heb je interesse laat het maar weten :wink:
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: welk bagagerekje?

Bericht door Mihramoon »

fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: welk bagagerekje?

Bericht door fs1man »

ik denk dat het een rek is voor een sheriff of rd in ieder geval niet voor een fs1.

dat u profiel staat eigenlijk alleen voor de knipperlicht montage bij jouw rek is dat een l maar als je naar mijn rek kijkt is dat een u.
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: welk bagagerekje?

Bericht door Mihramoon »

fs1man schreef:ik denk dat het een rek is voor een sheriff of rd in ieder geval niet voor een fs1.

dat u profiel staat eigenlijk alleen voor de knipperlicht montage bij jouw rek is dat een l maar als je naar mijn rek kijkt is dat een u.


Dus ik had toch gelijk dat het niet van een FS1 was. Alea. Misschien wel van de sheriff :p
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: welk bagagerekje?

Bericht door fs1man »

Mihramoon schreef:
fs1man schreef:ik denk dat het een rek is voor een sheriff of rd in ieder geval niet voor een fs1.

dat u profiel staat eigenlijk alleen voor de knipperlicht montage bij jouw rek is dat een l maar als je naar mijn rek kijkt is dat een u.


Dus ik had toch gelijk dat het niet van een FS1 was. Alea. Misschien wel van de sheriff :p

ja.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: welk bagagerekje?

Bericht door Jeti »

Geen sheriff. RD denk ik ook idd.
Werd me laatst nog gratis aangeboden :-P Maar heb er al eentje. Niets bijzonders een worden ook nog aangeboden.
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Re: welk bagagerekje?

Bericht door Niek de Rijcke »

Zou wel eens van ty50 kunne zijn...
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Re: welk bagagerekje?

Bericht door Wiking »

Mihramoon schreef:http://www.2dehands.be/brommers-scooters/brommer-onderdelen/oldtimer-brommeronderdelen/origineel-bagagerek-yamaha-fs1-2ru-144821181.html

Is dit dan een U profiel rekje? Ik dacht namelijk dat dat gewoon een oplichter was ofzo.


niet van een RD of TY, TY rekje loopt schuin en een RDm rekje lijkt op die van een FS1 alleen heeft andere bevestigingsplaten
Plaats reactie