opknappen ru2

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ge swinkels
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
Locatie: horst

opknappen ru2

Bericht door ge swinkels »

ik ben al zo,n 5 weken mijn ru2 aan het opknappen, alle onderdelen die ik er af haal worden gelijk opgemaakt en eventueel gespoten en ingepakt.
alle onderdelen die geroest zijn [schroeven en al het andere] hang ik met een draadje in een kan met zuur .
dit zuur heb ik van het werk meegenomen ik zit namelijk in de schoonmaak,5 minuten erin laten zitten en je wilt niet weten wat er dan te voorschijn komt.
alles goed afspoelen met schoon water,laten drogen en dan bewerken met een dremel met een polijstborstel zoals nieuw.
verder spuit ik daarna de onderdelen met een rvs reiniger in voor het verder roesten.
het blokje hebben we open gemaakt nieuwe pakking erin en gesloten zag er nog wie nieuw uit.
we hebben er wel en nieuwe zuiger en veren in gezet.
de tank heb ik hemels blauw gespoten en de zijkappen ook, verder heb ik een striping er op gezet met de kleuren zwart, donker blauw en wit.
verder moet ik nog op bestelde onderdelen wachten en hoop ik snel weer eraan verder te kunnen werken.
mijn zoon helpt ook af en toe mee en maakt er toch wel wat foto,s van en hij gebruikt ze voor een PowerPoint project op school.
hij steekt er toch hier en daar wat van op hoe een yamaha blokje en cilinder in elkaar zit , en hoe het allemaal werkt [ voor zo,n jongen best wel leuk].
de foto,s volgen nog.
we wachten wel af wat jullie er van vinden.
groetjes ge
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: opknappen ru2

Bericht door hans.m »

Leuk bezig, enkel zou ik de schroeven die je behandelt in het zuur terug laten verzinken anders gaan ze zo weer roesten of vervangen door nieuw. :wink:
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1408
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Re: opknappen ru2

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

Weer iemand goed bezig :happy:

Heb je ook foto's van het project?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: opknappen ru2

Bericht door ginofs1 »

hee ge.
dat klikt goed en hoop snel foto's te zien.
heb je vragen of weet je iets niet zeker dan kan je ze hier stellen.
gr gino
Gebruikersavatar
ge swinkels
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
Locatie: horst

Re: opknappen ru2

Bericht door ge swinkels »

de foto,s komen er binnen kort aan.
ik ben met smart aan het wachten op de onderdelen , om er lekker mee verder te knutselen.
heb deze week nog vakantie dan krijg je tenminste wat gedaan aan mijn plofijzer.
ge
Plaats reactie