in de 4de versnelling vermogen foetsie?!

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
frankhapper
50km gereden
50km gereden
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 aug 2014, 22:20
Locatie: Berkhout

in de 4de versnelling vermogen foetsie?!

Bericht door frankhapper »

hallo,

ik zal me eerst even voorstellen ik ben Frank en heb een 2RU vorige maand opgepikt. Volledig orgineel, wat een geweldig ding!!!! rijd als een zonnetje. maar er was echter een probleem en dat was als ik in zijn 4 het gas voluit doe loopt de yammie te bokken (alsof de benzine op is, wat het niet is natuurlijk) ik dacht eerst dat het mijn carburateur was. dus ik heb de 10mm mikuni uitelkaar schoon gemaakt, zelfs nog sonisch schoon (dmv trillingen). ik plaats de carburateur terug en het probleem is ernog steeds. hij gaat maar in zijn 4de versnelling 38km/h. dus ik heb een nieuwe snel uitlaat gekocht en doe de knalpijp onder de brommer. hij gaat nu 41km/h het is een verbetering maar niet wat ik voorgesteld had.

op de terug weg van werk had ik een idee als ik nou eens in zijn 4de versnelling de topsnelheid haal en dan de koppeling in. eenmaal een paar seconde herrie maken liet ik de koppeling los en de brommer schoot in een keer met vol gas en zonder te bokken 55km/h WOW! dit trucje pas ik vaker toe maar heeft maar een enkele keer zin.

ik weet niet wat er aan de hand is miss een handige harrie die dit probleem kan uitleggen en kan vertellen hoe ik het kan oplossen.

er is voor de rest niks mis mee, zelfs de koppelingsplaten zijn niet versleten. de brommer heeft in zijn hele leven 8.000km gelopen en komt uit 1986.

alvast bedankt :)
gr
Frank

Afbeelding
Laatst gewijzigd door frankhapper op 16 sep 2014, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: in de 4de versnelling vermogen foetsie?!

Bericht door Jeti »

Welkom Frank!
Gebruikersavatar
jimf98
500km gereden
500km gereden
Berichten: 896
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:23
Locatie: Amsterdam

Re: in de 4de versnelling vermogen foetsie?!

Bericht door jimf98 »

Welkom!

Kan het de koppeling zijn en omdat je hem even intrekt dat hij los schiet??
frankhapper
50km gereden
50km gereden
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 aug 2014, 22:20
Locatie: Berkhout

Re: in de 4de versnelling vermogen foetsie?!

Bericht door frankhapper »

nee dat is het niet de koppeling doet gewoon normaal. ik denk miss de sproeier ofzo. het kan miss ook zijn dat de motor teveel 2 takt olie krijgt ik denk dat ik maar de tankie leeghaal en er brommix in de benzinetank doe 1:50
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: in de 4de versnelling vermogen foetsie?!

Bericht door Jeti »

Er wordt hier meestal 1:40 geadviseerd.
frankhapper
50km gereden
50km gereden
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 aug 2014, 22:20
Locatie: Berkhout

Re: in de 4de versnelling vermogen foetsie?!

Bericht door frankhapper »

het is gelukt!!! de yammie loopt in een keer met een noodgang 55km/h het probleem was dus de oliepomp. ik heb de hele olietank, slang en kabel verwijdert. en hoppa. hij trok zelfs bijna een wheelie. het lag dus echt aan de oliepomp. voortaam word het dus mixe voor mij maar dat vind ik niet erg. jerrycan gekocht van 10l benzine en er 0.2l 2takt erbij gemixt heb, ff schudden en tanken maar. wat we helaas mis ging was mijn achterremschakelaar van die is helaas gesneuveld omdat ik 'em per ongeluk aanstootte, toen ik de speldpin uit de kap trok. maar dat kan zo gefixt.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: in de 4de versnelling vermogen foetsie?!

Bericht door NIX »

Meng nou gewoon 1:40.
Plaats reactie