ik schei er mee uit

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: ik schei er mee uit

Bericht door hans.m »

fs1man schreef:Nah vandaag een gedwongen wandeling de condensator van de fs1 heeft het begeven :x
maar het was lekker weer dus ik mopper niet echt.
waarschijnlijk is dat het hikje geweest wat hij af en toe had.
gelukkig had ik lekkere stappers aan :mrgreen:
maar daardoor moest ik wel weer met de TZR ook geen straf :wink:

Oja er zat ook een pareltje tussen de elektroden van de bougie daarom deed ie het helemaal niet meer.
Ik moet zowieso weer nieuwe bougies halen heb alleen nog maar b6 en b 9 en b10 bougies liggen.

Leuk dat je de fs1 buiten laat met mooi weer!
zo'n pareltje heb ik ook eens gehad. Wat is eigenlijk daar de oorzaak van?
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: ik schei er mee uit

Bericht door fs1man »

Zo een pareltje is volgens mij een stukje aangekoekt roet dat meestal los komt als het een beetje te heet word allemaal.
in mijn geval kan dat wel kloppen hij heeft immers een vastloper gehad.
ik moet ook zeggen dat de bougie dit keer niet koffiebruin was maar zwart wat weer kan duiden op te vette smering.
dat kan ook weer kloppen omdat ik bij gemengd heb bij de eerste 2 tanken met deze cilinder.
al heb ik wel mijn twijfels dat de zwarte bougie met de smering te maken heeft omdat er daarna alweer 4 tanken met de juiste smering
leeg zijn gereden, althans ik rijd tot ie op reserve moet en dan tank ik dus de tank is nooit helemaal leeg maar door de frisse mengsmering
bij het restant oude benzine is de vettere mengsmering natuurlijk wel steeds minder vet.
In mijn geval heb ik het idee dat de zwarte bougie veroorzaakt word door de lage inrij snelheid van 40/45 km/u in combinatie met de 16 mm
en de 150 sproeier en de b8 bougie, misschien is tijdens het inrijden een b6 of 7 een betere optie.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie